Bezpłatna konsultacja

Czy robot lepiej zoptymalizuje kampanie produktowe?

Sztuczna inteligencja już dawno wkroczyła w świat reklamy. Jej pojawienie się znacznie ułatwiło nam pracę. Pomaga nam w rozwiązywaniu naprawdę złożonych problemów, które zwykle zajmowały nam bardzo dużo czasu. W kampaniach każde błędne ustawienie może uniemożliwić osiągnięcie pełnego potencjału. W tym case study wyjaśnimy,dlaczego warto oddać kampanie produktowe w ręce robotów dostrzegających zależności, których nawet certyfikowany specjalista Google Ads nie jest w stanie zauważyć.

Czym jest inteligentna kampania produktowa?

Inteligentna kampania produktowa jest połączeniem standardowej kampanii produktowej oraz kampanii remarketingu dynamicznego w sieci reklamowej. Jej głównym celem jest zmaksymalizowanie wartości konwersji, dzięki najnowszej technologii machine learning (pol. uczenie maszynowe) Kampania ta bazuje na algorytmach samouczących się, wykorzystując dane z pliku produktowego oraz dane z konta Google Ads. W tej kampanii nie wybieramy typów urządzeń, umiejscowień czy list odbiorców - to system Google’a pokazuje właściwe produkty, we właściwym miejscu, we właściwym czasie. Proces ten jest w 100% zautomatyzowany przez algorytm. Dzięki temu inteligentne kampanie produktowe są zawsze o krok do przodu przed standardową kampanią produktową.

Jakie są warunki utworzenia takiej kampanii?

Aby włączyć inteligentną kampanię produktową należy spełnić kilka warunków:

  • konfiguracja śledzenia konwersji,
  • posiadanie na koncie aktywnej, standardowej kampanii produktowej, a w niej min. 20 zarejestrowanych konwersji w ciągu ostatnich 45 dni,
  • powiązaną z kontem Google Ads listę remarketingową z przynajmniej 100 aktywnymi użytkownikami,
  • dodany w witrynie globalny tag śledzenia.

Przed włączeniem inteligentnej kampanii produktowej, uważnie analizujemy i monitorujemy standardową kampanię produktową. Dopiero wtedy, gdy jesteśmy pewni, że mamy już wystarczająco dużo danych o konwersjach włączamy inteligentne rozwiązanie. Google zaleca również wstrzymywanie standardowych kampanii, żeby zminimalizować zakłócenia w systemach uczących się w inteligentnych kampaniach produktowych i taką praktykę też stosujemy.

Jak ma się teoria do praktyki?

Koniec teorii - sprawdźmy jak w praktyce zmieniły się wyniki po włączeniu inteligentnej kampanii produktowej niezależnie od branży.

Na pierwszy ogień… sklep z dywanami. Klient dołączył do nas w 2019 roku. Na koncie Google Ads nie było uruchomionych wcześniej żadnych kampanii. Uznaliśmy, że najlepszym rozwiązaniem będzie włączenie kampanii produktowej. Ponieważ nie mieliśmy żadnych danych na koncie uruchomiliśmy standardową kampanię produktową. Pomimo licznych optymalizacji efekty nie były zadowalające. ROAS po miesiącu działań wynosił blisko 300%. Postanowiliśmy zatem włączyć inteligentną kampanię produktową, co okazało się strzałem w 10!

PzYJy.png

Porównanie wyników kampanii standardowej i inteligentnej - sklep z dywanami

izV3t.png

Porównanie wyników kampanii standardowej i inteligentnej - sklep z dywanami

Efekt? Wzrost transakcji o 260%, przychodów z 1 815,16 zł do 7 003,08 zł, a przede wszystkim ROAS z 288,75% do 1 432,59%!

We wrześniu tego roku rozpoczęliśmy współpracę ze sklepem, który sprzedaje naturalne kosmetyki. Historia taka sama - nowe konto, brak danych, uruchomienie standardowej kampanii produktowej, po miesiącu działania postanowiliśmy włączyć inteligentną kampanię produktową.

OICmo.png

Porównanie wyników kampanii standardowej i inteligentnej - sklep z naturalnymi kosmetykami

G3OJb.png

Porównanie wyników kampanii standardowej i inteligentnej - sklep z naturalnymi kosmetykami

Efekty? Zadowalające! Transakcje wzrosły o ponad 2000%, przychody z 745,35 zł do 18 152,73 zł, ROAS z 85,13% do blisko 1000%!

W październiku tego roku dołączył do nas Klient, który zajmuje się sprzedażą ubrań i akcesoriów z personalizowanymi nadrukami. Po dwóch tygodniach od włączenia standardowych kampanii produktowych mieliśmy już wystarczającą ilość danych, abyśmy mogli włączyć inteligentną kampanię produktową.

8ycGS.png

Porównanie wyników kampanii standardowej i inteligentnej - sklep z personalizowanymi ubraniami i akcesoriami

16Xtc.png

Porównanie wyników kampanii standardowej i inteligentnej - sklep z personalizowanymi ubraniami i akcesoriami

Efekty powalające. Wzrost transakcji z 13-stu do 125-iu, przychodów z blisko 1000 zł do blisko 8 000 zł oraz ROAS z 162,93% do 811,17%!

Podsumowanie…

Wyniki mówią same za siebie - wymiana standardowej kampanii produktowej na inteligentną kampanię produktową pozytywnie wpływa na wyniki kampanii. Do tego znacznie ułatwia i skraca nam pracę, a wolny czas możemy przeznaczyć na analizę i optymalizację pozostałych kampanii (np. ulepszenie tekstów reklam, testowaniu nowych słów kluczowych w kampaniach tekstowych, dodawaniu nowych kampanii reklamowych, nie tylko w Google Ads). Jest jedno ale...inteligentnym systemom nie zawsze warto ufać i pozostawiać samym sobie. Takie kampanie zawsze kontrolujemy i wprowadzamy niezbędnie zmiany, które mogą polepszyć jej działanie - m.in. eksperymentujemy z docelowym ROAS, oceniamy efektywność produktów i wykluczamy te, które są nieskuteczne. Inteligentną kampanię produktową wykorzystujemy zarówno w ramach standardowych kampanii Google Shopping, jak i w ramach kampanii prowadzonych za pośrednictwem naszego CSS (Comparison Shopping Service). Wykorzystanie obu tych rozwiązań na raz pozwala nam zwiększać widoczność naszych Klientów w wyszukiwarce i generować przychody, które wywołują uśmiechy na ich twarzach.

Traffic Trends Sp. z o.o.

NIP 7773174094
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 888 211 157

Znajdź nas również tu:

Zapisz się na newsletter

Wysyłamy go raz w tygodniu i nie spamujemy!