Dlaczego inwestowanie w promocję wpisów jest konieczne?

Inne | 4 min czytania

Dlaczego inwestowanie w promocję wpisów jest konieczne?

Bez budżetu nie będzie efektu

Promowanie publikowanych treści na fan page’u to niezwykle istotny i nieodzowny czynnik, który pozwoli nam trafić do odpowiedniej grupy docelowej, zwiększyć świadomość marki wśród odbiorców i zbudować wierną rzeszę klientów. Tak, jak pominięcie reklamy samego fan page’a nie odbije się negatywnie na zasięgach, tak dodawanie wpisów bez wsparcia ich dodatkowym budżetem mija się z celem. Tego typu posty “zgubią się” w tłumu innych treści na tablicach użytkowników, a co więcej dotrą jedynie do garstki tych osób, które wcześniej polubiły już dany fan page.

Algorytmy Facebooka zostały opracowane w taki sposób, aby wspierać wpisy promowane, a im większy budżet tym lepszych efektów – zasięgów, reakcji, komentarzy, udostępnień i co najważniejsze wyświetlania treści nowym, potencjalnie zainteresowanym osobom, mieszczącym się w naszej grupie docelowej – możemy się spodziewać.

Przyjrzymy się przykładom z branży bieliźniarskiej.

Fanpage o takiej tematyce zwykle cechują się zaangażowaną i lojalną społecznością, lecz wpływ na to ma także wielkość budżetu jaki zamierzamy przeznaczyć na promocję naszych postów. Porównajmy zbliżone treści z dwóch sklepów z bielizną – drugi z nich przeznacza na promocję stawkę dzienną czterokrotnie większą, niż pierwszy. Mowa tutaj o standardowej, jednodniowej promocji danego wpisu.

InwestowaWpromocje-2-790x550.png

Posty z budżetem

Posty produktowe na fanpage’u z większym budżetem w 24 godziny docierają do prawie czterokrotnie większej publiki, co oczywiście przekłada się na liczbę reakcji, komentarzy i udostępnień, która jest o 5,7 raza większa, niż w poście o niższym budżecie. Ma to także wpływ na liczbę kliknięć w link przekierowujący do sklepu internetowego, która w drugim przypadku jest 6-krotnie większa.

Dzielenie się z fanami wpisami blogowymi pozwala na stworzenie eksperckiego wizerunku marki oraz stanowi wartość dodaną poprzez ukazanie fachowej ręki oraz znajomości tematu. To dlatego tak ważny jest ich szeroki zasięg, ale jak pokazują statystki także odpowiednio opłacona promocja.

InwestowaWpromocje-6-790x584.png

Lepiej mało niż wcale

I tak treść, która powinna wyróżniać markę i którą marka powinna się chwalić, niestety w przypadku zbyt małego budżetu nie dociera do satysfakcjonującej liczby odbiorców i nie zostaje wykorzystany jej pełny potencjał oraz możliwości. Przygotowane teksty i dłuższe formy poradnikowe, zamiast przyciągać klientów, nieco się marnują. Jak wskazują przykłady, zasięg bardziej promowanego wpisu jest ponad 6,5 raza większy od tego z mniejszym budżetem, a liczba osób, która kliknęła w link przekierowujący do artykułu jest ponad 4 razy większa.

Proste i angażujące treści, takie jak walki produktów, czy cytaty to strzał w dziesiątkę, jeśli chodzi o wyniki, nawet jeśli dysponujemy małym budżetem. Jednak statystyki nie kłamią.

InwestowaWpromocje-5-790x487.png

Tutaj różnica w zasięgach jest aż 10 krotna, a zaangażowanie prawie 19 razy większe we wpisie o większej dziennej stawce. Wpis, który łatwo można było przekuć w sukces i zaangażować szerokie grono odbiorców, kolejny raz przechodzi bez echa ze względu na zbyt ubogą reklamę.

Przeznaczając niski budżet na promocję postów nie możemy liczyć na zbudowanie dużych społeczności i stworzenie szerokich zasięgów – nasze wpisy przejdą bez większego echa, ukazując się małemu procentowi osób, które obserwuj fan page. To jednoznaczne pokazuje, jak ważne jest w inwestowanie w treści, a co za tym idzie ułatwianie użytkownikom na dotarcie do nich i odkrycie naszej marki. Publikując na Facebooku nie można nie promować własnych treści – to tak, jakbyśmy pisali “do szuflady”.

Napisz do nas i odbierz w ciągu 24h ofertę dla Twojej firmy!

Zamów bezpłatną wycenę

Znajdź nas również tu:

Zapisz się na newsletter

Wysyłamy go raz w tygodniu i nie spamujemy!

Traffic Trends Sp. z o.o.

NIP 7773174094
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 888 211 157