Specjalizujemy się w marketingu internetowym dla e-commerce, jednakże naszą ofertę kierujemy także do lokalnych właścicieli firm, aby jak najlepiej wypromować ich biznes w Internecie. Często jest to nie tylko zwiększenie ruchu czy widoczności, ale przede wszystkim budowanie znajomości marki wśród odbiorców.
W październiku 2018 roku przyszła do nas właścicielka salonu kosmetologii i masażu w Poznaniu - od.NOVA. Nie tylko zupełnie świeża domena, ale też nowy biznes, który dopiero zaczął działać.
W związku z tym stanęliśmy przed trzema wyzwaniami:
1. Wypromowanie nowego salonu, który pojawił się na mapie Poznania.
2. Uzyskanie jak najwyższych pozycji kluczowych fraz w ramach pozycjonowania .
3. Budowanie i zwiększanie ruchu pochodzącego z wyszukiwarki Google.
CEL 1 - WYPROMOWANIE BRANDU
Analiza nazwy salonu wykazała, że brand nie jest całkiem unikalny. Jak się okazało, sporo salonów kosmetycznych bazuje na frazie “odnova” lub “odnowa”. Kluczowe było, aby uzyskać widoczność i jak najlepsze pozycje na frazy: “odnova” i “odnova poznań”
Wymagania klienta, a pozycjonowana fraza
Wstępna analiza strony i konsultacja z klientem pokazały pierwszy problem. W obrębie wszystkich treści widocznych dla użytkownika musi być zapis “od.NOVA”. W związku z tym nie mogliśmy użyć dokładnego brzmienia frazy brandowej w obrębie: tekstów, meta tagów czy nagłówków.
Kolejnym wyzwaniem był fakt, że po wpisaniu frazy "odnova" Google zmieniało automatycznie wyniki na "odnowa".
Postanowiliśmy podziałać na niewidocznych dla użytkownika elementach - atrybutach “alt” wszystkich grafik w obrębie domeny. To rozwiązanie okazało się strzałem w dziesiątkę.
Oprócz nasycenia treści nazwą salonu w określonej przez klienta pisowni, to frazę pisaną “odnova” oraz “odnova Poznań” dodaliśmy do wszystkich grafik w “altach”.
Jakie efekty dają frazy w “altach” grafik?
Zmiana została wprowadzona 26.11.2018. Do tego momentu na frazy brandowe domena nie była w ogóle widoczna. Po wprowadzeniu zmian efekty zobaczyliśmy już po trzech dniach!
Fraza “odnova”:
Po trzech dniach:
Po 1,5 miesiąca:
Po czterech miesiącach:
Fraza “odnova poznań”:
Od 1.12.2018 roku fraza utrzymuje się cały czas na 1. pozycji
Google Moja Firma, czyli jak powiedzieć: Hello, World!
Biorąc pod uwagę lokalny wymiar salonu, już na samym początku stworzona została i dobrze przygotowana wizytówka Google Moja Firma. Poza kompletnymi informacjami jak: godziny otwarcia, kategoria, link do strony, przede wszystkim zadbano o wzbogacenie wizytówki o piękne zdjęcia.
Zgodnie z naszymi zaleceniami również klient do dzisiaj regularnie dodaje merytoryczne posty do wizytówki:
Jak tworzyć profil linkowania dla nowej domeny?
Nowa domena to jeszcze jedno wyzwanie - kompletny brak linków do niej prowadzących. Zaczęliśmy od linkowania na frazy brandowe oraz adres URL strony głównej.
Na pierwszy rzut poszły wizytówki NAP i marketing szeptany z for internetowych z branży beauty. Dzięki takiemu połączeniu zyskaliśmy sporo linków lokalnych, a z drugiej strony tematycznych na nazwę salonu i do strony głównej.
Kolejnym działaniem były publikacje artykułów z linkami na frazach związanych z konkretnymi zabiegami. Tutaj zadbaliśmy przede wszystkim o merytorykę i szczegółowe zaplanowanie struktury każdego artykułu: na czym polega dany zabieg, jakie są wskazania i przeciwwskazania, jakie efekty można uzyskać - wszystko to, czego użytkownik szuka na temat danego zabiegu.
CEL 2 - PODNIESIENIE POZYCJI KLUCZOWYCH FRAZ
Równolegle z działaniami brandowymi pracowaliśmy nad podniesieniem pozycji fraz związanych z nazwami konkretnych zabiegów kosmetycznych - wszystkie lokalne z “poznań”. Podstawą działań była standardowa optymalizacja.
Optymalizacja:
- Uwzględnienie “Poznań” w title - i praktycznie wyłącznie tam.
- Linkowanie wewnętrzne pomiędzy korelującymi zabiegami
- Uwzględnienie w treści nagłówków H2 w formie pytań tak, żeby jak najlepiej dopasować pytania i odpowiedzi na potrzeby potencjalnych klientów zainteresowanych konkretnymi zabiegami kosmetycznymi:
- Jak wykonuje się [fraza]
- Jak działa [fraza]?
- Dla wzmocnienia lokalnej strony pozycjonowania praca nad zakładką Kontakt:
- dodanie pełnych danych (NIP, REGON)
- rozbudowa treści z nagłówkami H2
Nieoczekiwane problemy i proste rozwiązania
Jednym z napotkanych problemów była kanibalizacja fraz kluczowych. Zaobserwowaliśmy, że część z fraz Google chwyta wymiennie - raz na podstronę zabiegu, a raz na podstronę jego cennika. W związku z tym postanowiliśmy wyindeksować wszystkie podstrony cenników przy użyciu noindex..
Jak się okazało był to klucz do sukcesu. W kilka dni po wyindeksowaniu się podstron cenników Google bardzo szybko i wytrwale na frazy wyświetlało docelowe podstrony zabiegów. Pozycje tych fraz również poszły w górę.
Jakie efekty przyniosła optymalizacja onsite podstron zabiegów?
(SP - startowa pozycja w momencie rozpoczęcia pozycjonowania danej frazy)
CEL 3 - BUDOWANIE I ZWIĘKSZANIE RUCHU Z GOOGLE
Porównując pierwszy kwartał działań pozycjonerskich (październik - grudzień 2018) do ostatniego analogicznego kwartału (październik - grudzień 2019) uzyskaliśmy:
- wzrost ruchu z wyszukań organicznych Google o 231,26%
- przybyło o 325,61% więcej nowych użytkowników
- utrzymaliśmy współczynnik odrzuceń na poziomie poniżej 36%
- zwiększyliśmy liczbę realizacji celów (przejście do zakładki kontakt) o 226,32%.
Wszystko się da!
Kolejny raz udowadniamy, że odpowiednią strategią działań skutecznie zwiększamy widoczność firm w Internecie - nie tylko dużych graczy z rozpoznawalną już marką, ale także lokalnych biznesów. I to od początku ich obecności na rynku usług!