Jak skutecznie pozycjonować frazy ogólne?

Pozycjonowanie | 3 min czytania

Jak skutecznie pozycjonować frazy ogólne?

Dobór fraz dla każdej strony to podstawa dla efektywnej strategii pozycjonowania. Co jest jednak lepsze? Fraza ogólna z dużą liczbą wyszukań, czy może jednak szczegółowa z większą szansą na konwersję? Wiemy jak zrobić to “2 w 1”. Nasz długoletni Klient z dodatkami wystroju wnętrz wprowadził do sklepu nową kategorię “Planery” z produktami do zawieszenia na ścianie i zdecydował się na jej pozycjonowanie. Dobierając frazę chciał postawić na “planer”. Jednakże po przejrzeniu pierwszych stron wyników wyszukiwania bardzo szybko okazało się, że wyniki dotyczą podręcznych planerów w formie kalendarzy, a nie tych wieszanych na ścianie – zupełnie inny asortyment.

Od szczegółu do ogółu

Zaproponowaliśmy w takiej sytuacji pozycjonowanie frazy “planer ścienny”, której promocja mogła przełożyć się na uzyskanie dobrych efektów także dla frazy ogólnej, na której finalnie najbardziej zależy Klientowi. Ustaliliśmy jednak, że dla frazy “planer” będziemy jedynie śledzić pozycję – bez bezpośrednich działań skupionych na niej i dodatkowych kosztów za tę frazę od Klienta. To był świetny test, który pokazał nam, ile można osiągnąć odpowiednimi działaniami

Pierwszym krokiem była oczywiście pełna optymalizacja dedykowanej kategorii Planery:

  • wprowadzenie unikalnych meta tagów,
  • zmiana nagłówka H1 z Planery na Planery ścienne,
  • uzupełnienie podstrony o opis z użyciem frazy,
  • przygotowanie i wdrożenie na bloga Klienta wpisu o tym, jak planery ścienne potrafią ułatwić życie każdego ucznia i studenta z podlinkowaniem pozycjonowanej kategorii.

Dalsza praca to już pozyskiwanie linków. Domena ma już ugruntowaną pozycję i widoczność w wyszukiwarce. W ramach rozszerzenia profilu linkowania o nową frazę pozyskaliśmy kilka linków poprzez współpracę z blogerkami. Rozpoczęcie prac nad frazą to koniec września, czyli okres nowego roku szkolnego i akademickiego. Skupiliśmy się więc, na znalezieniu blogerek parentingowych, które mają dzieci w wieku szkolnym i taka też była ich główna grupa obserwatorek.

Przez prawie 3 lata pracy z Klientem zbudowaliśmy bardzo zróżnicowany i maksymalnie naturalny profil linkowania dla całej domeny. To stało się idealną bazą pod linkowanie typu Exact Match Anchor, czyli dokładnie brzmiące frazy. Tak też było w tym przypadku. Pozyskane linki od razu były na frazę “planer ścienny” i kierowały do dedykowanej kategorii.

Szybkie efekty dla obu fraz

Jakie efekty otrzymaliśmy po pierwszym miesiącu działań? Zobaczcie: główna fraza: planer ścienny
Pozycja startowa oscylowała w granicach 20. miejsca. Po naszych działaniach fraza bardzo szybko zaczęła zdobywać TOP10. Obecnie zaś jest w ścisłym TOP3.

image1-790x351.jpg

Fraza ogólna, na której zależało Klientowi: planer
Pozycja startowa ogólnej frazy była poza 100. Szybko okazało się, że dzięki pozycjonowaniu frazy szczegółowej zawierającej frazę ogólną można osiągnąć bardzo dobre efekty. Na tę chwilę fraza weszła do TOP20. TOP10 jest już tylko kwestią czasu.
Chcesz być w TOP10 na frazy ogólne i nie tylko? Napisz do nas!

image2-790x350.jpg

Napisz do nas i odbierz w ciągu 24h ofertę dla Twojej firmy!

Zamów bezpłatną wycenę

Znajdź nas również tu:

Zapisz się na newsletter

Wysyłamy go raz w tygodniu i nie spamujemy!

Traffic Trends Sp. z o.o.

NIP 7773174094
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 888 211 157