Bezpłatna konsultacja

Czy liczba produktów i ich nazewnictwo jest ważne dla pozycjonowania?

Oczywiście!

Liczba produktów na podstronie kategorii oraz ich właściwe nazewnictwo to jedne z ważniejszych składowych dobrej optymalizacji strony sklepu. Co prawda nie ma złotego środka na to, ile produktów powinno być na podstronie kategorii oraz czy nazwę kategorii dodawać do nazw wszystkich produktów. Jednakże poniższe efekty osiągnięte dla naszych klientów mogą być wskazówką, na czym się skupić, aby osiągnąć lepsze pozycje.

Liczba produktów - czy mniej znaczy lepiej?

Często można spotkać się ze sklepami, które na podstronach kategorii mają bardzo niewiele produktów. Wynika to z ustawień wyświetlania się liczby produktów na kategorii, czy po prostu ograniczonego asortymentu. Z drugiej strony mamy sklepy, które mają tysiące produktów wyświetlanych za jednym razem.

Jaka jest idealna liczba produktów na podstronie kategorii? Nie ma jednoznacznej odpowiedzi, ale nie zawsze mniej znaczy lepiej.

Przykład 1:

Sklep internetowy ze zdrową żywnością posiada dobrze skonstruowane menu, jednakże wiele kategorii posiada maksymalnie 6-7 produktów, w tym kategorie pozycjonowane.

Jedną z czołowych fraz klienta jest “ostropest plamisty mielony”. Początkowo kierowaliśmy  frazę na dedykowaną kategorię w menu. Zoptymalizowaliśmy: meta tagi, nagłówek H1, opis kategorii, produkty oraz sukcesywnie zdobywaliśmy backlinki. Porównując jednak sklep klienta do konkurencji widać było różnicę w liczbie produktów. Nasz klient: 7 produktów. Inne sklepy: od kilkunastu do kilkudziesięciu produktów.

Okazało się, że  pomimo naszych działań Google woli chwytać frazę na produkt, a nie kategorię. I w tym kierunku prowadziliśmy dalsze działania: rozbudowany opis produktu oraz zdobywanie backlinków.

Jeśli więc Twój sklep ma dość ograniczony asortyment, warto zastanowić się nad pozycjonowaniem konkretnego produktu, zamiast całej kategorii. Upewnij się jednak, że po jakimś czasie produkt nie zniknie ze sklepu, a będzie zawsze dostępny w ofercie.

Efekty:

  • fraza na kategorię – wahania pozycji do okolic 30. – 40.
  • fraza na produkt – pozycja w TOP10

Screenshot-2018-11-15-at-11.07.50-790x360.png

Przykład 2:

Sklep internetowy z odzieżą damską i męską jest pozycjonowany na frazę “obey” związaną z nazwą producenta. Liczba produktów na jednej podstronie kategorii wynosiła 30. Po analizie konkurencji okazało się, że inne sklepy mają produktów o wiele więcej na jednej podstronie.

Zwiększyliśmy więc wyświetlane produkty z 30 do 60 dla pozycjonowanej podstrony.

Efekt:

  • przy 30 produktach na podstronie – wahania pozycji od 40. do 20.
  • przy 60 produktach na podstronie – pozycja w TOP10, która utrzymuje się do dzisiaj

Screenshot-2018-11-15-at-11.08.46-790x297.png

Pierwszeństwo dla produktów z frazą w nazwie

Jedni twierdzą, że upychanie nazwy kategorii w nazwach produktów nie wpływa dobrze na pozycjonowanie i może niepotrzebnie stworzyć problem dla Google. Inni zaś, że to świetny sposób na zwiększenie nasycenia frazy w obrębie pozycjonowanej kategorii.

W naszej opinii: wszystko z głową!

Sklep internetowy z odzieżą damską i męską w rockowym stylu pozycjonuje się na frazę “ciuchy motocyklowe”. W trakcie prac nad frazą jej pozycja oscylowała w granicach 11. – 20. Na pierwszych podstronach kategorii wyświetlały się produkty zawierające w nazwie “motocyklowe”, np. “spodnie motocyklowe” czy “kurtka motocyklowa”.

Po jakimś czasie klient uzupełnił kategorię o nowy asortyment. W efekcie produkty z “motocyklowe” w nazwie były dostępne dopiero od 17. podstrony kategorii. Bardzo szybko pozycja frazy zaczęła spadać do okolic 40.

Rozwiązaniem okazała się być priorytetyzacja produktów w obrębie kategorii. Wedle naszej sugestii klient zmienił kolejność tak, aby pierwsze kilka podstrona kategorii wyświetlało, jak dawniej, produkty z częściową frazą w nazwie.

Efekt:

  • przed ustawieniem produktów z “motocyklowe” w nazwie po dodaniu nowego asortymentu – pozycja około 40.
  • po ustawieniu priorytetu dla produktów “motocyklowe” – TOP10

Efekt zobaczyliśmy już po kilku dniach – fraza “ciuchy motocyklowe” weszła do TOP10 i od kilku miesięcy utrzymuje swoją pozycję.

Screenshot-2018-11-15-at-11.09.41-790x355.png

Podsumowanie

Liczba produktów ma znaczenie – im mniej produktów posiada kategoria, tym większe prawdopodobieństwo, że to właśnie produkty wybierze Google na daną frazę, a nie kategorię, którą chcielibyśmy pozycjonować. Obserwuj widoczność takich kategorii i jej produktów.

Wdrożenie w nazwach produktów choć częściowej frazy dla pozycjonowanej kategorii i wyświetlanie ich jako pierwszych na podstronie, może być drogą do sukcesu w osiągnięciu świetnej pozycji.

Traffic Trends Sp. z o.o.

NIP 7773174094
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 888 211 157

Znajdź nas również tu:

Zapisz się na newsletter

Wysyłamy go raz w tygodniu i nie spamujemy!