Bezpłatna konsultacja

„Dzień dobry! Mam nowy biznes, co teraz?” - czyli jak pomagamy nowym firmom zaistnieć w sieci i świadomości użytkowników

Kategoria: Pozycjonowanie

Branża: Usługi

Specjalizujemy się w marketingu internetowym dla e-commerce, jednakże naszą ofertę kierujemy także do lokalnych właścicieli firm, aby jak najlepiej wypromować ich biznes w Internecie. Często jest to nie tylko zwiększenie ruchu czy widoczności, ale przede wszystkim budowanie znajomości marki wśród odbiorców.

W październiku 2018 roku przyszła do nas właścicielka salonu kosmetologii i masażu w Poznaniu - od.NOVA. Nie tylko zupełnie świeża domena, ale też nowy biznes, który dopiero zaczął działać.

W związku z tym stanęliśmy przed trzema wyzwaniami:

1. Wypromowanie nowego salonu, który pojawił się na mapie Poznania.

2. Uzyskanie jak najwyższych pozycji kluczowych fraz w ramach pozycjonowania .

3. Budowanie i zwiększanie ruchu pochodzącego z wyszukiwarki Google.

CEL 1 - WYPROMOWANIE BRANDU

Analiza nazwy salonu wykazała, że brand nie jest całkiem unikalny. Jak się okazało, sporo salonów kosmetycznych bazuje na frazie “odnova” lub “odnowa”. Kluczowe było, aby uzyskać widoczność i jak najlepsze pozycje na frazy: “odnova” i “odnova poznań”

Wymagania klienta, a pozycjonowana fraza

Wstępna analiza strony i konsultacja z klientem pokazały pierwszy problem. W obrębie wszystkich treści widocznych dla użytkownika musi być zapis “od.NOVA”. W związku z tym nie mogliśmy użyć dokładnego brzmienia frazy brandowej w obrębie: tekstów, meta tagów czy nagłówków.

Kolejnym wyzwaniem był fakt, że po wpisaniu frazy "odnova" Google zmieniało automatycznie wyniki na "odnowa".

Postanowiliśmy podziałać na niewidocznych dla użytkownika elementach - atrybutach “alt” wszystkich grafik w obrębie domeny. To rozwiązanie okazało się strzałem w dziesiątkę.

Oprócz nasycenia treści nazwą salonu w określonej przez klienta pisowni, to frazę pisaną “odnova” oraz “odnova Poznań” dodaliśmy do wszystkich grafik w “altach”.

FNxcL.jpeg

Jakie efekty dają frazy w “altach” grafik?

Zmiana została wprowadzona 26.11.2018. Do tego momentu na frazy brandowe domena nie była w ogóle widoczna. Po wprowadzeniu zmian efekty zobaczyliśmy już po trzech dniach!

Fraza “odnova”:

Po trzech dniach:

k8b5h.jpeg

Po 1,5 miesiąca:

mZex8.jpeg

Po czterech miesiącach:

dGY2g.jpeg

Fraza “odnova poznań”:

Od 1.12.2018 roku fraza utrzymuje się cały czas na 1. pozycji

alWgM.jpeg

Google Moja Firma, czyli jak powiedzieć: Hello, World!

Biorąc pod uwagę lokalny wymiar salonu, już na samym początku stworzona została i dobrze przygotowana wizytówka Google Moja Firma. Poza kompletnymi informacjami jak: godziny otwarcia, kategoria, link do strony, przede wszystkim zadbano o wzbogacenie wizytówki o piękne zdjęcia.

Zgodnie z naszymi zaleceniami również klient do dzisiaj regularnie dodaje merytoryczne posty do wizytówki:

8Ar35.jpeg

Jak tworzyć profil linkowania dla nowej domeny?

Nowa domena to jeszcze jedno wyzwanie - kompletny brak linków do niej prowadzących. Zaczęliśmy od linkowania na frazy brandowe oraz adres URL strony głównej.

Na pierwszy rzut poszły wizytówki NAP i marketing szeptany z for internetowych z branży beauty. Dzięki takiemu połączeniu zyskaliśmy sporo linków lokalnych, a z drugiej strony tematycznych na nazwę salonu i do strony głównej.

Kolejnym działaniem były publikacje artykułów z linkami na frazach związanych z konkretnymi zabiegami. Tutaj zadbaliśmy przede wszystkim o merytorykę i szczegółowe zaplanowanie struktury każdego artykułu: na czym polega dany zabieg, jakie są wskazania i przeciwwskazania, jakie efekty można uzyskać - wszystko to, czego użytkownik szuka na temat danego zabiegu.

CEL 2 - PODNIESIENIE POZYCJI KLUCZOWYCH FRAZ

Równolegle z działaniami brandowymi pracowaliśmy nad podniesieniem pozycji fraz związanych z nazwami konkretnych zabiegów kosmetycznych - wszystkie lokalne z “poznań”. Podstawą działań była standardowa optymalizacja.

Optymalizacja:

  • Uwzględnienie “Poznań” w title - i praktycznie wyłącznie tam.
  • Linkowanie wewnętrzne pomiędzy korelującymi zabiegami
  • Uwzględnienie w treści nagłówków H2 w formie pytań tak, żeby jak najlepiej dopasować pytania i odpowiedzi na potrzeby potencjalnych klientów zainteresowanych konkretnymi zabiegami kosmetycznymi:

- Jak wykonuje się [fraza]

- Jak działa [fraza]?

  • Dla wzmocnienia lokalnej strony pozycjonowania praca nad zakładką Kontakt:

- dodanie pełnych danych (NIP, REGON)

- rozbudowa treści z nagłówkami H2

Nieoczekiwane problemy i proste rozwiązania

Jednym z napotkanych problemów była kanibalizacja fraz kluczowych. Zaobserwowaliśmy, że część z fraz Google chwyta wymiennie - raz na podstronę zabiegu, a raz na podstronę jego cennika. W związku z tym postanowiliśmy wyindeksować wszystkie podstrony cenników przy użyciu noindex..

Jak się okazało był to klucz do sukcesu. W kilka dni po wyindeksowaniu się podstron cenników Google bardzo szybko i wytrwale na frazy wyświetlało docelowe podstrony zabiegów. Pozycje tych fraz również poszły w górę.

Jakie efekty przyniosła optymalizacja onsite podstron zabiegów?

m9aCG.jpeg

(SP - startowa pozycja w momencie rozpoczęcia pozycjonowania danej frazy)

CEL 3 - BUDOWANIE I ZWIĘKSZANIE RUCHU Z GOOGLE

Porównując pierwszy kwartał działań pozycjonerskich (październik - grudzień 2018) do ostatniego analogicznego kwartału (październik - grudzień 2019) uzyskaliśmy:

  • wzrost ruchu z wyszukań organicznych Google o 231,26%
  • przybyło o 325,61% więcej nowych użytkowników
  • utrzymaliśmy współczynnik odrzuceń na poziomie poniżej 36%
  • zwiększyliśmy liczbę realizacji celów (przejście do zakładki kontakt) o 226,32%.

fRhjq.jpeg

Wszystko się da!

Kolejny raz udowadniamy, że odpowiednią strategią działań skutecznie zwiększamy widoczność firm w Internecie - nie tylko dużych graczy z rozpoznawalną już marką, ale także lokalnych biznesów. I to od początku ich obecności na rynku usług!

Traffic Trends Sp. z o.o.

NIP 7773174094
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 888 211 157

Znajdź nas również tu:

Zapisz się na newsletter

Wysyłamy go raz w tygodniu i nie spamujemy!