Sklep z branży wyposażenia łazienek
Sklep prowadził działania SEO pod kilkanaście fraz związanych z najważniejszymi elementami wyposażenia. Brane są tu pod uwagę takie frazy jak wanny, prysznice, kabiny, itd.
Pierwsze podjęte działania, to przede wszystkim optymalizacja podstawowych elementów sklepu, takich jak meta tagi, nagłówki i uzupełnienie treści. Mocno poprawiono również linkowanie wewnętrzne.
Za pomocą tych zabiegów oraz rozpoczęcia procesu link buildingu, udało się mocno podnieść średnią pozycję sklepu oraz wprowadzić sporo kluczowych fraz do top15 wyników wyszukiwania.
Fraza: Wanny
Fraza: Wyposażenie łazienek
Fraza: Kabiny prysznicowe
GDY NIE WSZYSTKO IDZIE GŁADKO
Po pewnym czasie stabilizacji pojawił się duży problem. Frazy, które na początku dobrze i systematycznie rosły, nagle zatrzymały się właśnie w okolicach top15. Sytuacja taka, jest raczej normalna i spotyka się z nią wiele sklepów. Nie łatwo jest z niej jednak wybrnąć. Po dogłębnych analizach postawiono na zmianę w strategii link buildingu. Bardzo duży nacisk położono na linkowanie kart produktów, powiązanych z pozycjonowanymi kategoriami.
Podjęte działania spowodowały wzrost pozycji stron kategorii, które zawierały linkowane produkty.
Po pierwszym etapie linkowania pozycje przebiły się do top10 wyników wyszukiwania.
Fraza: Wanny
Fraza: Wyposażenie łazienek
Fraza: Kabiny prysznicowe
WNIOSKI
Zachęcenie dobrymi wynikami wcześniejszych analiz spowodowało, że linkowanie do produktów było rozbudowywane. Efekty nastąpiły po stosunkowo niedługim czasie i frazy znajdują się już w top5 wyników wyszukiwania, gdzie generują realny, duży ruch w sklepie.
- Podwaliny pod dobre pozycje, dała przede wszystkim początkowa optymalizacja
- W niektórych przypadkach sprawdzają się niestandardowe metody
- Nie ma uniwersalnej strategii linkowania sklepów internetowych, podejście do link buildingu sklepu internetowego musi być zawsze rozpatrywane indywidualnie