Odnaleźć się w aktualnej sytuacji. Wykorzystać odpowiedni moment na działania. Nie przegapić właściwego timingu. Sukces marketingu, zwłaszcza internetowego, w sporej mierze zależy od umiejętności wykorzystania “bycia we właściwym czasie”.
Jedną z kluczowych kwestii, którą zawsze zalecamy naszym klientom podczas współpracy jest prowadzenie bloga firmowego. Często sami im w tym pomagamy takie treści przygotowując. Jak pisać bloga firmowego? W wielkim skrócie: unikalnie, dużo, na temat i często. W dłuższym wydaniu do przeczytania tu: Po co i jak pisać bloga firmowego?
… choć jak zaraz się przekonasz, to jedno i to samo.
Jednymi z najlepiej rankujących wpisów blogowych są te, które odpowiadają na pytanie “JAK?” - zwłaszcza, jeśli chodzi o sklepy internetowe i odniesienie się do sprzedawanych produktów. Chcesz, żeby ludzie kupili Twój produkt? Pokaż im jak się go używa, do czego służy lub jak wybrać ten najlepiej do nich dopasowany.
Okazało się, że tego typu wpisy są na wagę złota w czasie pandemii. Przykłady wpisów naszych dwóch klientów idealnie pokazują, że tworzenie bloga pod użytkownika jest najważniejsze.
#zostanwdomu przez wiele tygodni sprawiło, że ludzie masowo zaczęli szukać nowych hobby, pomysłów na spędzenie czasu w domu. I tutaj na scenę przyciągnięcia potencjalnych klientów wkraczają teksty blogowe “na czasie”.
e-Łuk.pl to mocno specjalistyczny sklep internetowy z łukami i akcesoriami. W kwietniu okazało się, że popularność zdobywa fraza “łuk dla początkującego”. Na blogu klienta w połowie grudnia umieściliśmy wpis na ten temat o długości około 2500 znaków ze spacjami. Do kwietnia wpis nie generował praktycznie żadnego ruchu. Jednakże od połowy kwietnia zaczął rankować właśnie na frazę “łuk dla początkującego” - z okolic 20.-30. pozycji na 12. miejsce w wynikach wyszukiwania.
Idąc za ciosem postanowiliśmy lepiej go zoptymalizować:
Zmiany wprowadziliśmy dokładnie 24 kwietnia, zgłosiliśmy do indeksu i nie musieliśmy długo czekać na efekt! Tylko 6 dni zajęło, aby podstrona wpisu na kluczową frazę wskoczyła do TOP3 w Google i stabilnie utrzymuje się na swojej pozycji.
Ale pozycja to jedno, co natomiast z ruchem? Czy się zwiększył? Czy wpis zaczął konwertować?
W ciągu trochę ponad miesiąca ruch z wyników organicznych Google zaczął stale rosnąć - łącznie kilkaset wejść. Dodatkowo wpis wygenerował także pierwsze konwersje!
Kolejny nasz Klient, to ogólnopolskie Salony Muzyczne RIFF prowadzące sprzedaż instrumentów i akcesoriów muzycznych. W sierpniu 2019 roku Klient opublikował wpis na blogu na temat, jaką gitarę wybrać na początek muzycznego hobby.
Długi i wyczerpujący temat wpis został uzupełniony o adekwatne linkowanie wewnętrzne do kategorii gitar idealnych na początek oraz niezbędnych akcesoriów, powiązano z nim odpowiednie produkty i zadbano o właściwy tytuł wpisu oraz treść śródtytułów. Wpis już od początku publikacji przynosił ruch z wyszukiwarki Google na stronę klienta. Przez wiele miesięcy utrzymywał się na stałym poziomie - kilkanaście wejść dziennie.
Jednakże już od końca marca tego roku ruch pochodzący z tego wpisu blogowego zaczął rosnąć. Od tego momentu wpis miał nawet po kilkadziesiąt wejść dziennie.
Jeśli zaś chodzi o frazy, na jakie widoczny był wpis, to praktycznie od wielu miesięcy było to TOP10. Porównując jednak ostatnie trzy miesiące z poprzednim okresem okazuje się, że pozycje fraz nie tylko się poprawiły - TOP3, ale także wpis zyskał kliknięcia z prawie 50 nowych fraz zwiększając tym samym liczbę kliknięć o tysiąc, zwiększył się jego CTR o 0,8%, a liczba wyświetleń o ponad 7 tysięcy.
Powyższe przykłady najlepiej pokazują, że treści blogowe pisane w oparciu o konkretną strategię działań przynoszą najlepsze efekty. Dobre zaplanowanie tematyki wpisów i ich treści często przynoszą rezultaty w najmniej spodziewanym momencie. Oba case study to także dowód na to, jak ważne jest wzięcie pod uwagę intencji użytkowników, ich potrzeb i wychodzenie im naprzeciw. Bądź ekspertem w swojej branży dostarczając nie tylko produkty, ale także edukując i pomagając użytkownikom w poszukiwaniu rozwiązań ich problemów. A wtedy użytkownik stanie się Twoim klientem.
NIP 7773174094
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 888 211 157