Audyt SEO, który przeprowadzamy na początku każdej współpracy stanowi zbiór najważniejszych poprawek optymalizacyjnych, a jego pełne wdrożenie daje mocne fundamenty dla dalszego pozycjonowania sklepu o czym za chwilę się przekonacie.
Diagnoza problemów i szybkie działanie
Dla naszego klienta z branży kosmetycznej zdiagnozowaliśmy podczas audytu szereg błędów na stronie - zarówno tych podstawowych jak i bardziej technicznych. W ciągu pierwszych tygodni swoje działania skupiliśmy na poprawie globalnych błędów, czyli m.in.:
- optymalizacji drzewa kategorii - tak aby nazwy były jak najbardziej precyzyjne, a tym samym dana podstrona maksymalnie odpowiadała na tematyczne zapytania użytkowników w wynikach wyszukiwania.
- optymalizacji meta tagów - początkowo praktycznie nie były one wdrożone na stronie, dlatego przygotowaliśmy schematy dla kategorii, produktów, wpisów blogowych i pozostałych podstron, które uwzględniają automatyczne zmienne generowane na podstawie nazw. Natomiast dla strony głównej i pozycjonowanych kategorii przygotowaliśmy unikalne meta tagi uwzględniając słowo kluczowe.
- wdrożeniu opisów zarówno dla kategorii jak i strony głównej, których brakowało na stronie. W każdym opisie zostały uwzględnione zarówno bardzo konkurencyjne frazy kluczowe jak również frazy z tzw. “długiego ogona”, które docelowo miały wpłynąć na dodatkowy ruch. W opisach zastosowaliśmy również linkowanie wewnętrzne aby umożliwić użytkownikom i robotom Google dotarcie do innych podstron, które mogą ich zainteresować, a także wpłynąć pozytywnie na wzmocnienie poszczególnych fraz.
- ustawieniu przekierowań 301 z ‘http’ na ‘https’ oraz z wersji ‘www’ na wersję ‘bez www’, dla których wcześniej zastosowano przekierowanie 302 (tymczasowe).
- wdrożeniu danych strukturalnych, których brakowało zarówno dla kategorii (breadcrumbs) jak i kart produktów.
Jakie efekty uzyskaliśmy po 3 miesiącach?
Po wykonaniu powyższej optymalizacji sklepu część fraz odnotowała znaczne wzrosty pozycji, dodatkowo rozpoczęliśmy działania związane z linkowaniem z mocnych, tematycznych portali, co z perspektywy zaledwie kilku miesięcy pozwoliło osiągnąć wysokie pozycje na wiele konkurencyjnych fraz, takich jak na przykład „lakiery hybrydowe”. Fraza przed optymalizacją znajdowała się w wynikach wyszukiwania w okolicach 40 pozycji, natomiast po zaledwie 3 miesiącach „wskoczyła” do top10:
Na załączonym screenie z narzędzia Senuto widać jak zmiany wpłynęły na ogólną widoczność witryny w wynikach wyszukiwania. Dla fraz w top10 uzyskaliśmy wzrost widoczności o 160% natomiast dla fraz w top50 aż o 198%:
źródło: Senuto
Kluczem do sukcesu jest oczywiście współpraca z klientem. Im szybciej udaje nam się wdrożyć zmiany wynikające z audytu SEO , tym szybciej jesteśmy w stanie uzyskać zadowalające nas wszystkich efekty.