Jak poprawić doświadczenie użytkownika w sklepie w branży fashion?

Inne | 4 min czytania

Jak poprawić doświadczenie użytkownika w sklepie w branży fashion?

Wykonaliśmy audyt użyteczności dla sklepu z branży fashion, sprzedającego wysokiej jakości klasyczną modę męską. Celem pracy było zdefiniowanie obszarów w technikaliach sklepu, które mogły grozić niewłaściwym doświadczeniem zakupowym użytkownika, przekładając się na niewystarczający (jak na możliwości ruchu na stronie) poziom konwersji. Analizę wykonaliśmy, diagnozując infrastrukturę serwisu przy wykorzystaniu map ciepła i nagrań sesji użytkowników oraz testując potencjalne scenariusze zachowań użytkowników na stronie sklepu. Wnioski złożyły się na raport modyfikacji, określający poziom błędów ujętych jako krytyczne oraz te warte naprawienia w dalszej kolejności. Wdrożenie przyniosło sukces w postaci czytelnej architektury. Zmiany zaowocowały też wyższą konwersją.

Jakie działania podjęliśmy, aby poprawić user experience użytkownika?

Analizy pokazały, że user experience, a więc doświadczenie użytkownika w interakcji z witryną klienta, można usprawnić.

XFXaR.jpeg

Rekomendacje objęły zatem:

  • obniżenie wysokości slidera i wyeksponowanie produktów polecanych w strukturze strony głównej. Dodatkowo, aby ułatwić przeglądanie zawartości, spowolniliśmy szybkość przewijania karuzeli produktowej, aby transformujący element nie wywoływał w użytkowniku wrażenia, że “coś się stało”.

TUvvv.jpeg

Zmiana wynikała z obserwacji zachowań użytkowników na stronie, które pokazały, że jedynie 30% użytkowników eksploruje sekcję najważniejszych propozycji produktowych na stronie głównej. Modyfikacja pozwoliła uzyskać czytelną nawigację.

Ponadto sugerowaliśmy:

  • reorganizację menu, które zawierało nieadekwatne kategorie produktowe w stosunku do ich zawartości oraz posiadało niejasną strukturę, m.in. przez ujęcie kategorii: “Pozostałe”. Idąc dalej, część kategorii dotycząca galanterii i odnosząca się do nowych marki Klienta, nie suponując tego, prowadziła do innej domeny, budząc w użytkowniku zdziwienie. Niedogodność była szczególnie uciążliwa w wersji mobile, bo nieoczekiwanie internauta, trafiał do innego sklepu.

W efekcie poleconej przebudowy powstało menu główne, które nawiguje użytkownikiem, a inne marki, na promocji których zależy klientowi, stały się integralną jego częścią. Wprowadzona optymalizacja drzewa kategorii, także w zakresie nazewnictwa, uzupełnienia asortymentu oraz wyłączenia nieaktywnych już propozycji produktowych, znacząco ułatwia intuicyjne poruszanie się odwiedzającym sklep.

W ramach prac nad kartami produktów:

  • rekomendowaliśmy prezentację nastawioną na inspirację i wizualizację towaru, które w branży fashion mają wpływ na decyzje zakupowe i percepcję zawartości.

Skutkiem tego karty towaru zawierają teraz ujęcia z profesjonalnych sesji zdjęciowych, doskonale oddając kontekst i zastosowanie garniturów, kamizelek, koszul czy dodatków, promowanych w sklepie.

  • wprowadziliśmy także czytelną informację o występowaniu wariantów produktów, czego widok nie pokazywał. Potencjalny klient dowiadywał się o tym dopiero po podjęciu próby dodania produktu do koszyka.

Obecnie działający moduł, informujący o występowaniu rozmaitych opcji produktu, pozwala na łatwą jego konfigurację oraz usprawnia zakupy.

  • zweryfikowaliśmy ponadto, że niedziałający moduł opinii, nie pozwala na agregowanie rekomendacji. Tym samym widniejący tam pusty boks, z niemożliwością podzielenia się swoimi odczuciami z innymi klientami, nie mógł budować zaufania do brandu.

2XEUV.jpeg

Wprowadzenie responsywnego formatu pozwoliło gromadzić cenne reakcje publiczności i klientów, dzięki czemu karta zyskuje bardziej sprzedażowy charakter, a potencjalni konsumenci - cenne podpowiedzi zakupowe. Ten element, wraz z zaleconą polityką namawiania do gromadzenia sygnałów, nakłaniania do wystawienia opinii po transakcji, to również ważna część w procesie poprawy doświadczeń użytkowników wobec witryny.

W procesie zamówienia:

  • usunęliśmy zbędne elementy, zaburzające liniowość zakupów, wyłączając chat, który zasłaniał przyciski nawigacji i rozpraszał,
  • zweryfikowaliśmy zasadność występowania kilku kodów rabatowych, które wzajemnie się zazębiały, by finalnie nie obniżać wartości zamówienia.

DaSgw.jpeg

Wprowadzone zmiany znacznie usprawniły finalizację zakupów, skutkując pozytywnym doświadczeniem klienta.

Pozytywny skutek zmian? Wzrost konwersji i przychodów!

ty6o8.jpeg

Wprowadzenie modyfikacji pozwoliło osiągnąć efekty w postaci zwiększenia intuicyjności sklepu. Wdrożenia zaowocowały lepszą prezentacją produktów, zwiększeniem przewagi konkurencyjnej i ułatwiły zakupy. Ich skutkiem są wysoki wzrost współczynnika konwersji (na przestrzeni trzech miesięcy od wdrożenia sklep notuje 27% progres) oraz przyrost wartości przychodów na poziomie ok. 20%.

Popraw doświadczenie zakupowe użytkowników w swoim sklepie i zwiększ konwersję!

Napisz do nas!

Znajdź nas również tu:

Zapisz się na newsletter

Wysyłamy go raz w tygodniu i nie spamujemy!

Traffic Trends Sp. z o.o.

NIP 7773174094
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 888 211 157