Zadanie
Sklep sprzedający bieliznę zgłosił się do nas, abyśmy zdiagnozowali obszary ewentualnych błędów w jego funkcjonowaniu oraz wskazali rekomendacje, które pozwolą osiągnąć satysfakcjonujący poziom konwersji i aby zwiększyć sprzedaż. E-biznes działa na rynku do 5 lat, ma w swojej ofercie bieliznę dedykowaną kobietom. Zajmuje się sprzedażą, ale chce też edukować klientki, rozszerzając działalność o sprzedaż biustonoszy pooperacyjnych. Klientowi zależało, aby zanalizować sklep wielokontekstowo.
Wykonaliśmy audyt sprzedaży sklepu internetowego, który ujął:
- aspekt techniczny, w tym ocenę templatek,
- audyt contentu,
- poziom oferty oraz jej składowe,
- dostępne formy komunikacji oraz ich poziom.
Wieloujęciowe analizy, także porównanie do konkurencji, poczynione z wykorzystaniem twardych danych z Google Analytics, Hotjar, GTmetrix, stworzyły mapę aktualnie występujących obszarów zapalnych oraz walidacji.
Wyzwania i wdrożone działania
Audyt wykazał, że menu sklepu (także kategorie) posiadało nieczytelne nazwy, powodujące relatywnie duży współczynnik odrzuceń. W strukturze kategorii nie wyszczególniono nowych produktów, czyli biustonoszy pooperacyjnych. Nasze działania skupiły się na:
- przebudowie architektury sklepu,
- menu,
- drzewa kategorii,
- opisaniu nowych kategorii produktowych,
- uzupełnieniu karty produktów o warianty, tj. zakup w oparciu o kolor biustonosza, szerokość pod biustem, rozmiar.
Ponadto zaproponowaliśmy dywersyfikację źródeł sprzedaży poprzez poszerzenie kanałów komunikacji, tj. wprowadzenie chatu, umożliwiającego bieżące konsultacje w zakresie zakupów. Komunikację wsparły poradniki, które wypełniliśmy empatyczną, choć merytoryczną treścią. Sekcja buduje wśród odwiedzających świadomość nowego produktu oraz niesie wartość edukacyjną dla e-konsumentów.
Efekty
Wdrożone zmiany zaowocowały podniesieniem konwersji z poziomu 0,89% do 1,33%.
Sklep cieszy się teraz intuicyjną nawigacją i łatwo wybrać produkt. Wzrost zapytań poprzez chat dowodzi, że komunikacja w sklepie internetowym, tym bardziej w branży sklepów z bielizną, zbliża klienta do zakupu. Sukces w postaci wzrostu konwersji nie oznacza zakończenia działań. Jest to efekt wprowadzenia newralgicznych poprawek, przy czym praca nad optymalizacją konwersji e-commerce, to wdrażanie kolejnych zmian, co pozwoli osiągnąć jeszcze lepszy efekt.