Jak przy współpracy z Marilyn Monroe i amerykańskim astronautą, w pół roku pozyskaliśmy ponad 1500 nowych fraz w Top10?!

Pozycjonowanie | 5 min czytania

Jak przy współpracy z Marilyn Monroe i amerykańskim astronautą, w pół roku pozyskaliśmy ponad 1500 nowych fraz w Top10?!

Sposobów na sukces w pozycjonowaniu i wzrosty jest tyle, ilu pozycjonerów. Rzeczywistość z kolei pokazuje, że każdy z tych sposobów, może, ale nie musi zadziałać, a nawet najbardziej zaufane i sprawdzone techniki mogą w jednym przypadku pomóc, a innym zaszkodzić. Jak w świecie tylu niewiadomych znaleźć drogę do skutecznego pozycjonowania sklepu internetowego? Według nas wystarczy robić swoje, no i wykazać się oryginalnością!

Raz na wozie, raz pod wozem, czyli przejażdżka po nierównej drodze do widoczności

SEO to bardzo dynamiczna branża, w której wszystko, co znamy może wywrócić jedna aktualizacja algorytmów Google. Co ciekawe, nawet największe z nich, rzadko kiedy wpływają na treść oficjalnych wytycznych Google dla webmasterów, więc w teorii wystarczy się do nich stosować, aby spać spokojnie nawet podczas burzliwych przetasowań w SERP-ach. Niestety w rzeczywistości nie jest to takie proste, a zdawałoby się wzorowo prowadzone sklepy i strony internetowe potrafią znacznie ucierpieć podczas aktualizacji, nawet jeżeli nie zrobiły w ostatnim czasie niczego podejrzanego. Czy warto w takim razie, w ogóle stosować się do tych wytycznych? Naszym zdaniem tak, ale przy tym warto wyróżnić z tłumu, bo w końcu, gdyby każdy jednakowo stosował się do wytycznych, nie można byłoby ustalić, kto to robi najlepiej!

Content jest królem - no tak, tylko czego?

Jedną z najbardziej oczywistych prawd SEO powtarzanych co roku przy okazji omawiania kolejnych aktualizacji, prowadzenia szkoleń czy wygłaszania prelekcji na konferencjach branżowych jest legendarny już slogan ‘content is king’. Google to wyszukiwarka tekstowa i to właśnie na tekstach, czy raczej treściach bazuje w dużej mierze jej system rankingowy. Teoretycznie więc, wysokiej jakości treści powinny zapewnić nam większą szansę na widoczność w Top10 wyników wyszukiwania. Niestety nie jest to takie proste, gdyż nie ma nigdzie jednoznacznego przepisu na wartościowy tekst, który wyczerpał wszystkie wymagania jakości Google. Nie powstrzymuje to jednak nikogo przed próbą zdominowania czołowych pozycji poprzez tworzenie i optymalizację artykułów i różnego rodzajów opisów. Kończy się to jednak zazwyczaj tym, że 90% publikowanych materiałów, co prawda jest zgodna ze zwyczajowymi zasadami SEO, ale nie wybija się niczym na tle setek innych konkurencyjnych treści, przygotowanych pod te same wytyczne.

Treści unikalne ≠ treści oryginalne!

Skoro już wiemy, że samo tworzenie treści zoptymalizowanych pod wyszukiwarkę nie wystarczy, aby podbić najwyższe pozycje wyników wyszukiwania, zastanówmy się nad tym, co warto zrobić, aby tam się znaleźć. Na przykładzie naszego klienta z branży muzycznej, możemy jasno zauważyć, że rzetelną optymalizacją sklepu i tworzeniem wartościowych opisów da się to osiągnąć. Jak? Należy tworzyć treści, które nie tylko są unikalne, ale przede wszystkim oryginalne. Unikalnym i zoptymalizowanym opisem, może przecież z powodzeniem zostać opis jabłka, z którego nie wyczytamy nic więcej poza tym, że jest ono czerwone, soczyste, bez konserwantów i smakuje lepiej niż to od konkurencji. Czy taki opis jest ciekawy? Dla niektórych na pewno. Czy jest wartościowy? Pewnie znajdą się tacy, którzy powiedzą, że owszem, ale czy jest on oryginalny? Zdecydowanie nie! I tu do akcji wkracza Marilyn Monroe z amerykańskim astronautą!

Oferujemy wysokiej jakości produkty, w atrakcyjnej cenie - powiedziało 99% branży!

Kluczem do wybicia się nad konkurencję w kontekście tworzenia treści i pozycjonowania, jest działanie poza schematem. Tylko wyróżniając się spośród dziesiątek podobnych sklepów, mamy szansę zaistnieć nad nimi w wynikach wyszukiwania. Dlatego też planując opisy dla naszego klienta z branży muzycznej alenuty.pl, staraliśmy się za wszelką cenę stworzyć content, który nie będzie kolejnym opisem w stylu ‘nasz produkt jest najlepszy, stworzony z najwyższej jakości i sprzedajemy go w najlepszej cenie’. W ten sposób udało nam się przy pomocy kilkudziesięciu opisów produktów i kategorii, połączonych z cykliczną optymalizacją sklepu i link buildingiem wygenerować dla naszego klienta, aż 1500 nowych fraz w Top10. W zaledwie pół roku widoczność sklepu praktycznie się podwoiła skacząc z 1948 fraz w Top10, do aż 3493 fraz. Wszystko to dzięki oryginalności, którą zawdzięczamy między innymi Marilyn Monroe. Jak to możliwe? Otóż tworząc opisy kategorii dla naszego klienta alenuty.pl, porzuciliśmy standardowe podejście zakładające pisanie jak najdłuższych i jak najbardziej nasyconych frazami kluczowymi tekstów. Zamiast tego, do klasycznego opisu kategorii, wprowadziliśmy garść historycznych faktów i ciekawostek z popkultury związanych z tematem. W ten sposób, zamiast pisać o wysokiej jakości drewnianych ukulele o idealnym brzmieniu, napisaliśmy, o tym, jak chętnie sięgali po nie tacy giganci, jak Elvis Presley czy Paul McCartney i o tym, jak ich urokowi uległa nawet Marilyn Monroe, przygrywając na ukulele w nieśmiertelnym "Pół żartem, pół serio”. Podobnie w przypadku harmonijki. Można byłoby przecież napisać o niesamowitej ofercie zawierającej najlepsze harmonijki w najniższej cenie, ale zamiast tego, woleliśmy wtrącić do opisu odrobinę ciekawostek, między innymi o tym, jak za sprawą astronauty Waltera Schirra stały się one pierwszym instrumentem w historii, który opuścił Ziemię. Czy takie podejście się opłaciło? Jak widać, bo po wzrostach - zdecydowanie tak!

XXYqj.png

Chcesz tak jak Alenuty.pl pozycjonować się poza schematem i zwiększać widoczność swojego sklepu? Napisz do nas!

Zamów bezpłatną wycenę

Znajdź nas również tu:

Traffic Trends Sp. z o.o.

NIP 7773174094
ul. Piątkowska 163
60-650 Poznań
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 616 690 427

Zapisz się na newsletter

Wysyłamy go raz w tygodniu i nie spamujemy!