Jak sprawiliśmy, że konwersja w sklepie z bielizną wzrosła o 50%

Optymalizacja konwersji | 2 min czytania

Jak sprawiliśmy, że konwersja w sklepie z bielizną wzrosła o 50%

Zadanie

Sklep sprzedający bieliznę zgłosił się do nas, abyśmy zdiagnozowali obszary ewentualnych błędów w jego funkcjonowaniu oraz wskazali rekomendacje, które pozwolą osiągnąć satysfakcjonujący poziom konwersji i aby zwiększyć sprzedaż. E-biznes działa na rynku do 5 lat, ma w swojej ofercie bieliznę dedykowaną kobietom. Zajmuje się sprzedażą, ale chce też edukować klientki, rozszerzając działalność o sprzedaż biustonoszy pooperacyjnych. Klientowi zależało, aby zanalizować sklep wielokontekstowo.

Wykonaliśmy audyt sprzedaży sklepu internetowego, który ujął:

  • aspekt techniczny, w tym ocenę templatek,
  • audyt contentu,
  • poziom oferty oraz jej składowe,
  • dostępne formy komunikacji oraz ich poziom.

Wieloujęciowe analizy, także porównanie do konkurencji, poczynione z wykorzystaniem twardych danych z Google Analytics, Hotjar, GTmetrix, stworzyły mapę aktualnie występujących obszarów zapalnych oraz walidacji.

Wyzwania i wdrożone działania

Audyt wykazał, że menu sklepu (także kategorie) posiadało nieczytelne nazwy, powodujące relatywnie duży współczynnik odrzuceń. W strukturze kategorii nie wyszczególniono nowych produktów, czyli biustonoszy pooperacyjnych. Nasze działania skupiły się na:

  • przebudowie architektury sklepu,
  • menu,
  • drzewa kategorii,
  • opisaniu nowych kategorii produktowych,
  • uzupełnieniu karty produktów o warianty, tj. zakup w oparciu o kolor biustonosza, szerokość pod biustem, rozmiar.

Ponadto zaproponowaliśmy dywersyfikację źródeł sprzedaży poprzez poszerzenie kanałów komunikacji, tj. wprowadzenie chatu, umożliwiającego bieżące konsultacje w zakresie zakupów. Komunikację wsparły poradniki, które wypełniliśmy empatyczną, choć merytoryczną treścią. Sekcja buduje wśród odwiedzających świadomość nowego produktu oraz niesie wartość edukacyjną dla e-konsumentów.

pic5.jpg

Efekty

Wdrożone zmiany zaowocowały podniesieniem konwersji z poziomu 0,89% do 1,33%.

Sklep cieszy się teraz intuicyjną nawigacją i łatwo wybrać produkt. Wzrost zapytań poprzez chat dowodzi, że komunikacja w sklepie internetowym, tym bardziej w branży sklepów z bielizną, zbliża klienta do zakupu. Sukces w postaci wzrostu konwersji nie oznacza zakończenia działań. Jest to efekt wprowadzenia newralgicznych poprawek, przy czym praca nad optymalizacją konwersji e-commerce, to wdrażanie kolejnych zmian, co pozwoli osiągnąć jeszcze lepszy efekt.

Screenshot-2018-11-16-at-17.36.22-790x236.png

Napisz do nas i odbierz w ciągu 24h ofertę dla Twojej firmy!

Zamów bezpłatną wycenę

Znajdź nas również tu:

Zapisz się na newsletter

Wysyłamy go raz w tygodniu i nie spamujemy!

Traffic Trends Sp. z o.o.

NIP 7773174094
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 888 211 157