Dynamic Search Ads - czyli tekstowa kampania produktowa, która zarabia!

Kampanie reklamowe | 3 min czytania

Dynamic Search Ads - czyli tekstowa kampania produktowa, która zarabia!

Kampania tekstowa stawia nam zazwyczaj jedno podstawowe wyzwanie – wyselekcjonowanie skutecznych fraz kluczowych. Znamy mnóstwo pomocnych narzędzi z tego zakresu, jednak żaden planer nie przewidzi 100% pomysłów, według których użytkownicy szukają danego produktu, usługi etc. Dla naszego Klienta z branży zabawkarskiej prowadziliśmy już kilka kampanii tekstowych. ROAS kampanii oscylował między 2000% a 5000%. Wiedzieliśmy jednak, że za pomocą kampanii Google Ads jestesmy w stanie ściągnąć jeszcze więcej wartościowego ruchu do sklepu. Po konsultacji z Klientem podjęliśmy decyzję o przetestowaniu na koncie kampanii DSA.

Struktura

Kampania obejmowała cały asortyment dostępny w sklepie. Została ona posegmentowana tak, aby jeden produkt stanowił odrębną grupę reklam. W każdej grupie reklam docelowym URL-em był adres danego towaru. Wystarczyło dodać treści reklam i w ten prosty sposób stworzyliśmy tekstową kampanię produktową z dynamicznie generowanym nagłówkiem. Praca nad strukturyzacją, mimo że w dużym stopniu zautomatyzowana, zajęła trochę czasu, ale było warto! Jednak zanim przejdziemy do wyników, zatrzymajmy się przy szczegółach budowy kampanii.

Treści reklam

Stworzenie treści reklam dla kilkudziesięciu lub kilkuset grup reklam brzmi jak syzyfowa praca. Dlatego ponownie postawiliśmy na automatyzację. Stworzyliśmy kilka uniwersalnych treści reklam, które zróżnicowaliśmy typem produktu na poziomie opisu. Nieodzowną pomocą jak zawsze okazał się Google Sheets i Edytor Adwords. Gotowy plik zaimportowaliśmy do Edytora, a z Edytora wykonaliśmy eksport do Google Ads.

Wykluczenia

Musimy pamiętać, że kampania DSA jest uzupełnieniem standardowej kampanii tekstowej. Reklamy powinny zatem wyświetlać się na wszystkie związane z produktami zapytania, których nie umieściliśmy w bazowej kampanii. Jak rozwiązać ten problem? To bardzo proste. Wystarczyło, że pobraliśmy z konta wszystkie słowa kluczowe i umieściliśmy je w  kampanii DSA jako wykluczające frazy kluczowe. Dzięki temu kampania DSA zbierała ruch z całkowicie nowych zapytań.

Optymalizacja

Optymalizacja kampanii polegała przede wszystkim na pracy nad stawkami CPC. Chcąc uzyskać jak najlepszy ROAS, podobnie jak w kampanii PLA skupiliśmy się na poszczególnych produktach, czyli grupach reklam. Dla produktów o najwyższym zwrocie z inwestycji podnosiliśmy stawki CPC, natomiast dla tych generujących koszt bez dostatecznej liczby konwersji CPC było obniżane.

Wyniki

Kampania DSA wygenerowała ROAS rzędu 1490% w ciągu jednego dnia od jej uruchomienia. W szczytowym momencie natomiast osiągnął on poziom 3721%. W ciągu 30 dni pozyskaliśmy dodatkowe 43 transakcje i satysfakcję Klienta.

image1-790x128.png

Napisz do nas i odbierz w ciągu 24h ofertę dla Twojej firmy!

Zamów bezpłatną wycenę

Znajdź nas również tu:

Traffic Trends Sp. z o.o.

NIP 7773174094
ul. Piątkowska 163
60-650 Poznań
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 616 690 427

Zapisz się na newsletter

Wysyłamy go raz w tygodniu i nie spamujemy!