Klient przyszedł do nas z zupełnie nową domeną i nowym sklepem z branży odzieżowej. Chciał ruchu, pozycji i sprzedaży. Czy nam się udało?
Pod koniec sierpnia 2015 roku rozpoczęła się współpraca z klientem. Nowa domena założona w maju nie posiadała nawet podstawowej optymalizacji. Klient zaś był na etapie dopiero uzupełniania asortymentu. Sam też nie wiedział za bardzo, na jakich frazach będzie mu najbardziej zależeć.
Pod względem optymalizacyjnym chcieliśmy stronę przygotować szybko, kompleksowo i jeszcze przed indeksacją. Sporo roboczych treści, brak grafik i drzewa kategorii. Słowem – poza layoutem pusta strona z informacją widoczną dla klientów “Strona w budowie”.
Punktem wyjścia była obrana przez klienta określona tematyka. Z racji tego, że branża odzieżowa jest mocno konkurencyjną, klient postawił na jeden, konkretny klimat – rockowo-metalowo-motocyklowy. Jak się później okazało, tematyczność była jednym z ważniejszych czynników sukcesu sklepu.
Przykładem frazy, po której szczególnie widać skok pozycji po wprowadzeniu optymalizacji jest fraza “koszulki rockowe”.
Przed wprowadzeniem jakichkolwiek zmian.
Głównym problemem tutaj była ogólność nazw podkategorii w dziale damskim i męskim, co jest dość standardowe. Naszym pomysłem było odejście od schematu “koszulki damskie”, “koszulki męskie” na rzecz czegoś ciekawszego dla konsumentów. A jak się później okazało – samego Google.
Kobiety -> Ciuchy -> koszulki
Moda rockowa damska -> KOSZULKI ROCKOWE
Mężczyźni -> Ciuchy -> koszulki
Moda rockowa męska -> Koszulki metalowe
W ten sposób nie tylko każda kategoria miała swoją unikalną nazwę, ale maksymalnie został wykorzystany potencjał fraz w nazwach kategorii.
Po wprowadzeniu nowego menu i stworzeniu dedykowanej “koszulkom rockowym” kategorii, fraza skoczyła w zaledwie 3 dni od razu na 25. pozycję!
Kolejne miesiące prac nad tą frazą to kompleksowa optymalizacja podstrony kategorii:
W miarę sukcesów kolejnych fraz oraz polepszenia się ogólnej widoczności strony, klient rozszerzył listę o kolejne. Jak się okazało, pełna optymalizacja i dobre linki na start były świetną drogą dla szybkich wzrostów nowych fraz w pozycjonowaniu. Nawet jeśli do tej pory nie miały swoich dedykowanych podstron.
Przykładem takiej frazy są “glany”, dla której:
Przed optymalizacją sklepu pod frazę.
Kolejne miesiące to okresowe spadki i wzrosty. Zdawaliśmy sobie sprawę, że w przypadku tak ogólnej i konkurencyjnej frazy może nie być łatwo osiągnąć od razu dobre efekty. Nie mogliśmy też już tutaj bazować na efekcie “świeżości domeny”.
Ostateczną rozgrywką na drodze do TOP10 było już linkowanie.
Po pozyskaniu kilkunastu raptem linków dla tej konkretnej podstrony kategorii typu na frazę “glany”, czysty URL i frazy powiązane na podstawie GSC z portali tematycznych i ogólnotematycznych, fraza zaczęła piąć się w górę.
Obecnie zaś od kilku miesięcy fraza pozostaje w TOP10.
W ciągu pierwszego roku współpracy zostały wprowadzone na stronie wszelkie podstawowe zmiany optymalizacyjne:
Kolejne dwa lata to praca głównie nad profilem linkowania bez większych zmian optymalizacyjnych. Pusty profil linków wymagał dobrej strategii – mocnych linków Exact Match Anchor, linków na frazy powiązane, a przede wszystkim na samą nazwę sklepu, żeby zaistnieć w świadomości Google oraz odbiorców.
To wszystko przełożyło się na spełnienie oczekiwań klienta i naszych:
Wzrost widoczności od zera do kilku tysięcy fraz!
Wyraźny wzrost ruchu z Google Organic, nowych użytkowników, transakcji i przede wszystkim… przychodów. A co najważniejsze – z miesiąca na miesiąc statystyki rosną!
NIP 7773174094
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 888 211 157