Cel
Klient, którego wzięliśmy na tapet przy okazji analizy skuteczności kampanii tekstowych pochodzi z branży odzieżowej. Prowadzimy dla niego kilka typów kampanii, jednak kampania tekstowa okazała się być tą najskuteczniejszą.
Segmentacja grup reklam - ogólne i specyficzne
Fundamentem skutecznej kampanii tekstowej jest dobór oraz podział na grupy reklam odpowiednich słów kluczowych. Dla nas pomocne okazały się tradycyjnie raporty z GA, chociażby ten o skuteczności produktów lub narzędzia pokroju planera słów kluczowych. Wyodrębniliśmy dwa typy fraz: ogólne, dotyczące szeroko pojętych grup asortymentowych oraz szczegółowe, dotyczące produktów o konkretnych zastosowaniach. Taki podział pozwolił nam zdobyć dane na temat skuteczności wskazanych typów słów kluczowych. Tradycyjnie segmentacja dała też możliwość skutecznego zarządzania budżetem. Został on podzielony równomiernie przy starcie kampanii, a z czasem mogliśmy go swobodnie przenosić między grupami reklam, dając większe szanse tym, o wyższym współczynniku konwersji. Ponadto dzięki takiemu opracowaniu kampanii ułatwiliśmy sobie proces analizy raportów wyszukiwanych słów kluczowych.
Listy RLSA
Użytkownicy, którzy w przeszłości weszli w interakcję z daną witryną, są z założenia użytkownikami bardziej wartościowymi i skłonnymi do wykonania konwersji na stronie. Aby zwiększyć szanse na wyświetlanie reklam użytkownikom, którzy w przeszłości odwiedzili witrynę naszego Klienta, do kampanii zostały dodanie listy odbiorców RLSA. Listy można tworzyć dowolnie: w panelu Google Ads lub z pomocą Google Analytics. Listy na które się zdecydowaliśmy:
- Wszyscy użytkownicy
- Przeglądający kartę produktu
- Przeglądający listę produktów
- Porzucający koszyk
- Powracający
- Lista inteligentna
Stawki CPC każdej z list odbiorców zostały z czasem zoptymalizowane poprzez zwiększenie lub zmniejszenie dla nich dostosowania. Współczynnik konwersji dla poszczególnych grup odbiorców sięgnął w maksymalnym zakresie czasu nawet 25%! Oto jak kształtowały się wyniki kampanii tekstowej w zestawieniu użytkowników nowych i powracających (pierwszy wiersz w tabeli to użytkownicy powracający):
Rozszerzenia reklam
Dodanie do kampanii różnego rodzaju rozszerzeń to świetne rozwiązanie, by zwiększyć widoczność reklam na tle konkurencji, czy po prostu na liście wyników wyszukiwania – dzięki nim reklamy zajmują bowiem większą powierzchnię reklamową. Nie ograniczyliśmy się w tym temacie i dodaliśmy do reklam większość dostępnych rozszerzeń: linki do podstron, objaśnienia, informacje w witrynie, okazjonalnie także rozszerzenia promocji. Efekt? CTR (współczynnik klikalności) naszych reklam oscylował w przedziale między 10 a 40%.
Efekt
Kampania sprzedaje bardzo efektywnie od niemal dwóch lat. ROAS w maksymalnym zakresie dat wynosi ponad 550%. W szczytowych momentach, których jak pokazuje wykres nie brakuje, ROAS sięgał niemal 1000%.