Czy każda agencja SEO wykorzystuje całkowity potencjał e-commerców?

Pozycjonowanie | 6 min czytania

Czy każda agencja SEO wykorzystuje całkowity potencjał e-commerców?

Nie ulega wątpliwości, że każda historia ma swój początek. Jej start może być bardziej lub mniej udany, jednak nawet mniej fartowne rozpoczęcie nie musi oznaczać braku finalnych korzyści. Podobnie rzecz ma się z branżą SEO, gdzie niemalże każdy falstart może uratować strategiczne rozwinięcie procesu pozycjonowania i to właśnie o tym przekonał się jeden z naszych Klientów.

Z branżą techniczną pod rękę

E-commerce prowadzony przez naszego Klienta można śmiało zaliczyć do grona sklepów internetowych z branży technicznej. Warto jednak podkreślić, że w tym środowisku znajduje się naprawdę sporo niszowych biznesów, a znakiem rozpoznawczym usługi, nad którą rozpoczęliśmy opiekę, są akcesoria magnetyczne, w tym m.in. magnesy neodymowe, ferrytowe czy uchwyty magnetyczne.

Akcesoria magnetyczne - konkurencja

Choć wstępna analiza może nasuwać wnioski, że branża akcesoriów magnetycznych nie jest mocno konkurencyjna, to bardziej czasochłonny research pokazuje, że poszczególne sklepy mają już dosyć mocno ugruntowaną pozycję, również na płaszczyźnie kanału organicznego.

Początek współpracy

Współpracę z Klientem rozpoczęliśmy na przełomie listopada i grudnia 2020 roku, natomiast wcześniejszą opiekę SEO nad e-commercem sprawowała inna agencja.

Diagnoza problemów

Dokładna analiza witryny on-site oraz profilu linkowego pozwoliła nam zdiagnozować m.in. przyczyny niesatysfakcjonującej widoczności czy niewielkiego ruchu z kanału organicznego. Problemów na wskazanych polach należało upatrywać nie tylko w nieprawidłowo prowadzonym link buildingu przed rozpoczęciem współpracy z nami, ale również w braku prawidłowej optymalizacji najważniejszych elementów na stronie, takich jak m.in. sekcje tagów title, nagłówków czy atrybutów alt.

Dotychczasowe priorytety i cele:

  • Zwiększenie ogólnej widoczności witryny.
  • Pozyskanie większego ruchu z kanału organicznego.
  • Zwiększenie mocy domeny.

Jak wyglądało pozycjonowanie strony przed rozpoczęciem współpracy?

Przed nawiązaniem współpracy z nami strona była „zasilana” głównie link buildingiem, który finalnie nie przynosił jej zbyt wielu korzyści. Dlaczego? Ponieważ zestaw domen, z którego pozyskiwano backlinki, zawierał w dużej mierze niskiej jakości zaplecza oraz katalogi, które nie były dodatkowo powiązane tematycznie z branżą Klienta.

Zwróciliśmy również szczególną uwagę na to, że na stronie nie prowadzono działań on-site, co nie pomagało w uzyskaniu dobrej widoczności czy odpowiednim zdefiniowaniu zawartości witryny przez roboty Google.

Nasza strategia w praktyce, czyli połączenie działań on-site i off-site

W naszej strategii nie mogło zabraknąć miejsca dla żadnego z trzech ważnych elementów - audytu SEO i wdrożenia zawartych w nim zaleceń, link buildingu i dalszej optymalizacji sklepu internetowego.

Audyt SEO

Dokładna analiza strony i przygotowany audyt SEO sklepu internetowego z akcesoriami magnetycznymi pozwoliły natychmiastowo wyznaczyć płaszczyzny oraz elementy, które wymagają zmian. W tym przypadku najważniejsze były:

  • Nazewnictwo produktów

Nazwy produktów na stronie składały się w większości jedynie z najważniejszych parametrów lub wymiarów danego akcesorium magnetycznego. Zaleciliśmy dodanie do nich również fraz kluczowych, powiązanych z kategorią, w jakiej dane towary się znalazły.

