Klient, którego wzięliśmy na tapet przy okazji analizy skuteczności kampanii tekstowych pochodzi z branży odzieżowej. Prowadzimy dla niego kilka typów kampanii, jednak kampania tekstowa okazała się być tą najskuteczniejszą.
Fundamentem skutecznej kampanii tekstowej jest dobór oraz podział na grupy reklam odpowiednich słów kluczowych. Dla nas pomocne okazały się tradycyjnie raporty z GA, chociażby ten o skuteczności produktów lub narzędzia pokroju planera słów kluczowych. Wyodrębniliśmy dwa typy fraz: ogólne, dotyczące szeroko pojętych grup asortymentowych oraz szczegółowe, dotyczące produktów o konkretnych zastosowaniach. Taki podział pozwolił nam zdobyć dane na temat skuteczności wskazanych typów słów kluczowych. Tradycyjnie segmentacja dała też możliwość skutecznego zarządzania budżetem. Został on podzielony równomiernie przy starcie kampanii, a z czasem mogliśmy go swobodnie przenosić między grupami reklam, dając większe szanse tym, o wyższym współczynniku konwersji. Ponadto dzięki takiemu opracowaniu kampanii ułatwiliśmy sobie proces analizy raportów wyszukiwanych słów kluczowych.
Użytkownicy, którzy w przeszłości weszli w interakcję z daną witryną, są z założenia użytkownikami bardziej wartościowymi i skłonnymi do wykonania konwersji na stronie. Aby zwiększyć szanse na wyświetlanie reklam użytkownikom, którzy w przeszłości odwiedzili witrynę naszego Klienta, do kampanii zostały dodanie listy odbiorców RLSA. Listy można tworzyć dowolnie: w panelu Google Ads lub z pomocą Google Analytics. Listy na które się zdecydowaliśmy:
Stawki CPC każdej z list odbiorców zostały z czasem zoptymalizowane poprzez zwiększenie lub zmniejszenie dla nich dostosowania. Współczynnik konwersji dla poszczególnych grup odbiorców sięgnął w maksymalnym zakresie czasu nawet 25%! Oto jak kształtowały się wyniki kampanii tekstowej w zestawieniu użytkowników nowych i powracających (pierwszy wiersz w tabeli to użytkownicy powracający):
Dodanie do kampanii różnego rodzaju rozszerzeń to świetne rozwiązanie, by zwiększyć widoczność reklam na tle konkurencji, czy po prostu na liście wyników wyszukiwania – dzięki nim reklamy zajmują bowiem większą powierzchnię reklamową. Nie ograniczyliśmy się w tym temacie i dodaliśmy do reklam większość dostępnych rozszerzeń: linki do podstron, objaśnienia, informacje w witrynie, okazjonalnie także rozszerzenia promocji. Efekt? CTR (współczynnik klikalności) naszych reklam oscylował w przedziale między 10 a 40%.
Kampania sprzedaje bardzo efektywnie od niemal dwóch lat. ROAS w maksymalnym zakresie dat wynosi ponad 550%. W szczytowych momentach, których jak pokazuje wykres nie brakuje, ROAS sięgał niemal 1000%.
NIP 7773174094
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 888 211 157