Nowe wyzwania
Wielokrotnie pracowaliśmy nad promocją konferencji dla różnych branż. Po tegorocznych doświadczeniach w branży kosmetycznej i prawniczej, początek wakacji spędziliśmy na zadaniu dużo większym, które tylko na pierwszy rzut oka miało być miłe i przyjemne.
Klient postawił przed nami kilka bardzo czytelnych celów:
- pozyskać uczestników tygodniowej, darmowej konferencji poruszającej bardzo często blokowane w systemach reklamowych tematy jak blockchain, kryptowaluty, ICO, bezpieczeństwo danych osobowych;
- skupić się na wskazanych krajach (Litwa, Łotwa, Białoruś, Rosja, Polska, Ukraina, Estonia) oraz dalszych miastach skomunikowanych z Wilnem, w którym odbywała się konferencja;
- ograniczyć się do możliwości reklamowych Google Ads;
- pozyskać WARTOŚCIOWYCH ODBIORCÓW i branżowych heavy-userów, a nie świeżych fanów tematu crypto.
I właśnie ten ostatni punkt był najbardziej problematyczny. Kryptowaluty stały się bardzo popularne i wokół nich zgromadziło się wiele osób, które temat dopiero chcą dokładnie poznać. Tygodniowa, darmowa konferencja to idealne do tego miejsce, a nie o to przecież chodziło organizatorom.
Miesięczne działania podzieliliśmy na kilka elementów:
- skromną reklamę w wyszukiwarce, która działała na bardzo precyzyjne i ściśle związane z branżą słowa kluczowe;
- reklamę banerową, która ruch pozyskiwać miała zarówno z lokalnych miejsc docelowych, jak i starannie dobranych tematów;
- remarketing, który śledził osoby porzucające proces rejestracji, jak i tych, którzy na stronę wchodzili z innych źródeł (np. poprzez dedykowaną kampanię dla osób przechodzących z Facebooka);
- kampanię video w serwisie Youtube (zarówno zasięgowy BumperAds, jak i bardzo starannie dobrane klipy video dedykowane pojedynczym, profesjonalnym i popularnym kanałom).
Efekt?
- Koszt pozyskania rejestracji okazał się dwukrotnie niższy od oczekiwanego przez Klienta;
- Koszt wejścia na stronę www Konferencji był o 30% niższy od oczekiwanego przez Klienta;
- Osiągnięto cel określonej liczby rejestracji;
- „Jakość” osób, które wzięły udział w Konferencji była zdecydowanie wyższa od spodziewanej.
Na dodatek, poprzez bardzo precyzyjną komunikację… nie wydaliśmy nawet całego budżetu! Z resztą najlepiej jeśli całą kampanie podsumuje Marketing Manager w Pillar Project, Jelena Keatley:
„Nasza konferencja, #PillarUnconference, to nie był prosty produkt do wypromowania. Wąska i precyzyjna grupa docelowa oraz okres wakacyjny nie pomagały. Poprosiliśmy zespół Traffic Trends o skupienie się na istocie zadania i dostarczeniu rezultatów w postaci uczestników wydarzenia. Udało się zebrać ponad 600 osób z najróżniejszych stron świata i krajów dalekich od Litwy. Byliśmy zaskoczeni jakością dopasowania uczestników wydarzenia, którzy byli zarówno słuchaczami jak i prezentowali własne projekty i prowadzili warsztaty. Jesteśmy przekonani, że pomoc ze strony Traffic Trends, w największym stopniu wpłynęła na realizację naszej strategi promocyjnej. Polecamy współpracę z nimi, szczególnie jesli masz bardzo specyficzną grupę docelową. Dziękujemy!”
Wykorzystane zasoby
By nie zostawiać Was tylko z wrażeniem przechwałek po naszej stronie, chcielibyśmy również wskazać pięć elementów, które przełożyły się na taką jakość działań:
- Dzięki dobraniu lokalnych serwisów dla każdego kraju, a także bardzo precyzyjnych tematów, KAMPANIA BANEROWA OSIĄGNĘŁA NIŻSZY KOSZT REJESTRACJI NIŻ KAMPANIA TEKSTOWA! Potwierdza to, że naprawdę warto poświęcić czas nad odpowiednią selekcją miejsc, w których kreacje się pojawiają.
- Tradycyjnie REMARKETING OKAZAŁ SIĘ NAJTAŃSZYM SPOSOBEM POZYSKIWANIA REJESTRACJI. Jednak udało się to osiągnąć między innymi dzięki rozbiciu odbiorców na wiele list i modyfikowaniu budżetu dla każdej listy ze względu na osiągane efekty.
- Najwyższy WSPÓŁCZYNNIK INTERAKCJI w serwisie Youtube osiągnęliśmy dla list remarketingowych.
- Bardzo ważne było BIEŻĄCE ŚLEDZENIE I MODYFIKACJA STRATEGII. Niektóre rynki, nie tak istotne przy początkowych rozmowach, okazały się najskuteczniejszymi i bardzo otwartymi na udział w wydarzeniu (widzieliśmy to dzięki rozbiciu każdej kampanii na pojedyncze kraje).
- WSPARCIE MERYTORYCZNE ZE STRONY KLIENTA jest bardzo ważne i jeśli chcesz „oddać i zapomnieć”, to nie zawsze możesz na tym dobrze wyjść. Zwłaszcza przy krótkich i tak ważnych akcjach reklamowych.
Staranność w budowaniu kampanii ma bardzo duże przełożenie na efekt. Dedykowane dla danych kanałów na youtubie filmy, liczne i skromne w odbiorców listy remarketingowe, skrupulatnie wybierane miejsca docelowe, wyłącznie profesjonalne słowa kluczowe… To wszystko pozwoliło osiągnąć zadowalający efekt i zgromadzić na Konferencji bardzo fajną grupę ludzi.
Was, w zależności od tego, co Was interesuje, zapraszamy do promowania razem z nami swoich wydarzeń i/lub do udziału w przyszłorocznej edycji Unconference by Pillar Project!