Walka o klienta i końcową (wysoką) wartość koszyka zakupowego to codzienność w e-commerce. Nasz klient z branży produktów lakierniczych dedykowanych fanom motoryzacji również poszukiwał wartościowych alternatyw zwiększenia konwersji. Aby zmonetyzować sprzedaż oraz zwiększyć świadomość propozycji produktowych, zaproponowaliśmy wdrożenie kampanii popupowej, upsellingowej. Jaki jest efekt? Spektakularny! Konkretne produkty wykorzystane jako propozycje komplementarne w czasie trzytygodniowego zaledwie okresu trwania promocji koszykowych notują sprzedaż wyższą o 121%! Jak to osiągnęliśmy?
Wartościowy upselling w koszyku? Naprawdę warto!
Zbudowanie przewagi konkurencyjnej przy zachowaniu wysokiego wskaźnika customer experience (doświadczenia zakupowego) i osiągnięciu wysokiej konwersji to wyzwanie. Można mu jednak sprostać. Oceniając, że wdrożenie u klienta kampanii popupowej ratującej koszyk, podniosło współczynnik konwersji i aby zachować płynność nawigacji, moduł upsellingu zaimplementowaliśmy na etapie checkoutu.
Kierując się zachowaniem liniowości procesu zamówienia, przy udostępnieniu produktów polecanych w koszyku, umieściliśmy te wytypowane na popupie. Dzięki temu jest je łatwo odróżnić od produktów dodanych do koszyka. Wyświetlane propozycje asortymentu uwzględniły kontekst podejmowanych przez klientów sklepu decyzji zakupowych (produkty wytypowaliśmy na podstawie statystyk z Google Analytics).
Aby polecenie miało wartość sprzedażową i by uniknąć sprzecznych rekomendacji, wśród polecanych produktów znalazły się te, które mogą przydać się relatywnie szerokiej grupie klientów, komplementarne.
Implementacja objęła również sugestywny, ale nienachalny copywriting, ponieważ poza konwersją, na uwadze mieliśmy wartościowe komunikaty, które oddziałują na zachowania użytkowników.
Efekt! Wzrost sprzedaży i zwiększona wartość koszyka!
Wprowadzenie poleceń w formie kampanii popupowej u naszego klienta spowodowało dla trzech testowanych produktów wzrost sprzedaży o odpowiednio: 121%, 83% i 63%, porównując okres działania popupów do czasu sprzed implementacji rozwiązania.
Spektakularne wyniki pozwalają nam rozwijać moduł o kolejne, inteligentne rekomendacje, które jeszcze podbiją sprzedaż, niemniej dając radość z już osiągniętych wyników.