To właśnie treści odgrywają jedną z kluczowych ról w procesie pozycjonowania. I choć nie ma potwierdzonych informacji odnośnie wymaganej długości tekstów, to nie od dziś wiadomo, że strony z dużą ilością wartościowej treści mają przewagę nad tymi z ubogim contentem. Więc jak to w końcu jest? Czy liczba znaków ma znaczenie? Postanowiliśmy to sprawdzić.
Dla dwóch klientów z różnych branż wdrożyliśmy nowe teksty na wybranych kategoriach. Zmiana polegała nie tylko na zwiększeniu liczby znaków, ale również na odpowiedniej optymalizacji tekstów. W każdym opisie umieszczone zostały śródtytuły, które oznaczyliśmy nagłówkiem h2, zwiększyliśmy również nasycenie słowami kluczowymi, które zostały równomiernie rozmieszczone w treści.
Tekst pierwszy – branża obuwnicza:
Tekst drugi – branża ubezpieczeniowa:
Pierwsze efekty u klienta z branży obuwniczej były widoczne mniej więcej po tygodniu. Wtedy fraza kluczowa osiągnęła 1 pozycję w wynikach wyszukiwania (wcześniej utrzymywała się między 5, a 8 pozycją):
Natomiast u drugiego klienta z branży ubezpieczeń pierwsze efekty widać było po około dwóch tygodniach od dodania opisu. Fraza kluczowa wskoczyła na pierwszą stronę w wynikach wyszukiwania (wcześniej utrzymywała się między 20, a 30 pozycją):
Dłuższa treść pozwala na umieszczenie większej liczby słów kluczowych oraz zwiększenie nasycenia kluczowymi frazami, co przekłada się na pozycje. Jednocześnie użycie nagłówków h2 sprawia że tekst staje się bardziej przyjazny użytkownikom i pozwala ich dłużej zatrzymać na stronie. Warto więc eksperymentować i dodawać dłuższe treści – taki zabieg na pewno nie zaszkodzi stronie, a jak widać może przynieść spore korzyści Twojej działalności.
NIP 7773174094
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 888 211 157