Bezpłatna konsultacja

Jak kombinować w dobrym kierunku, czyli jak stworzyć artykuł, który będzie czytany? I dlaczego to ważne?

Kategoria: Pozycjonowanie

Branża: Kosmetyki

Blog firmowy to jeden z ważniejszych online’owych punktów styku między marką a potencjalnym klientem. To właśnie treści są narzędziem, dzięki któremu budujemy zainteresowanie marką, edukujemy na temat jej produktów czy usług, utrzymujemy zaangażowanie. W dobie fake newsów, clutteru informacyjnego i tzw. ślepoty bannerowej to właśnie wartościowe, merytoryczne, autentyczne treści, stają się jednym z najważniejszych zasobów marki.

Wbrew obiegowej opinii marketing internetowy to nie tylko bannerki walczące o naszą uwagę czy nachalny remarketing kierujący nas fast trackiem do e-commercu. Innymi słowy: to coś więcej niż tylko typowe działania performance’owe. To także content poza promocyjny, poza reklamowy. Czyli taki, którego nasz klient sam szuka, którego potrzebuje i na który liczy.

Co zrobić, by taki content stworzyć? Co zrobić, by nasze teksty były czytane i jednocześnie wspierały budowanie naszej marki?

W poniższym tekście odpowiem na te pytania na przykładzie historii sukcesu pewnego tekstu, stworzonego dla sklepu zajmującego się sprzedażą produktów do stylizacji paznokci.

Po pierwsze: analiza rynku, kategorii, konkurencji

By tworzyć wiarygodne treści, trzeba poznać temat. Zaczynając współpracę z każdym Klientem, analizujemy otoczenie, w którym funkcjonuje dana marka. Co napędza kategorię? Co trenduje w branży? O czym się mówi? Jak działa konkurencja?

Zadając sobie tego typu pytania możemy wyciągać wnioski. Np. takie, że branża beauty od lat dynamicznie się rozwija. Sezonowe trendy wyznaczają rytm trwania nowinek w duchu must-have szybko nudzącym się trendsetterkom, fanki smart beauty szukają nowych sposobów na pielęgnację wartościową i wielofunkcyjną, zaś minimalistki złotego Graala, czyli produktów, które w formule all in one, zawierają całe dobro receptur i wieczny glow.

Manicure nie jest wolny od tych dylematów, można wręcz odnieść wrażenie, że reaguje szybciej i trafniej wychwytuje mikrotrendy, które z hasztagu na Instagramie, już wkrótce mogą przerodzić się w globalny trend. Wiemy to zarówno my, jak i nasz Klient, dlatego, blog firmowy, który prowadzimy, jest hybrydą (sic!) strategii dopasowanej do grupy docelowej, skonkretyzowanego celu i seo know-how, opartego na know jakie tematy warto poruszyć i how je opisać, by były nie tylko wartościowe dla czytelnika, ale również dla robotów Google.

Po drugie: ustalenie celu działania i zdefiniowanie grupy docelowej

Oferta naszego Klienta skierowana jest do nastolatek oraz młodych kobiet, które lubią często zmieniać stylizację, podążają za trendami, interesują się nowinkami z zakresu nail art, poszukują szerokiej oferty kolorów oraz chętnie testują podpatrzone w mediach społecznościowych tipy i triki, które mogą wykonać samodzielnie w domu.

Po trzecie: zaplanowanie strategii contentowej

Gdy już wiemy, do kogo mówimy, musimy ustalić również cele, jakie mamy do zrealizowania. Dopiero wtedy możemy zabrać się za tworzenie planu contentowego, który będzie karczował nam drogę do uzyskania jak najlepszych pozycji w wyszukiwarce Google. Naszym celem było wsparcie pozycjonowania sklepu, ale przede wszystkim zwiększenie ruchu organicznego. Ruch organiczny, czyli taki, za który nie płacimy, z definicji staje się większym wyzwaniem, bo użytkownik sam musi chcieć :) musimy go zainteresować, zaskoczyć, podbić. Wymaga stworzenia treści, która poprzez swoją wartość merytoryczną oraz przemyślany język komunikacji, będzie relewantnym źródłem informacji zarówno dla początkujących oraz zaawansowanych osób w dziedzinie stylizacji paznokci.

Po czwarte: stały monitoring efektów

Bloga prowadzimy od 2019 roku. Przez ten czas poznaliśmy nie tylko tajniki manicure, ale również próbowaliśmy różnych strategii rozwoju bloga, aby jak najtrafniej odpowiadał na potrzeby czytelniczek oraz potencjalnych klientów.

Na blogu pojawiały się wpisy dotyczące możliwości poszczególnych akcesoriów, poradniki, opisujące najnowsze trendy, które zdobywały popularność czy content związany z pandemicznym, bezpiecznym korzystaniem z akcesoriów dostępnych na stronie sklepu. Przeszliśmy przez różne etapy, cały czas trzymając rękę na pulsie, śledząc postępy oraz wykorzystując nadarzające się okazje.

Po piąte: podejmowanie decyzji w oparciu o fakty i analizę

Jednym z tematów, jakie postanowiliśmy rozwinąć był wpis na prawie 3 tysiące znaków ze spacjami, w którym wyjaśniliśmy tajniki manicure kombinowanego. Średnia miesięczna liczba wyszukiwań dla frazy “manicure kombinowany” według narzędzia Senuto to 1900, jak pokazuje poniższy screen.

Y1Hcd.jpg

Gra była zatem warta świeczki. Artykuł został zaplanowany w taki sposób, aby oprócz informacji, na czym polega manicure kombinowany oraz jak go wykonać przy użyciu akcesoriów dostępnych na stronie Klienta, znalazły się w nim naturalnie wplecione słowa kluczowe.

Tekst został napisany zniuansowanym, przystępnym językiem, odpowiadającym naszej grupie docelowej, podzielony na akapity, poprzedzone przemyślanymi śródtytułami, które sprawiają, że artykuł jest lekki i przyjemny w czytaniu oraz zawiera informacje, które pozytywnie oceniają zarówno czytelnicy, jak i wyszukiwarka Google.

Po szóste: learning z działań (i świętowanie sukcesów)

Dzięki temu nasz wpis znalazł się w TOP 3 na frazę “manicure kombinowany”, wygenerował 84% nowych sesji oraz prawie 14 tysięcy wyświetleń artykułu, jak pokazuje poniższy screen z narzędzia Google Search Console. A co najważniejsze - nadal cieszy się zainteresowaniem czytelników!

UcXZn.jpg

Przemyślana strategia blogowa, na którą składają się solidnie zaplanowane wpisy może przynieść naszemu biznesowi same korzyści, nie tylko w perspektywie najbliższych miesięcy, ale również długofalowo.

Traffic Trends Sp. z o.o.

NIP 7773174094
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 888 211 157

Znajdź nas również tu:

Zapisz się na newsletter

Wysyłamy go raz w tygodniu i nie spamujemy!