Bezpłatna konsultacja

Czy w SEO musisz mieć nerwy ze stali? Sprawdź historię sukcesu sklepu marketstal.pl

Kategoria: Pozycjonowanie

Branża: Usługi

Współpraca z klientami w obszarze pozycjonowania (SEO) jest zawsze wyjątkowa - każda strona internetowa to indywidualne wyzwanie, które wymaga specyficznego podejścia. Jednak pewne elementy pozostają kluczowe dla każdej udanej kampanii. Jednym z naszych projektów była praca nad sklepem marketstal.pl, który miał wyjątkowe potrzeby w zakresie pozycjonowania, głównie ze względu na nietypowy asortyment - produkty metalowe i stalowe, takie jak profile aluminiowe, ocynkowane czy panele i słupki ogrodzeniowe. 

Nie boimy się jednak wyzwań i trudnych branż! Poniżej przedstawiamy, jakie działania podjęliśmy, aby jak najlepiej wypozycjonować sklep w organicznych wynikach wyszukiwania. Co oznacza “jak najlepiej”? Przez ostatnie 1,5 roku:

  • 6-krotnie wzrosła liczba fraz w TOP10
  • 24-krotnie wzrosła liczba fraz w TOP3

Podczas pierwszej, wstępnej analizy strony, która pozwoliła ocenić potencjał na poprawę widoczności, zauważyliśmy kilka istotnych błędów technicznych, które wymagały szybkiej interwencji. Większość z nich dotyczyła semantyki kodu, jak na przykład brak nagłówków h1. Nie tylko zaniedbano podstawowe elementy SEO, ale także strona nie miała odpowiednio zoptymalizowanej treści i struktury linkowania.

Kompleksowy audyt techniczny na dobry początek współpracy

Nasze działania, tak jak zawsze, rozpoczęliśmy od przygotowania kompleksowego audytu SEO strony, aby zidentyfikować wszystkie obszary wymagające poprawy. Najważniejszą kwestią, która zwróciła naszą uwagę, była semantyka kodu strony.

Dbałość o prawidłową semantykę kodu 

Ustaliliśmy, że hierarchia nagłówków na stronie nie była optymalna, jeśli chodzi o pozycjonowanie. W strukturze strony mocno nadużywane były nagłówki h2 - oznaczone nimi były elementy, które ze spokojem mogły zostać oznaczone jako nagłówki niższego rzędu. Często pojawiały się też nad nagłówkiem h1, co nie jest najlepszym rozwiązaniem, jeśli chodzi o pozycjonowanie. 

Uporządkowanie tej kwestii i zadbanie o to, aby wszystkie nagłówki były odpowiednio oznaczone i umiejscowione umożliwiło robotom Google lepsze zrozumienie struktury strony oraz jej kontekstu

Wdrożenie dodatkowych funkcji i poprawa błędów technicznych

Dzięki naszemu doświadczeniu, byliśmy w stanie wdrożyć funkcje, których platforma sklepowa nie oferowała w standardzie. Najważniejszym z nich było dodanie możliwości indywidualnej modyfikacji nagłówka h1 na kategoriach, co było niezwykle ważne z punktu widzenia naszej strategii. Wdrożyliśmy również rozwiązanie, które pozwoliło na prawidłowe wykorzystanie tagów kanonicznych na stronach paginacji bloga, dzięki czemu roboty otrzymały lepszy dostęp do wpisów blogowych. 

Systematyczna praca nad treściami i strukturą

Równolegle zajęliśmy się intensywną pracą nad meta tagami, nagłówkami oraz strukturą strony. Podejście to miało na celu zapewnienie, że strona będzie lepiej oceniana przez wyszukiwarki i osiągnie wyższą widoczność. Swoje działania oparliśmy o nasz wewnętrzny, sprawdzony i zabójczo skuteczny system page-by-page, w którym zajmujemy się kolejno poszczególnymi stronami w serwisie (np. stronami kategorii czy produktów), które mają najwyższy potencjał na osiąganie lepszych wyników organicznych. Bardzo kompleksowa optymalizacja 10 podstron miesięcznie w tym systemie - dbaliśmy zarówno o optymalizację atrybutów meta, nagłówki, teksty jak i linkowanie wewnętrzne - pozwoliła na szybką i skuteczną optymalizację całego sklepu

Budowa naturalnego i zróżnicowanego profilu linkowego 

Od samego początku dbaliśmy też o budowę profilu linkowania, który nie tylko będzie naturalny i zdywersyfikowany, ale także będzie w stanie realnie przełożyć się na wyniki organiczne. W naszej strategii postawiliśmy przede wszystkim na wysokiej jakości portale tematyczne. Wsparliśmy się m.in. takimi stronami jak:

  • strefainzyniera.pl 
  • magazynremont.pl
  • dom-i-wnetrze.pl

Pomimo specyficznej i “wąskiej” branży znaleźliśmy wiele wartościowych miejsc na publikacje. Postawiliśmy na portale związane z budownictwem i projektowaniem ogrodów, co zapewniło nam powiązanie kontekstowe. Dodatkowo każdą z tych domen cechował albo wysoki wynik Domain Rating, który w uproszczeniu wskazuje na reputację domeny, albo bardzo atrakcyjna widoczność w wyszukiwarce, co też stanowi dowód na jej moc. 

Spójna strategia linkowania wewnętrznego 

Wprowadziliśmy również zupełnie nową strategię linkowania wewnętrznego, tworząc schemat piramidalny z podrzędnych kategorii do nadrzędnej. Usunęliśmy także linki prowadzące do usuniętych podstron i zaktualizowaliśmy inne, aby unikać przekierowań. 

Regularne tworzenie wartościowych treści

Zbudowaliśmy treści na stronie niemal od zera, dbając o ich wysoką jakość i wartość dla użytkowników. Ze względu na specyfikę oferty i jej odbiorców zadbaliśmy o najwyższą jakość i fachowość tekstów. 

Systematyczna praca nad treściami blogowymi 

Zadbaliśmy o odpowiedni rozwój bloga, który służył jako narzędzie do przyciągania ruchu organicznego, ale także pomagał w budowaniu odpowiedniego wizerunku strony. W przypadku tak specyficznych i specjalistycznych branż, jak w tym wypadku Klienci często niechętnie podchodzą do prowadzenia bloga, zakładając, że w przypadku ich sklepu nie jest to potrzebne. Nasze doświadczenia pokazują, że wręcz przeciwnie - właśnie w przypadku takich “trudnych” branż niezwykle ważne jest regularne tworzenie treści, które nie tylko przybliżą użytkownikom bardziej skomplikowane zagadnienia i zbudują ekspercki wizerunek, ale także pozwolą na generowanie wartościowego ruchu na stronie.  

Współpraca i zaufanie procentują


Dzięki szybkiej akceptacji zadań przez klienta, wdrażania zaleconych przez nas poprawek i płynnej współpracy, strona przeszła gruntowną transformację. Systematyczność działań oraz odpowiednie strategie pozwoliły na znaczne zwiększenie widoczności strony w organicznych wynikach wyszukiwania, co wyraźnie widać na poniższym wykresie: 

Nasza współpraca jest dowodem na to, że profesjonalne podejście do SEO oraz dogłębne zrozumienie potrzeb klienta mogą przynieść wymierne rezultaty. Jesteśmy dumni, że mogliśmy wspierać naszego klienta w jego drodze do sukcesu w świecie cyfrowym.

Traffic Trends Sp. z o.o.

NIP 7773174094
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 888 211 157

Znajdź nas również tu:

Zapisz się na newsletter

Wysyłamy go raz w tygodniu i nie spamujemy!