Zmiana domeny nie musi wiązać się ze spadkiem widoczności.
Strona sklepu z zabawkami jednego z naszych klientów jest tego najlepszym przykładem. W momencie rozpoczęcia współpracy okazało się, że klient zmienił właśnie domenę. A co za tym idzie, całkowicie uległy zmianie adresy URL. Poprzednia domena generowała bardzo duży ruch i wysokie pozycje na dziesiątkach fraz. Nowy sklep zaś miał jeszcze same robocze treści i nie był w pełni przygotowany.
KONIECZNA OPTYMALIZACJA MENU I PRZEKIEROWANIA 301
Kluczowe było jednoczesne zadbanie o przeniesienie starej domeny na nową oraz szybka i pełna optymalizacja nowej strony.
W pierwszym kroku przeanalizowaliśmy menu nowej strony i poddaliśmy je optymalizacji – tak, żeby nazwy kategorii i ich podział były od razu jak najlepiej dopasowane do pozycjonowanych fraz.
Mając już docelowe, nowe adresy URL kategorii, można było wykonać przekierowania 301 starej wersji domeny na nową.
DALSZA OPTYMALIZACJA
Kolejny miesiąc to wprowadzanie podstawowych i najważniejszych zmian optymalizacyjnych:
- zredagowanie unikalnych meta tagów w obrębie witryny,
- uzupełnienie wszystkich kategorii o unikalne opisy,
- rozpoczęcie prowadzenia bloga,
- usunięcie wszelkich roboczych i testowych elementów.
Już po przekierowaniu witryny oraz pierwszych zmianach optymalizacyjnych w niecałe dwa miesiące ta zupełnie świeża domena wskoczyła do TOP10 na najważniejsze dla klienta frazy:
BUDOWANIE PROFILU LINKOWANIA
Zupełnie pusty profil linkowania to zawsze niezłe pole do popisu. Już od początku możemy mieć nad nim 100% kontroli i zaplanować strategię, która przyniesie oczekiwane rezultaty.
Korzystając z okazji, że mamy do czynienia z domeną bez żadnych backlinków, od razu postawiliśmy na duży budżet i domeny tematyczne o wysokim Domain Raiting (ocena strony w skali 0-100 pod kątem mocy backlinków – im wyższy wynik, tym mocniejsza domena).
W cztery miesiące:
- pozyskaliśmy 19 linków dofollow z 19 tematycznych domen,
- DR domen wahał się od 30 do 60 punktów,
- domeny parentingowe z długim stażem,
- klient swoje zabawki kieruje do chłopców, wybraliśmy więc głównie blogerki, które są mamami chłopców w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.
Widoczność sklepu zaczęła od razu rosnąć, a kolejne miesiące poświęciliśmy dalszemu budowaniu treści na stronie oraz rozwijaniu profilu linkowania. Domena na wszystkie pozycjonowane frazy jest w TOP10 i od dwóch lat nic się na tym polu nie zmienia. No może z wyjątkiem widoczności na kolejne frazy i ruch – te stale rosną!
PODSUMOWANIE
Praca nad tym klientem pokazała nam, że:
- zmiana domeny nie musi wiązać się ze spadkami, utratą ruchu dla biznesu oraz przychodów,
- dobrze wykonane przekierowania 301 są drogą do sukcesu,
- dobrane tematycznie domeny o wysokich rankingach to sposób na dobrej jakości linki,
- im szybciej wykona się przekierowania i optymalizację, tym lepiej dla domeny.