Jak z bloga zrobić maszynkę do sprzedaży

Content marketing | 3 min czytania

Jak z bloga zrobić maszynkę do sprzedaży

Podpowiadamy

Czym wyróżnić się od innych sklepów i jak upewnić Klientów, że droższy produkt to dobry wybór, przy okazji budując wartościowy ruch na stronie www? Oczywiście – wykorzystując unikalny i wartościowy content! Między innymi na tej płaszczyźnie łączy nas współpraca ze sklepem, który oferuje roboty do sprzątania, prasowania czy koszenia trawy. Coraz większe zarobki Polaków, duża chęć ułatwiania sobie życia i zaoszczędzenia czasu wpłynęły na trend wzrostowy, jeśli chodzi o zainteresowanie nowoczesnymi produktami wspierającymi podstawowe prace domowe.

Dlaczego blog?

Po analizie konkurencji, która zazwyczaj nie dostarczała ciekawej i merytorycznej treści, postanowiliśmy zapewnić wysokiej jakości, cyklicznie wstawiany na stronę content w postaci bloga firmowego. Do jego podstawowych zadań i celów należało:

  • rozwiewanie wątpliwości związanych z zakupem (parametry produktów, czas ładowania, czas pracy itd),
  • doradzanie w wyborze najlepszego produktu przez konkretnego Klienta,
  • wzmacnianie statusu eksperta w danej branży i zwiększanie zaufania do sklepu,
  • wspieranie działań SEO dzięki treści wartościowej i bogatej w ważne dla Klienta frazy kluczowe.

Na podstawie analizy słów kluczowych, panujących trendów i częstych wyszukiwań przez internautów, postanowiliśmy przygotować takie tematy jak „Roboty do prasowania, które ułatwią życie” czy „Dlaczego warto mieć robot sprzątający? Czyli o zaletach urządzenia”. Naszym celem było dostarczanie co miesiąc dwóch tekstów o łącznej długości 10 tysięcy znaków ze spacjami. W każdym artykule mogliśmy więc ze swobodą, wyczerpująco wytłumaczyć poruszane tematy i zagadnienia, co nie tylko jest wartościowe dla Klientów sklepu, ale i dla wyszukiwarki. Badania nad pozycjonowaniem i ruchem na stronach wskazują, że dłuższe treści osiągają większy sukces niż krótsze odpowiedniki, dlatego też skupiliśmy się na obszerniejszym contencie.

Jak pisać teksty na stronę sklepu?

Najważniejszą cechą tekstów blogowych powinna być ich duża wartość merytoryczna dla czytającego. Nie piszemy więc tylko po to, aby pomóc pozycjonerom, ale także, a raczej głównie, by przekazać coś ważnego i interesującego potencjalnemu klientowi. Od tego może zależeć przecież sukces naszego contentu! Dlatego więc, przygotowane teksty bogate są w praktyczne porady  i wskazówki („Jak rozprawić się z brudną kuchenką?”, „Sprytny sposób na zabrudzone ściany.”) przekazane przyjaznym i zrozumiałym dla każdego językiem. Oczywiście w tekstach zastosowaliśmy podstawowe techniki wspierające SEO i sprzedaż, takie jak nagłówki (najczęściej ze słowem kluczowym),  linkowanie do kategorii i konkretnych produktów z asortymentu czy odpowiedni tytuł.

jak-z-bloga-zrobic-maszynke-1-790x256.jpg

jak-z-bloga-zrobic-maszynke-2-790x248.jpg

Sukces contentu

Wraz z czasem trwania współpracy na polu blogowym rosły efekty. Początkowe zauważyć mogliśmy, że coraz więcej osób przeglądających stronę trafia na wpisy blogowe. Następnie zaczęły one generować wejścia organiczne dzięki coraz lepszym pozycjom w wyszukiwarce. Ostatnim elementem była budowa sprzedaży. Dziś, średni miesięczny zysk ze sprzedaży rozpoczynającej się od wejścia na bloga znacznie przewyższa wydatki związane z tworzeniem treści. Dzięki ciągłemu rozbudowywaniu wpisów blogowych skala ta rośnie i efektem kuli śnieżnej osiąga coraz wyższe wyniki finansowe.

Napisz do nas i odbierz w ciągu 24h ofertę dla Twojej firmy!

Zamów bezpłatną wycenę

Znajdź nas również tu:

Traffic Trends Sp. z o.o.

NIP 7773174094
ul. Piątkowska 163
60-650 Poznań
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 616 690 427

Zapisz się na newsletter

Wysyłamy go raz w tygodniu i nie spamujemy!