Jak tworzyć opisy produktów, by miały one wpływ na większy ruch z Google

Content marketing | 3 min czytania

Jak tworzyć opisy produktów, by miały one wpływ na większy ruch z Google

A konkurencja ich nie ma!

Unikalne i wartościowe opisy produktów, to jeden z głównych elementów contentu, który spotykamy na stronach sklepów internetowych. Z zapytaniem o taką właśnie treść napisał do nas właściciel sklepu, który oferuje w swoim sklepie między innymi bagażniki dachowe, boxy oraz inne akcesoria wykorzystywane do transportu. Już w pierwszej rozmowie jasno określił dwa najważniejsze cele jakie mieliśmy osiągnąć realizując treści. Po pierwsze, chciał on wyróżnić swój sklep w oczach Klienta na tle konkurencji, która posiada podobny asortyment, ale stosuje opisy bardzo krótkie, szczątkowe, które w niektórych przypadkach były ponadto duplikatami treści. Czasami to właśnie odpowiedni content może sprawić, że klient zostanie dłużej na stronie i przekona się do konkretnego produktu. Po drugie, zależało mu na wsparciu pozycjonowania i zwiększeniu ruchu organicznego, poprzez dobranie odpowiedniej długości i konstrukcji tekstów.

Czas działać

Po analizie fraz kluczowych, konkurencji, a także asortymentu, który oferuje Klient, postanowiliśmy stworzyć opisy obszerniejsze, których długość ostatecznie wyniosła około 2500 znaków ze spacjami. Dzięki takim opisom mogliśmy w sposób naturalny zgromadzić odpowiednie słowa kluczowe w tekstach, a także wyczerpująco przedstawić Klientom zalety i cechy produktów. Przygotowana przez nas treść nie tylko informowała o podstawowych parametrach i właściwościach, takich jak pojemność, materiał, kolor i gwarancja, ale w sposób prosty i przyjazny przekazywała wiedzę o nowinkach. Czytając opisy konkurencji, doszliśmy do wniosku, że niektóre słowa, szczególnie te, które dotyczyły nowoczesnych rozwiązań zastosowanych w produktach, mogą być niezrozumiałe dla laika. Postanowiliśmy więc pójść inną drogą. Nie tylko wymieniliśmy poszczególne systemy, ale także wytłumaczyliśmy sposób ich działania i przydatność wykorzystując do tego język korzyści. W ten sposób potencjalny Klient, który nie do końca jest zorientowany w tej tematyce, może dostrzec zalety z wyboru właśnie tego produktu.

Wygląd ma znaczenie

Jeśli chodzi o budowę opisów, to zdecydowaliśmy się na podział na akapity i zastosowanie śródtytułów. Po pierwsze, by wpłynęły na lepszy wygląd tekstu i ułatwiły czytanie, a po drugie, by jeszcze bardziej wspomogły pozycjonowanie. Najważniejsze elementy (lub te, które stanowiły przewagę nad konkurencją) postanowiliśmy pogrubić, by zwrócić na nie uwagę czytelnika. Jeśli chodzi o język, to mimo produktu zaawansowanego technologicznie i specjalistycznego, postanowiliśmy pisać jak najbardziej konkretnie i zrozumiale.

jak-tworzyc-opisy-produktow-1-790x215.png

Efekty

8 tygodni po umieszczeniu opisów produktów na stronie Klienta zauważyliśmy bardzo pozytywne zmiany zarówno pod kątem budowania ruchu, jak i przełożenia go na finalne zakupy:

  • ruch organiczny rozpoczynający się od karty produktu wzrósł aż o 17,3%
  • współczynnik odrzuceń na stronach produktowych spadł z poziomu 56,34% na 49,72%

Przykład ten po raz kolejny potwierdził, że unikalny i wartościowy content pomocny jest nie tylko pod kątem pozycjonowania, ale ma także wymierny wpływ na decyzje zakupowe Klientów!

Napisz do nas i odbierz w ciągu 24h ofertę dla Twojej firmy!

Zamów bezpłatną wycenę

Znajdź nas również tu:

Traffic Trends Sp. z o.o.

NIP 7773174094
ul. Piątkowska 163
60-650 Poznań
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 616 690 427

Zapisz się na newsletter

Wysyłamy go raz w tygodniu i nie spamujemy!