Jak walczyć o najbardziej konkurencyjne frazy? Historia sukcesu sklepu z branży dziecięcej.

Pozycjonowanie | 4 min czytania

Jak walczyć o najbardziej konkurencyjne frazy? Historia sukcesu sklepu z branży dziecięcej.

Właściwy wybór fraz jest jednym z ważniejszych czynników, który w dużej mierze decyduje o tym, czy i kiedy dana witryna odniesie sukces w sieci. Oczywiście każdy właściciel sklepu chciałby uzyskać wysokie pozycje na te najbardziej konkurencyjne frazy. Trzeba jednak mieć świadomość, że w takiej sytuacji będziemy musieli zmierzyć się z konkurencją, która może pozycjonować się od lat, wydając na to dziesiątki tysięcy złotych.

Czy zatem każdy nowy lub mniejszy sklep internetowy powinien odpuścić rywalizację o najbardziej atrakcyjne frazy, obawiając się dominacji ze strony konkurencji? Zdecydowanie nie, co udowodnimy na przykładzie naszego klienta!

SklepDorotka.pl specjalizuje się w sprzedaży obuwia dziecięcego i współpracuje z nami od września 2016 roku. Nie jest żadną tajemnicą, że każdy sklep z tej branży marzy o tym, by być wysoko w wynikach wyszukiwania na słowa kluczowe “buty dla dzieci” czy “buty dziecięce” i nie inaczej było w przypadku naszego klienta.

Od zera do milionera, czyli jak dostać się na szczyt!

Rozpoczynając współpracę właściwie zaczynaliśmy od zera. Wybrane frazy znajdowały się poza pierwszą 100 w wynikach wyszukiwania, sklep nie posiadał historii, ani nigdy wcześniej nie był linkowany. Z jednej strony mieliśmy czystą kartę jeśli chodzi o działania SEO, z drugiej musieliśmy działać ostrożnie, by nie dopuścić do nałożenia filtra.

Jakie najważniejsze działania miały wpływ na efekty?

Mimo iż frazy “buty dziecięce” i “buty dla dzieci” w praktyce oznaczają to samo, wyniki w TOP10 różnią się. Dla każdej z nich przygotowaliśmy więc odrębną strategię, której pierwszym etapem był właściwy dobór podstron. W przypadku tego sklepu zdecydowaliśmy jedną z fraz kierować na stronę główną, drugą na stronę kategorii.

W pierwszym etapie wprowadziliśmy podstawową optymalizację ściśle pod te frazy, w szczególności sekcję head, treści, nagłówki, atrybuty alt.

Skupienie się wyłącznie na tych dwóch wybranych stronach i frazach to jednak zdecydowanie za mało. I tu tkwi całe sedno! Kluczowym elementem strategii była kompleksowa i systematyczna optymalizacja i pozycjonowanie całego sklepu (pozostałych kategorii oraz produktów). Przez kilka lat wzajemnej współpracy każdego miesiąca optymalizowaliśmy title, description, dodawaliśmy nowe treści - głównie na kategoriach i na blogu, aktualizowaliśmy już istniejące teksty, rozbudowaliśmy menu, optymalizowaliśmy nagłówki h1 i h2, wdrażaliśmy linkowanie wewnętrzne kontekstowe. Na przestrzeni tych lat, na bieżąco analizując efekty prowadzonych działań, niejednokrotnie modyfikowaliśmy własną optymalizację w celu zwiększania ruchu z nowych słów kluczowych i dostosowania działań do bieżących algorytmów.

Uzupełnieniem optymalizacji na stronie było linkowanie zewnętrzne. Od początku dbamy o budowę naturalnego profilu linkowania dla SklepDorotka.pl, a każda z publikacji zawiera unikalną treść i pozyskiwana jest z wielu źródeł, głównie z wartościowych blogów na różne anchory (frazy kluczowe, frazy z długiego ogona, URL, brand), tak aby zachować różnorodność profilu.

Wszystkie te działania były więc ukierunkowane na zwiększanie widoczności i ruchu organicznego z fraz z długiego ogona, cały czas pamiętając jednak o “słowach klucz”.

Efekty

Pozyskiwane przez lata wysokiej jakości linki oraz ciągła optymalizacja strony znacząco wpłynęły na poprawę pozycji kluczowych fraz, które zbliżają się obecnie do top10.

Szersze działania nad sklepem przekładają się też na ciągłe wzrosty, co najlepiej widać na poniższych wykresach z narzędzia Senuto, pokazujących jak na przestrzeni lat wzrosła widoczność sklepu na słowa kluczowe w top10 i top3:

c2qad.jpeg

Widoczność fraz w top10

OVpCf.jpeg

Widoczność fraz w top3

Wnioski

Jak widać na przedstawionym przykładzie na uzyskanie efektów pozycjonowania konkurencyjnych fraz potrzeba dużo czasu i cierpliwości. Nie ma jednego złotego środka, jednak kluczowa jest konsekwencja w działaniu - szczególnie podczas optymalizacji strony. W pozycjonowaniu należy unikać schematów i nie skupiać się wyłącznie na kilku kluczowych frazach i podstronach.

Ogrom czasu i pracy jaka była potrzebna do pokonania tej drogi wynagradza nam zadowolenie klienta i satysfakcja z osiągniętych efektów. Jednak nie spoczywamy na laurach i wciąż mamy apetyt na więcej.

Chcesz jak SklepDorotka.pl odnieść sukces w wyszukiwarce Google?

Napisz do nas!

Znajdź nas również tu:

Traffic Trends Sp. z o.o.

NIP 7773174094
ul. Piątkowska 163
60-650 Poznań
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 616 690 427

Zapisz się na newsletter

Wysyłamy go raz w tygodniu i nie spamujemy!