Nietypowa marka w Social Media
Myślisz, że Twoja marka nie ma szans przebicia w Social Media? Nic bardziej mylnego – wystarczy dobrać odpowiednią grupę docelową i dopasowany do niej styl komunikacji. Facebook to ponad 1,800 miliarda użytkowników – każdy chce znaleźć tam coś dla siebie, a naszym zadaniem jest trafić w gusta określonych osób.
Jeśli chcemy by wąska, czy wydawać by się mogło trudna w komunikacji marka osiągnęła wysokie noty ważne jest, aby poruszać szeroki obszar tematyczny, wyjść nieco poza określone ramy sprzedawanych przez nas produktów i dotknąć tych sfer życia, którymi zainteresowani mogą być nasi odbiorcy. Oprócz tego należy zbudować silną wspólnotę fanów wokół marki – wpisy, które zostały udostępnione przez naszych znajomych pojawiają się częściej i z większym prawdopodobieństwem na naszej tablicy, niż wpisy firmowe, jak i również sprawiają, że zwrócimy na nie większą uwagę. Pomimo przyjętej strategii warto także od czasu do czasu eksperymentować i sprawdzać, czy nowe rozwiązania i nowe cykle nie sprawdzą się lepiej.
Dziś prezentujemy Wam case z branży… sakralnej. Fanpage promujący sklep sprzedający szaty liturgiczne. Można by pomyśleć, że w przypadku takiej marki trudno stworzyć wpis zachęcający do dyskusji czy polubień – nic bardziej mylnego. Poczynając od notek biograficznych Świętych, po ich cytaty, fragmenty Pisma Świętego, a kończąc na osi czasowej religii chrześcijańskiej – jak widać pole do popisu jest duże, a to dopiero początek.
Promocja branży sakralnej
W przypadku wspomnianej branży chodzi o coś więcej niż lajkowanie posta, to sposób społeczności chrześcijańskiej na dzielenie się Dobrą Nowiną czy ciekawostkami dotyczącymi swojej religii w łatwy i prosty sposób, przyjmując określone stanowisko i przekazując ważne w swoim życiu wartości. Taki profil to nawet dobre miejsca do wspólnej modlitwy i edukacji dotyczącej Kościoła. To nie tylko reklama, ale także żywe środowisko łączące bliskich sobie ludzi. Udostępnione zdjęcia z wizerunkiem i cytatem Świętego cieszą się najlepszym i największym odbiorem, czasami nawet sprawdzając się 100% lepiej, niż sprzedażowy post, promujący dany produkt. Social Media pod przymusem rozwoju technologicznego stało się miejscem, gdzie “spotykają się” różni ludzie, w różnym wieku dzielący te same zainteresowania, a w tym przypadku wierzenia religijne, a takie platformy to najłatwiejsza i najszybsza możliwość podzielenia się wyznawanymi przez siebie wartościami. Klient wychodzi naprzeciw ich oczekiwaniom i angażuje do wspólnego radowania się słowem Bożym, a także dzielenia ewangelią z resztą użytkowników. Nie są to tylko wersety z Biblii, ale także inspirujące cytaty, dające innym nadzieję i pozwalające jeszcze bardziej otworzyć się na Boga.
Wzrost aktywności użytkowników
Weźmy pod lupę tylko ostatni miesiąc aktywności na fanpage’u. Liczba nowych fanów wzrosła o 335 osób, treści dotarły aż do 215 464 użytkowników, a zasięg pojedynczego posta cieszył się liczbą nawet 179 080 osób. Łącznie, pod samymi postami pojawiło się 48 968 polubień, komentarzy i udostępnień, co przy zaledwie trzech postach w tygodniu daje liczbę 4 080 reakcji i działań na wpis.
Koszt prowadzonych działań
Średnie koszta poniesione przy aktywności dotyczącej jednego posta to zaledwie… 0,002 zł. Koszt/wynik określa opłacalność realizacji celów wyznaczonych w kampanii reklamowej. To właśnie na ten wskaźnik wpływa grupa docelowa, materiał reklamowy, przekaz i harmonogram.
Co więcej, 8 na 12 postów miało charakter typowo sprzedażowy, promujący asortyment sklepu. A jak wiemy największym zaangażowaniem cieszą się jednak treści bardziej luźne, oscylujące wokół określonej tematyki, o których wspominaliśmy wcześniej.
Dobre słowo na koniec
Cóż nie jedna duża marka może pozazdrościć takich wyników. Jak widać nie ma trudnych tematów – wystarczy ukierunkować działania na właściwych odbiorców i przyjąć odpowiednią strategię. A taką przygotuje dla Ciebie właśnie TrafficTrends!