Reklama jest dźwignią handlu
Szczególnie na Facebooku. Biorąc pod uwagę obecne algorytmy serwisu, nie osiągniesz zamierzonych efektów sprzedażowych bez inwestowania w posty sponsorowane. Budżet warto jednak przeznaczyć na treści stricte produktowe, zaś w tych inspiracyjno-lifestyle’owych wykorzystać dominujące trendy, by uzyskać świetne efekty nie dopłacając do tego ani grosza!
Udostępnianie treści ze źródeł zewnętrznych
Jeżeli nie masz czasu bądź możliwości, by samemu tworzyć video, korzystaj z opcji udostępniania ich z innych fan page’y. Krótki filmik czy gif z tekstem dopasowanym w punkt to jedna z tych treści, która “klika się” najchętniej. Masz obiekcję przed tym, że na swoim profilu promujesz inny? Niepotrzebnie. Po pierwsze – nie wiąże się to z żadnym nakładem finansowym z Twojej strony. Po drugie – zyskujesz komentarze pod swoim postem, a dzięki temu rośnie zasięg organiczny Twojego fan page’a – post z Twojego profilu wyświetla się znajomym osób, które na niego zareagowały lub go skomentowały. Po trzecie – w poście możesz dodatkowo przemycić link do swojego sklepu czy strony internetowej, więc upieczesz dwie pieczenie na jednym ogniu: zwiększysz świadomość użytkowników Facebooka o swoim profilu oraz masz możliwość pozyskania wejść na stronę swojego sklepu.
Niepromowany post, w którym na profilu naszego klienta udostępnione zostało video z innego fan page’a, dotarł niemalże do 19 000 użytkowników, zyskał 183 komentarze oraz pozostawionych 328 reakcji.
Inspiruj zabawnymi cytatami
Wiesz już, jak pozyskać reakcje na post oraz komentarze, a co zrobić, by móc dodatkowo uzyskać udostępnienia swoich treści, a to wszystko oczywiście bezpłatnie? Ludzie kochają cytaty! Postaw na grafikę z inspirującymi słowami znanej osoby lub zabawnym tekstem “z życia”.
Post trafił do ponad 60 000 odbiorców, uzyskał 263 reakcje oraz 39 udostępnień.
Zachęcaj do zabawy
Znasz posty typu “Co miesiąc urodzenia mówi o Tobie”? To kolejny hit wśród użytkowników Facebooka, który mocno zaangażuje Twoich dotychczasowych fanów oraz bezpłatnie pozwoli pozyskać kolejnych. Sprawdź, jak wielką popularnością cieszą się tego typu treści u naszego klienta.
Post trafił aż do ponad 304 000 odbiorców, zyskał blisko 300 reakcji, 1200 komentarzy i 70 udostępnień.
Podsumowanie
Uważne obserwowanie facebookowych trendów i wdrażanie ich do swojej komunikacji może pomóc Tobie bezpłatnie rozpromować swój profil. Pamiętaj jednak, by tego typu treści nie były przypadkowe i zawsze spójne z charakterem Twojego fan page’a.