  • Atrybuty alt

W przypadku opisów alternatywnych zarekomendowaliśmy dofrazowanie atrybutów alt na logo sklepu, a także na banerach.

  • Content

Treści, które widniały już na stronie nie były zoptymalizowane pod SEO - w związku z tym przygotowaliśmy nowy content (m.in. dla strony głównej) zawierający wybrane dla konkretnych podstron frazy oraz wytyczne do tworzenia treści dla Klienta.

  • Nagłówki h1

Nagłówki h1 w sklepie wymagały uzupełnienia i kilku modyfikacji. Nagłówka h1 brakowało przede wszystkim na stronie głównej. W przypadku wielu kategorii znajdowały się one z kolei u samego dołu strony, natomiast na niektórych stronach zawierały zbędne elementy w postaci emoji lub kropek.

  • Meta title i meta description

Optymalizacja została również przeprowadzona w znacznikach title i description. Po dopasowaniu odpowiednich słów kluczowych dla konkretnych podstron stworzyliśmy optymalne schematy zawierające wybrane frazy, a także zwroty CTA (w meta description).

Wdrożenie audytu SEO

Dobra współpraca z klientem umożliwiła nam sprawne wprowadzenie wszystkich kluczowych zaleceń audytowych w miesiąc, a także rozpoczęcie działań link buildingowych i dalszej optymalizacji. Dzięki temu w krótkim czasie osiągnęliśmy zauważalne wzrosty i poprawę wyników w zakresie widoczności, ruchu organicznego, a także mocy domeny.

Dalsza optymalizacja

Aktualne działania dla klienta skupiają się m.in. na optymalizacji drzewa kategorii, nagłówków h1, tagów title, a także linkowaniu wewnętrznym.

Efekty dotychczasowych działań:

Większa widoczność - wzrost liczby fraz w TOP 3, TOP 10, TOP 20 i TOP 50

Anx7N.png

p2TXa.png

Działania optymalizacyjne dla sklepu rozpoczęliśmy w momencie, w którym liczba fraz w TOP 50 wynosiła nieco ponad 400. W maju było ich już ponad 2 razy więcej, a wspomnianą liczbę 400 przekroczyły również frazy TOP 20. Co więcej, liczba w TOP 10 zwiększyła się niemal 3-krotnie, natomiast w TOP 3 prawie 5-krotnie.

Wzrost ruchu z kanału organicznego

MsRa6.png

Porównując styczeń-maj 2021 do analogicznego okresu w ubiegłym roku widać, że wzrosty są zauważalne także w obszarze ruchu organicznego. Liczby użytkowników oraz nowych użytkowników wzrosły o ponad 170%, natomiast sesje o przeszło 140%.

Moc domeny

o757T.png

Gdy rozpoczynaliśmy współpracę z klientem, Domain Rating sklepu wynosił 3/100. Nasza strategia pozyskiwania backlinków umożliwiła jego przyrost do 27/100.

Powróćmy do pytania, które otworzyło nasze case study - czy każda agencja SEO wykorzystuje całkowity potencjał e-commerców? Powyższa analiza pozwala nam odpowiedzieć na to pytanie przecząco. Udowodniliśmy natomiast, że dobra współpraca z klientem, trafne określenie priorytetów oraz szybkość wprowadzanych zmian ma znaczenie i pozwala na osiągnięcie efektów już w kilka miesięcy.

Wyniki Twojej dotychczasowej agencji nie są zadowalające?

Zmień ją na lepszą!

Znajdź nas również tu:

Traffic Trends Sp. z o.o.

NIP 7773174094
ul. Piątkowska 163
60-650 Poznań
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 888 211 157

Zapisz się na newsletter

Wysyłamy go raz w tygodniu i nie spamujemy!