Dlaczego warto zaufać automatyzacji, czyli jak kampania Discovery wykorzystuje algorytmy Google

Kampanie reklamowe | 5 min czytania

Dlaczego warto zaufać automatyzacji, czyli jak kampania Discovery wykorzystuje algorytmy Google

Google z roku na rok coraz bardziej stawia na możliwości sztucznej inteligencji. Systemy uczące się odgrywają ważną rolę w kampaniach Google Ads, np. w najnowszej kampanii Performance Max. Nie inaczej jest w przypadku kampanii Discovery. Czym wyróżnia się ta kampania, jaki jest jej stopień automatyzacji i jakie wyniki przyniosła na kontach naszych Klientów? Sprawdź!

Wybierz nowoczesne rozwiązanie

Kampania Discovery wykorzystuje ogromną bazę danych o odbiorcach. Ta wiedza i niezliczone ilości informacji umożliwiają Google wyświetlanie odbiorcom najbardziej dopasowanych reklam. Dzięki systemom uczącym się reklamy są trafniejsze i efektywniejsze, a z perspektywy użytkowników mniej męczące i nękające - są dopasowane przecież indywidualnie do ich upodobań.

Kluczową zaletą tego typu kampanii jest również jej szeroki zasięg. Reklamy Discovery mogą dotrzeć do nawet 3 miliardów klientów miesięcznie na:

  • stronie głównej YouTube lub w sekcji Warte obejrzenia,
  • na kartach Discover,
  • na kartach Oferty i Społeczności w Gmailu.

To z pewnością pomoże trafiać z ofertą do większej grupy potencjalnych klientów.

Budowanie wartościowego ruchu

Tyle słowem wstępu, przejdźmy teraz do konkretnych przykładów. Pierwsza z omawianych kampanii Discovery znajduje się na koncie naszego Klienta sprzedającego naturalne produkty do kosmetyków DIY. Skupiliśmy się w niej szczególnie na pozyskiwaniu nowych odbiorców i dotarciu do nich z ofertą sklepu.

W okresie od kwietnia do czerwca 2022 roku kampania przyczyniła się do wygenerowania wielu konwersji i mikrokonwersji. Śledziliśmy m.in. dokonanie zakupu, ale również zaangażowanie użytkowników czy dodanie produktu do koszyka. Kampania przyciągnęła odbiorców, którzy wykazali zaangażowanie pod względem czasu spędzonego na stronie oraz głębokością wizyty:

5am1O.jpg

s3Oea.jpg

Przykład nr 2 - branża zupełnie inna. Klient zajmuje się sprzedażą autokosmetyków. Kampania Discovery również w przypadku tego konta nastawiona jest na nowych użytkowników. Postawiliśmy na precyzyjne targetowanie, które zapewnia tego typu kampania:

  • segmenty niestandardowych odbiorców odwiedzających określone witryny związane z branżą sklepu oraz szukających konkretnych słów kluczowych w usługach Google,
  • segment odbiorców o podobnych zainteresowaniach Miłośnicy samochodów,
  • segmenty odbiorców na rynku Naprawa i konserwacja pojazdów i Powypadkowa naprawa samochodów.

W okresie od kwietnia do czerwca 2022 roku kampania wygenerowała 21 transakcji o łącznej wartości ponad 2 000 zł, co przełożyło się na ROAS 215%. Biorąc pod uwagę fakt, że celem kampanii nie było generowanie sprzedaży, śmiało można stwierdzić, że wyniki są satysfakcjonujące:

MHivG.jpg

hh3SW.jpg

Dwie pieczenie na jednym ogniu? To możliwe! Oprócz dotarcia do nowych odbiorców kampania Discovery w tym przypadku przyczyniła się do wspomagania sprzedaży.

Ostatni przykład dowodzi temu, że kampania Discovery sprawdzi się w przypadku niemal każdej branży. Klient prowadzi hurtownię stali i aluminium. Specjalistyczna branża nie powstrzymywała nas przed uruchomieniem kampanii Discovery. Obok niestandardowych segmentów wykorzystaliśmy odbiorców podobnych do tych z list remarketingowych (np. osób, które zrezygnowały z zakupu na etapie koszyka). W tym przypadku również postawiliśmy na zwiększenie zasięgu w ramach kampanii świadomościowej.

Kampania w okresie od kwietnia do czerwca 2022 roku wygenerowała 359 razy dodanie produktu do koszyka oraz 19 wysyłek zapytań:

t2SwO.jpg

f3Tob.jpg

Przyczyniła się również do zainteresowania położenia siedziby hurtowni, czemu dowodzi liczba mikrokonwersji mierząca kliknięcie we wskazówki dojazdu do hurtowni:

HdCXG.jpg

Ponowny kontakt z odbiorcami

Jeśli chcesz ponownie nawiązać kontakt z użytkownikami, którzy znają już Twój sklep, zrobili u Ciebie zakupy bądź wykazali zaangażowanie na stronie, kampania Discovery daje taką możliwość. Wystarczy tylko odpowiednio dobrać kierowanie, aby trafić z reklamami do odbiorców z list remarketingowych, którzy są skłonni do ponownej interakcji.

Takie rozwiązanie zastosowaliśmy u Klienta prowadzącego sklep zoologiczny. Postanowiliśmy dotrzeć do odbiorców:

  • przeglądających produkty dla psa i kota,
  • zaangażowanych (określony czas trwania sesji i głębokość wizyty),
  • porzucających koszyk mimo dodania do niego produktów.

W ten sposób kampania w okresie od kwietnia do czerwca 2022 wygenerowała 49 transakcji o łącznej wartości ponad 8 000 zł i osiągnęła ROAS prawie 380%:

Xo9PX.jpg

qGmL1.jpg

Nowoczesny format multimedialny

Reklamy Discovery dopasowane są do odbiorcy i wyświetlają się w momencie, kiedy jest on gotowy do poznania nowej marki. Systemy uczące się łączą zasoby - zarówno tekstowe, graficzne, jak i wideo - tworząc atrakcyjnie wizualne reklamy.

Kampania Discovery oferuje niespotykany nigdzie indziej format - reklamy karuzelowe. Umożliwiają one dodanie aż 10 różnych kart z obrazami wraz z nagłówkiem i CTA. W zależności od miejsca wyświetlania reklamy karty będą przewijane przez odbiorcę lub wyświetlą się obok siebie. Pozwalają one pokazać produkty lub usługi w niestandardowy sposób.

Reklamy w kampanii Discovery dopasowują się do miejsca wyświetlenia, rozmiaru urządzenia, nie mają sztywno określonej kreacji. Dzięki temu w szybszy i łatwiejszy sposób możliwe jest przyciągnięcie uwagi użytkowników i zachęcenie ich do działania.

Zastanawiasz się, czy kampania Discovery sprawdzi się w przypadku Twojej branży?

Napisz do nas!