Dlaczego warto wspomóc wyniki organiczne - o kampanii brandowej

Google Ads | 4 min czytania

Dlaczego warto wspomóc wyniki organiczne - o kampanii brandowej

Kampania brandowa jest kampanią w sieci wyszukiwania, w której słowa kluczowe ściśle związane są z marką. Najprościej mówiąc jest to reklama na nazwę firmy. W tym miejscu nasuwa się pytanie: czy naprawdę potrzebuję tej kampanii skoro po wpisaniu brandu moja strona wyświetla się już w wynikach organicznych? Jasne! Przekonaj się dlaczego.

Reklamowanie się na własny brand

Włączenie do swojej strategii marketingowej tekstowej kampanii brandowej jest ważne przynajmniej z kilku powodów:

  • ochrona przed konkurencją - może zdarzyć się sytuacja, w której na Twój brand reklamować się będzie konkurencja, przez co “przejmie” potencjalnych klientów; uruchamiając kampanię brandową wygrywamy z konkurencją, ponieważ trafność reklamy i powiązanych słów kluczowych ze stroną docelową jest większa,
  • większa powierzchnia reklamowa - zajmujesz miejsce zarówno w bezpłatnych, jak i płatnych wynikach wyszukiwania, co zwiększa Twoją wiarygodność i widoczność,
  • większa kontrola nad treścią - w przeciwieństwie do ogólnego meta description w bezpłatnych wynikach wyszukiwania, w reklamach możesz dostosować tekst do sezonu czy dodać informacje o aktualnych promocjach; masz również możliwość wyboru podstrony, na którą chcesz przekierować użytkownika - nie musi to być koniecznie strona główna.

Właśnie te elementy wzięliśmy pod uwagę decydując się na uruchomienie kampanii brandowej na jednym z kont naszych Klientów, który oferuje naturalne składniki do kosmetyków DIY. Silny i rozpoznawalny brand to istotna wartość naszego Klienta, zatem nie mogliśmy nie wykorzystać tej przewagi.

Co udało się osiągnąć?

Wyniki kampanii już po pierwszym miesiącu przerosły nasze najśmielsze oczekiwania! ROAS na poziomie ponad 19 000% i prawie 60 000 zł przychodu to z pewnością coś, co wywołuje szeroki uśmiech zarówno u nas, jak i u naszego Klienta:

VU1zM.jpg

c7Se8.jpg

JCy4S.jpg

Co warte dodania, sukces kampanii nie musi oznaczać spadków z organicznych wyników wyszukiwania:

ceXyO.jpg

Mimo uruchomienia kampanii brandowej, w przypadku naszego Klienta, organic nawet nieco polepszył liczbę transakcji i wysokość przychodów. Kampania spisuje się fantastycznie, organic na tym nie ucierpiał - skąd zatem pochodził nowy ruch? Udało nam się “przechwycić” potencjalnych użytkowników konkurencji, którzy reklamowali się na brand naszego Klienta.

W kolejnych miesiącach prowadzenia kampanii brandowej wyniki stale rosły, osiągając nawet ROAS w okolicach 70 000%!

h9VvJ.jpg

Oprócz wysokiego ROAS i przychodów niewątpliwą zaletą kampanii brandowej jest niskie CPC. W przypadku naszego Klienta zdarzało się, że były to tylko 2 grosze! W zależności od sklepu, branży i siły brandu koszt kliknięcia waha się od kilku do kilkunastu groszy. Ponadto kampanie na brand osiągają najwyższy współczynnik konwersji spośród wszystkich kampanii na koncie. Na przykładzie naszego Klienta - średni współczynnik konwersji e-commerce to 2,55% podczas gdy w kampanii brandowej wynosi on 6,55%:

LQRwL.jpg

Kampania brandowa to również świetna okazja do zwieńczenia lejka sprzedażowego. Ścieżka zakupowa klienta bywa przecież długa i kręta, dlatego warto zadbać o to, by odbiorca miał jak najwięcej punktów styczności z naszą marką. Wsparcie innych źródeł pozyskiwania ruchu i kampanii to kolejny cel, jaki osiągnie kampania brandowa na koncie Google Ads.

Ale czy zawsze warto?

Istnieją sytuacje, w których kampania brandowa może okazać się nietrafiona:

  • nowe, małe firmy - marki, które są jeszcze nierozpoznawalne, dopiero rozpoczynają swoją działalność bądź są małym, lokalnym biznesem mogą z takiej kampanii zrezygnować, liczba wyszukiwań będzie bowiem bardzo mała,
  • brand jest popularnym słowem bądź frazą generyczną - kiedy nazwa marki jest zbyt ogólna bądź pokrywa się z popularnymi wyrazami kampania brandowa może konkurować ze zwykłymi reklamami na takie frazy i jednocześnie przynieść nieefektywny ruch i wysoki współczynnik odrzuceń.

Biorąc pod uwagę te czynniki należy dobrze przemyśleć swoją strategię marketingową, aby była ona dopasowana do biznesu i jak najbardziej skuteczna.

Jesteś gotowy na uruchomienie kampanii brandowej na Twoim koncie?

Napisz do nas!

Znajdź nas również tu:

Zapisz się na newsletter

Wysyłamy go raz w tygodniu i nie spamujemy!

Traffic Trends Sp. z o.o.

NIP 7773174094
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 888 211 157