Jak tworzymy bloga dla klienta z “nieblogowym” asortymentem?

Content marketing | 5 min czytania

Jak tworzymy bloga dla klienta z “nieblogowym” asortymentem?

Codziennie powstaje kilkaset artykułów o butach, koszulkach, suplementach czy krzesłach do salonu. Blog na stronach sklepów z takim właśnie asortymentem stał się standardem i często uznawany jest za niezbędny sposób na komunikację z klientem czy wsparcie działań marketingowych. Co, jednak jeśli posiadamy sklep czy hurtownię z produktami, o których zazwyczaj mało kto pisze, które nie kojarzą się z poradnikami i uznawane są za trudne do opisania? Czy warto systematycznie tworzyć bloga o niezbyt popularnej tematyce?

Pisz, bo mało osób o tym pisze!

Dla naszego klienta, hurtowni stali i aluminium Ulamex od pewnego czasu tworzymy regularnie kilka wpisów miesięcznie. Stal ocynkowana, nierdzewna, ogrodzenia panelowe, czy profile aluminiowe to produkty, które musieliśmy lepiej poznać i się z nimi zaprzyjaźnić. :) Celem tworzenia contentu dla tego sklepu, jest nie tylko wygenerowanie ruchu organicznego, ale także nasycenie frazami kluczowymi domeny docelowej po wcześniejszym połączeniu kilku domen klienta w jedną.

OeUtT.jpg

To, co rzuciło nam się w oczy, to dość mała konkurencja contentowa, porównując hurtownie posiadające podobny asortyment. Z jednej strony to niedobrze, bo zawsze przed tworzeniem bloga dokonujemy analizy wpisów z danej branży i sprawdzamy, co się dobrze wyszukuje czy na jakie pytania odpowiadają firmowe poradniki. Z drugiej strony (co staramy się wykorzystać) mamy tutaj szansę na pojawienie się na wysokich pozycjach jeśli chodzi o treść ze stali.

Małe cyfry, lecz konkretny klient

Tworząc tematy, byliśmy świadomi tego, że nie będą to wpisy z tysiącem wejść miesięcznie. To nie jest tematyka, którą ludzie codziennie wyszukują, przy okazji tworząc dyskusje na forach czy wojny w komentarzach na portalach społecznościowych.

Osoby, które zadają w wyszukiwarkach pytania dotyczące takich branż, są jednak zazwyczaj blisko tematu i nie trafiają na stronę przypadkowo. Często są już bardzo blisko inwestycji w dany produkt lub szukają odpowiedzi po zakupie - jak go odpowiednio zastosować, z czym połączyć etc.

c1KLV.jpg

Na przykład fraza “jak łączyć profile aluminiowe” według narzędzia Senuto wyszukiwana jest tylko/aż (?) 70 razy miesięcznie. Wpis dla hurtowni Ulamex aktualnie zajmuje piątą pozycję na takie zapytanie, więc co najmniej kilkanaście osób w ciągu miesiąca trafi na jego stronę, klikając w wynik wyszukiwania Google. Jeśli więc stworzymy łącznie kilkadziesiąt poradników na rzadko wyszukiwane, ale mało konkurencyjne frazy, mamy szansę na stały, systematyczny ruch organiczny - oczywiście, jeśli dobrze napiszemy tekst :)

Tematy blogowe, czyli o czym pisać

Przed przystąpieniem do tworzenia wpisów “zadaliśmy sobie jedno ważne pytanie”, a właściwie kilka:

  • Jaki asortyment jest szczególnie istotny i jakie frazy chcemy zawrzeć we wpisach?
  • Dla kogo jest ten produkt?
  • Z czym go łączyć?
  • Jakie są jego zalety?
  • Jak można go wykorzystać?
  • Jakie pytania może zadać klient posiadający taki produkt?
  • Jakie trudności może sprawić korzystanie z asortymentu?

Odpowiedzi na te pytania podsunęły nam kilka pomysłów, które wykorzystaliśmy na początku i od których zaczęliśmy przygodę z nowym klientem.

Specjalistyczna branża, a treść

Treść specjalistycznych poradników powinna pisać osoba z branży, lubiąca tematykę lub ewentualnie taka, która przed pisaniem dokona dogłębnego researchu. Klienci czytający wpis o stali kwasoodpornej czy zbrojeniu fundamentów potrzebują konkretów i szybkiej, jasnej odpowiedzi na zadane wcześniej pytanie.

Warto też przed przystąpieniem do pisania znać potencjalną grupę odbiorców i dopasować do niej treść pod względem językowym. Zbędne kolokwializmy czy młodzieżowy slang raczej nie będą wartością dodaną w tym wypadku (jeśli natomiast tworzymy teksty o tematyce streetwear, to czemu nie!).

Stworzyliśmy na przykład tekst “Czy warto postawić na ogrodzenie z aluminium?” w którym w kilku akapitach, konkretnie przedstawiliśmy zalety i wady takiego rozwiązania, biorąc pod uwagę cenę, wygląd czy trwałość.

uZlWo.jpg

We wpisie zostały podlinkowane także podkategorie i kategorie ze strony sklepu, co wpływa pozytywnie na działania pozycjonerskie i ułatwia czytającemu poruszanie się po stronie. Teksty bogate są również we frazy, które wytypowaliśmy przy planowaniu strategii dla tego klienta w związku z łączenie domen.

Oczywiście nie zapomnieliśmy również o nagłówkach H2 i innych podstawach, o których możesz dowiedzieć się więcej z naszego artykułu - po co i jak pisać bloga firmowego.

Podsumowanie

Tworzenie wysokiej jakości tekstów z odpowiednimi frazami, to jeden z czynników, który wpłynął na znaczną poprawę widoczności sklepu na frazy z TOP 10, co możecie zobaczyć na poniższym widoku z Senuto.

Dlcmw.jpg

Czy warto więc pisać bloga nie mając popularnego i chwytliwego asortymentu? Naszym zdaniem tak:

  • To świetny sposób na wybicie się wśród konkurencji, która nie prowadzi bloga w ogóle
  • Szansa na generowanie ruchu z niszy contentowej
  • Wsparcie dla działań pozycjonerskich w ramach ogólnej strategii dla klienta
  • Kreowanie pozycji specjalisty w branży i zdobywanie zaufanie klienta

Chcesz, żebyśmy pisali bloga Twojego sklepu internetowego?

Napisz do nas!

Znajdź nas również tu:

Traffic Trends Sp. z o.o.

NIP 7773174094
ul. Piątkowska 163
60-650 Poznań
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 888 211 157

Zapisz się na newsletter

Wysyłamy go raz w tygodniu i nie spamujemy!