Jak „obudzić” sprzedaż w sklepie z produktami do sypialni?

Optymalizacja konwersji | 3 min czytania

Jak „obudzić” sprzedaż w sklepie z produktami do sypialni?

Sklep oferujący materace, łóżka oraz kołdry i poduszki zgłosił się do nas, abyśmy wzmocnili efekty jego widoczności w Google, równolegle jednak proponując strategię zwiększenia sprzedaży. Do działań podeszliśmy więc dwutorowo.

Specjaliści ds. pozycjonowania przeprowadzili audyt SEO, weryfikując elementy zapalne w sklepie, wpływające na kondycję sklepu w wyszukiwarce. Analogicznie jednak wykonaliśmy audyt sprzedaży, który wskazuje, jak zwiększyć sprzedaż poprzez pracę nad serwisem i jego użytecznością. Raport diagnozuje także elementy niezwiązane bezpośrednio ze stroną internetową (jak logistyka, płatności, sposób komunikacji).

Wyzwania

Podczas prac nad audytem sprzedaży wyłoniliśmy kilka obszarów rokujących na poprawę doświadczeń użytkownika oraz wynikający z tego wzrost konwersji. Znalazły się wśród nich:

  • menu - jako element nawigacji mający bezpośredni wpływ na sposób dotarcia do produktu,
  • lista produktów - jako kierunek do realizacji zakupów, informacja o szerokości oferty i wartościowy filtr wyboru interesujących użytkownika produktów,
  • karta produktu - miejsce niejednokrotnie determinujące decyzje zakupowe,
  • koszyk - jako podstrona szczególnie istotna pod kątem finalizacji zamówienia.

W rezultacie modyfikacje objęły:

  • usunięcie menu bocznego, z którego użytkownicy nie korzystali (efekt badań w narzędziu Hotjar). Równoległe zastosowaliśmy nawigację z implementacją uproszczonego nagłówka. Podczas przewijania strony w dół zapewnia on dostęp do kategorii, dzięki czemu odwiedzający w łatwy sposób poruszają się po sklepie. Ponadto umożliwia nawet z poziomu stopki i bez konieczności powrotu na top witryny sprawdzenie zawartości kosza oraz zalogowanie, dokonanie rejestracji, lub skorzystanie z wyszukiwarki,
  • dodanie guzika resetującego filtry na podstronach kategorii. Uprzednio podczas wybierania atrybutów i konfigurowania listy wyników użytkownik chcący zmienić pierwotny wybór, musiał wszystkie filtry skasować ręcznie. To utrudniało i wydłużało proces. Obecnie konfiguracja listy produktów jest dużo łatwiejsza,

VJ2yp.jpeg

  • usunięcie pustych kategorii, które mogą powodować u użytkownika dezorientację czy frustrację, oraz uzupełnienie oferty o nowe produkty,
  • wartościowe ujęcie wariantów na kartach produktów poprzez zastosowanie kafli np. dla rozmiaru czy koloru towaru. Czytelny widok przedstawia szerokość oferty, ułatwiając podjęcie zakupu. Dodatkowo sposób ujęcia nie zasłania widoku w wersji mobilnej,

gMGfi.jpeg

  • usunięcie modułu produktów dostępnych w ciągu 24h, który zaimplementowano na karcie produktu, umieszczając jako strefę hotspot. Jej celem miał być up-selling produktów (sprzedaż droższych wariantów). Natomiast moduł rekomendacji faktycznie pokazywał towary możliwe do kupienia dopiero w ciągu 21 dni, co skutkowało negatywnym doświadczeniem użytkownika,

wXDn2.jpeg

  • podgląd minikoszyka widocznego w nagłówku. Okno to po usunięciu trudnego w interpretacji pola “podatek” zyskało czytelny wygląd. Dzięki temu zastosowany tam projekt skutecznie prowadzi do finalizacji zakupów, dając pełną informację o koszcie zamówienia,

7bzqV.jpeg

  • widok podsumowania po włożeniu przez użytkownika produktów do koszyka, gdzie pominięto - mając na uwadze klarowne przedstawienie informacji o cenie - wartość podatku. W efekcie użytkownik zyskuje pełną wiedzę odnośnie poziomu zamówienia.

e8Z4B.jpeg

Efekt? Konwersja wyższa o 113%!

Opisywany przykład zawiera tylko część wdrożeń, które wyszczególniono w audycie sprzedaży i wskazano jako warte wprowadzenia w pierwszym kroku. Efekt już jest spektakularny, obejmuje bowiem wzrost o 113%, co przy krótkiej perspektywie od wprowadzenia modyfikacji, jest dobrym wynikiem.

xIOwl.jpeg

Napisz do nas i odbierz w ciągu 24h ofertę dla Twojej firmy!

Zamów bezpłatną wycenę

Znajdź nas również tu:

Zapisz się na newsletter

Wysyłamy go raz w tygodniu i nie spamujemy!

Traffic Trends Sp. z o.o.

NIP 7773174094
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 888 211 157