Współczynnik odrzuceń
Problemem sklepu obuwniczego był relatywnie wysoki współczynnik odrzuceń na poziomie strony głównej, stron kategorii i stron produktów. Naszym celem była poprawa współczynnika konwersji poprzez usprawnienie odbioru strony, uczynienie korzystania ze sklepu przyjemnym i wygodnym. Audyt zdiagnozował stronę i zalecił skuteczne rozwiązania.
Jak zbadaliśmy problem?
Zgłoszony problem analizowaliśmy pod kątem użyteczności witryny, jej warstwy informacyjnej oraz w aspekcie szybkości wczytywania stron.
Przeprowadziliśmy badanie szybkości wczytywania strony, które potwierdziło, że czas załadowania przekracza normy i dla strony głównej wynosił ponad 15 s. Poniżej zrzut z narzędzia gtmetrix.com.
Z kolei czas wczytywania się strony kategorii to aż 17,3 s., co oznacza, że jest to wynik gorszy od optymalnego o prawie 11 s. (ten relatywnie dobry wynosi bowiem 6,7 s.).
Dla stron produktu czas załadowania miał wartość prawie 15 s.
Kto ma tyle czasu?
Problemem okazały się skrypty widgetów (Facebook), niezoptymalizowane zdjęcia produktów, które wymagają kompresji. Obszarem zapalnym okazało się także skalowanie zdjęć za pomocą stylów CSS.
Rezultaty
Podjęliśmy działania w zakresie optymalizacji skryptów widgetów (Facebook) oraz kompresji grafik w obrębie witryny, co pozwoliło na zmniejszenie wielkości podstron. Dostosowanie wielkości grafik do potrzeb CMS, bez potrzeby ich skalowania za pomocą stylów CSS wpłynęło pozytywnie na szybkość ładowania stron. Finalnie klient może się cieszyć wzrostem konwersji o 39%.