Jednym z najważniejszych elementów każdej usługi pozycjonowania w naszej firmie jest Audyt SEO, zawierający najważniejsze elementy optymalizacyjne, których wdrożenie jest podstawą do rozpoczęcia pozycjonowania sklepów czy stron internetowych. Poprawne wykonanie zaleceń zawartych w Audycie zazwyczaj przyczynia się do wzrostów zarówno określonych fraz jak i ogólnej widoczności witryny. Nie inaczej było w przypadku opisywanego w tym case study Klienta.
Ale zacznijmy od początku…
Saguaro-Arms.com - sklep internetowy z bronią historyczną trafił w nasze ręce pod koniec stycznia 2019 roku. Oczywiście zapoznaliśmy się z historią domeny oraz samego serwisu - domena nie była pozycjonowana, a w drugiej połowie 2017 roku dokonano zmiany platformy - Prestashop została zamieniona na IdoSell Shop. Ponadto serwis przed zmianą platformy został zaatakowany przez spamujące boty, w związku z tym trzeba było mieć na uwadze możliwe kary ręczne od Google.
Na co zwróciliśmy szczególną uwagę w przypadku tego sklepu?
Nagłówki H1 i meta tagi Title
Chyba nie ma w branży osoby, która zakwestionowałaby siłę tych dwóch elementów. Poprawnie dobrane nagłówki H1 oraz meta tagi title mogą przyczynić się do wzrostów nawet o kilkadziesiąt pozycji. Ważne jednak jest odpowiednie dobranie frazy do konkretnej podstrony.
Unikalne opisy
Ogromnym problemem sklepów internetowych, a zwłaszcza tych działających na zasadach dropshippingu są duplikaty opisów kategorii oraz opisów produktów. W tym wypadku przy wspólnej pracy zarówno naszej jak i klienta content na stronie jest stale uzupełniany, co świetnie przekłada się na wyniki pozycjonowania.
Szybkość wczytywania strony
Kolejnym elementem, o którym nie można zapominać jest szybkość wczytywania się witryny - w lipcu ubiegłego roku Google wdrożyło tak zwany Speed Update, premiujący szybkie strony w wersji mobilnej. W przypadku naszego klienta wystarczyło zoptymalizować niektóre grafiki co pozwoliło na osiągnięcie zadowalającego wyniku w narzędziu Google Speed Insight.
Optymalizacja kategorii
Wielokrotnie już pisaliśmy na naszym blogu oraz w dziale Case Study jak ważne jest drzewo kategorii. Niekiedy wymaga ono gruntownego przebudowania, czy wręcz zaprojektowania od podstaw, w innych wypadkach wystarczy rozbicie bądź zgrupowanie kategorii, zmiana nazwy, czy też wyciągnięcie podkategorii do kategorii głównej. W przypadku tego sklepu wykonaliśmy optymalizację, polegającą na modyfikacji nazw kategorii oraz rozbiciu kilku kategorii na podkategorie w celu lepszego dopasowania zarówno produktów do kategorii, jak i przystosowaniu ich pod frazy z większą liczbą wyszukiwań.
Przekierowania 301
Jak wspominaliśmy na wstępie - Klient zmieniał platformę z Prestashop na IdoSell Shop. Z tego powodu zmieniły się adresy URL do kategorii oraz produktów. Po przeanalizowaniu profilu linkowania, oraz statystyk w Google Analytics i Google Search Console uzyskaliśmy listę podstron, które:
- zwracały błędy 404
- posiadały naturalnie zdobyte linki;
- generowały ruch;
Następnie wyselekcjonowaliśmy wartościowe adresy - czyli te które posiadały linki, bądź generowały wejścia na stronę i przekierowaliśmy je na istniejące podstrony w obecnej wersji sklepu. Działania te nie tylko pozwoliły na odzyskanie linków zewnętrznych, ale także pozwoliły na przekierowanie potencjalnych klientów na wartościowe strony produktów oraz kategorii, a nie podstronę z błędem 404.
Powyższe elementy oczywiście nie stanowią pełnego audytu SEO wykonywanego przez Traffic Trends, a są zaledwie jego częścią. Jednak naszym zdaniem, właśnie te elementy w największym stopniu wpłynęły na…
Efekty
Nie byłoby większego sensu pisania Case Study nie wspominając o tym, jakie efekty przynosi proponowana przez nas i wdrażana optymalizacja sklepów W przypadku klienta Saguaro-Arms.com posłużymy się zarówno pozycjami fraz jak i pełnym raportem widoczności zaczerpniętym z Senuto.
Wzrosty wybranych fraz
Jak zaznaczyliśmy na wstępie - nasza współpraca rozpoczęła się pod koniec stycznia, zatem trwa niespełna pół roku. Podczas tego krótkiego dla pozycjonowania okresu czasu udało nam się osiągnąć następujące pozycje dla wybranych fraz:
Jak łatwo zauważyć, wzrosty są znaczące - zarówno z TOP20 do TOP3, jak również wzrosty spoza 100 miejsca do TOP10.
Wzrost widoczności sklepu
Gdy rozpoczynaliśmy współpracę, widoczność sklepu klienta prezentowała się następująco:
W chwili obecnej wygląda to tak:
TOP3: 84 -> 164 (+79 fraz w TOP3, wzrost o 95%)
TOP10: 280 -> 459 (+179 fraz w TOP10, wzrost o 63%)
TOP50: 1069 -> 1462 (+393 fraz w TOP50, wzrost o 36%)
Podsumowanie
Jak widać na przykładzie naszego klienta samo rzetelne wdrożenie audytu SEO może przyczynić się do dużych wzrostów widoczności strony oraz konkretnych pozycji fraz. Nie będziemy ukrywali - proces budowania profilu linkowania również odegrał swoją rolę, aczkolwiek proces linkowania został rozpoczęty dopiero po wdrożeniu większości poprawek zawartych w Audycie, gdy odnotowaliśmy już wyraźne wzrosty.