Wprowadzenie
Przeprowadziliśmy audyt sprzedaży sklepu mającego w swojej ofercie zabawki. Firma działa w e-commerce od pięciu lat i korzysta z wielu form działań marketingowych. Inwestuje w pozycjonowanie, realizuje kampanie Google Ads oraz prowadzi intensywne działania w social mediach, promując markę na Facebook’u i Instagramie. Celem audytu było wprowadzenie rekomendacji, mających na celu optymalizację współczynnika konwersji.
Działania
Poddaliśmy analizie ocenę szablonu sklepu, w tym funkcjonalność strony głównej. Zbadaliśmy, m.in. jej prędkość, bo dało się odczuć, że wolno się wczytuje. Słaby wynik potwierdził test z narzędzia PageSpeed Insights.
Poza tym oceniliśmy, że strona główna sklepu, posiadająca szeroką ofertę (m.in. zabawki pluszowe, puzzle i gry, klocki, lalki, akcesoria, samochody), wyświetla niewielką liczbę kategorii produktów z potencjalnie dostępnych. Przy czym przy pierwszych odwiedzinach liczba wyświetlających się pop-upów i reklam mogła działać deprymująco na użytkownika. Strona notowała współczynnik odrzuceń na poziomie 66%. Nam udało się go 43,66%.
Optymalizacja
W pracach optymalizacyjnych wytypowaliśmy 10 produktów, które – wg Google Analitycs – generują największy potencjał sprzedażowy i umieściliśmy je na stronie głównej jako bestsellery w formie nowej kategorii.
Dodatkowo kategoria zyskała wartościowy opis. A content w opisach produktów poddaliśmy ponownej redakcji, nasycając o słowa kluczowe. Te działania wsparły ruch organiczny.
Zredukowaliśmy liczbę okienek i reklam, a w aktualnie stosowanych, związanych ze sprzedażą sezonową, wdrożyliśmy wygodny i widoczny guzik “X”, ułatwiający zamknięcie komunikatu. W zakresie pracy nad szybkością strony zoptymalizowaliśmy obrazy, redukując ich rozmiary oraz włączyliśmy kompresję, zmniejszając transfer niektórych zasobów.
Efekty
Nasze działania poprawiły wygląd strony głównej, jej funkcjonalność oraz zaowocowały poprawą współczynnika odrzuceń o 33%. Wzrost szybkości ładowania strony również jest znacząco zauważalny, co potwierdza poniższy zrzut.
Badanie konwersji w perspektywie wprowadzonych zmian, tj. w okresie przed ich wprowadzeniem w porównaniu do okresu wdrożenia walidacji, potwierdziło wzrost konwersji o 32,72%.
Zobacz również: Jak zwiększyć współczynnik konwersji w sklepie internetowym.