Bank wiedzy...
Jakiś czas temu, w artykule na naszym blogu informowaliśmy o tym, że Traffic Trends stało się dumnym partnerem Google w zakresie usługi Comparison Shopping, dołączając tym samym do elitarnego grona światowych agencji posiadających ten status. W jaki sposób to działa i jak może pomóc w rozwoju Twoich kampanii, możesz przeczytać na naszym blogu w artykule Comparison Shopping Service, czyli sposób na zwiększenie sprzedaży w Twoim sklepie!
W skrócie - CSS to strona internetowa gromadząca oferty różnych sklepów internetowych. Według informacji przekazywanych przez Google dzięki zastosowaniu tego rozwiązania można uzyskać nawet o 20% tańszych kliknięć. Dlaczego więc by z tego rozwiązania nie skorzystać? W końcu zależy Ci na tym, by zwrot z inwestycji dla Twojego sklepu był jak najwyższy, prawda? A no właśnie… :)
Dodatkowo na wielu konferencjach branżowych często powtarza się, że ze względu na dynamiczny system aukcji w celu zwiększenia konkurencyjności naszych kampanii względem innych reklamodawców powinniśmy korzystać z dostępnej w panelu Google Ads sztucznej inteligencji - chociażby w postaci inteligentnego ustalania stawek. O tym jak działają produktowe kampanie inteligentne i w jaki sposób możesz wykorzystać sztuczną inteligencję w swoich kampaniach, również możesz przeczytać na naszym blogu. Tym razem w artykule Sztuczna inteligencja wie lepiej, korzystaj z niej w Google Ads!
O czym musimy pamiętać?
Sklepy internetowe, na których uruchomione są już inteligentne kampanie produktowe zazwyczaj osiągają świetne wyniki sprzedażowe. Oczywiście na sukces składa się kilka czynników. Te podstawowe to:
- atrakcyjna oferta Klienta
- odpowiednia liczba konwersji
- poprawnie skonfigurowana analityka sklepu
- listy remarketingowe
- odpicowany plik produktowy.
Czas na konkrety
Dobrze, mamy już bazę - wiemy czym jest CSS, którego uruchomienie może obniżyć koszt kliknięć o 20%. Wiemy również czym są inteligentne kampanie produktowe i dlaczego warto z nich korzystać. Na podstawie tej wiedzy pokażemy Ci w jaki sposób możesz zarobić ponad 400 zł na każdej wydanej złotówce na reklamę. Wystarczy, że… połączysz ze sobą obydwie możliwości! Brzmi tak banalnie, że aż nierealnie, prawda?
Rozumiemy, dlatego poniżej przygotowaliśmy Tobie małą analizę wyników kampanii jednego z naszych Klientów, u którego zastosowaliśmy to wyśmienite połączenie, jakim jest Inteligentna kampania produktowa i porównywarka cen (CSS).
Przyjrzyjmy się zatem wynikom kampanii oraz podjętym działaniom optymalizacyjnym.
Na początek standardowo - analiza pliku produktowego, by od samego początku był on wysokiej jakości (o tym jak możesz podkręcić swój feed produktowy, możesz przeczytać tutaj), analiza potencjału asortymentu i stworzenie kampanii produktowej CSS.
Wysokiej jakości plik produktowy i trafna analiza potencjału sprzedażowego pozwoliła już na samym początku dobrze ruszyć samej kampanii. Wyniki? Kampania w ciągu dwóch tygodni osiągnęła ROAS 349%
Wynik nie jest może wybitnie szalony, ale często podczas prowadzenia kampanii produktowej potrzeba trochę czasu, by osiągnąć wysoki zwrot z inwestycji. Z kampaniami produktowymi jest bowiem trochę jak z gotowaniem - aby potrawa była smaczna, często trzeba ją nieco podrasować, dodając jeszcze odrobinę więcej soli, czy pieprzu. Podobnie było w tym przypadku.
Na tym etapie możesz sobie pomyśleć - dobre sobie, miał być ROAS 4859%, jest 349%. Dlatego przechodzimy do meritum.
Jak z ROAS 349% zrobić ROAS 4859% dzięki jednej małej zmianie?
Kampania produktowa CSS działała zaledwie kilkanaście dni - od 16.12 do 29.12, ale z uwagi na to, że w tak krótkim czasie osiągnęła zalecaną liczbę konwersji, tuż przed rokiem 2021 postanowiliśmy uruchomić inteligentną kampanię produktową, która będzie korzystała z porównywarki cen Traffic Trends. I co?
Wyniki za okres 30.12 -12.01 (14 dni od uruchomienia kampanii)
Realne wyniki sprzedażowe? Wydane 304,70 zł, zarobione 14808 zł!
Na zakończenie może jeszcze porównanie okresu 30.12-12.01 (inteligentna kampania produktowa CSS) z 16.12-29.12 (podstawowa kampania produktowa CSS)
W porównywanym okresie odnotowaliśmy:
- wzrost przychodów z 1090 zł do 14808 zł,
- wzrost liczby transakcji z 5 do 76,
- wzrost liczby użytkowników z 569 do 1988.
Wyniki naszych Klientów mówią same za siebie. Teraz Ty zadaj sobie pytanie, czy jesteś gotowy na podjęcie wyzwania i zwiększenia swojej sprzedaży z naszymi kampaniami produktowymi?