Jak zbudować zaangażowaną społeczność wokół fan page’a cz. 2!

Social media | 3 min czytania

Jak zbudować zaangażowaną społeczność wokół fan page’a cz. 2!

Jak już na pewno wiecie, samo posiadanie tysięcy fanów na profilu nie stanowi o sukcesie. Sukces jest wtedy, gdy zgromadzeni odbiorcy chcą się z Wami komunikować, bowiem tylko dzięki ich opiniom i odpowiedziom zgromadzicie wystarczająco dużo informacji o tym, jakie mają potrzeby oraz na co należy położyć większy nacisk podczas tworzenia dopasowanych treści. Dwa profile, w oparciu o które zaprezentujemy Wam jeden z kolejnych typów angażujących postów, pochodzą z branży motoryzacyjnej oraz szeroko pojętej branży drogeryjnej. Grupy docelowe są następujące: w przypadku motoryzacji są to mężczyźni, w wieku 25-55 lat, natomiast w przypadku drugiego profilu są to głównie kobiety w podobnym j.w. przedziale wiekowym.

Postaw na ciekawy cytat!

Z doświadczenia wiemy już, że cytaty bardzo dobrze zwracają uwagę odbiorców.  Dlaczego tak się dzieje? Ponieważ zazwyczaj są one zabawne albo odwołują się do sytuacji z codziennego życia, z którymi obserwatorzy się identyfikują! Jednak na co powinniście zwrócić uwagę tworząc taki wpis? Na to, by odpowiednio dopasować prezentowaną treść, bo przecież na profilu motoryzacyjnym nie napiszemy o paznokciach, a na profilu drogeryjnym – o silnikach. ?

Wyniki

Poniżej przedstawiamy Wam udostępnione przez nas wpisy na wspomnianych wcześniej stronach.  W obu przypadkach, zarówno na profilu z treściami kobiecymi, jak i tymi skierowanymi dla mężczyzn, sprawdziły się bardzo dobrze, co stanowi o uniwersalności tego rozwiązania. Spójrzcie;   Profil drogeryjny – budżet dzienny to tylko 3 zł/post, czas promocji posta 1 dzień. Zaangażowanie odbiorców w ciągu 24. godzin po publikacji sprawiło, iż post osiągnął zasięg ponad 5280 odbiorców (w tym ponad 160 reakcji 22 komentarzy), gdzie maksymalny zakres organiczny fan page’a liczy niespełna 2,7 tys! Dzięki temu rozwiązaniu nie tylko poznaliśmy nieco naszych odbiorców, ale także uzyskaliśmy nowych fanów profilu.  

image1-1-790x465.jpg

Profil motoryzacyjny – budżet dzienny to około 5 zł/post. Liczba obserwatorów wynosi ok. 1440 (profil jest stosunkowo nowy), czas promocji wynosił 3 dni. Tutaj także widzimy wspaniałe zaangażowanie odbiorców. Dzięki pozostawionym reakcjom oraz komentarzom, post zobaczyło niemal 4-krotnie więcej użytkowników, niż wynosi liczba organicznych fanów fan page’a, co stanowi naprawdę spory sukces! Warto także zauważyć, iż w obu przypadkach zadaliśmy także pytanie do fanów. Jak już wiemy z wcześniejszego wpisu o budowaniu zaangażowania (tutaj: http://bit.ly/2r852OR), zarówno przyciski, jak i inne sposoby wezwania do działania, bardzo dobrze działają na odbiorców.

image2-790x466.jpg

Podsumowanie

Jak widać, nie trzeba dysponować ogromnym budżetem, aby osiągane wyniki były wysokie. Co natomiast należy posiadać? Przede wszystkim pomysł i cierpliwość – nic nie dzieje się z dnia na dzień, czas odgrywa tutaj kluczową rolę. Następnie treść – musi być ona odpowiednio dopasowana do tematyki danego profilu. Na końcu nie zapominajmy o zadaniu odpowiedniego pytania – bez tego nawet najciekawszy post może przejść bez echa, a nie o to tu chodzi. ?

Napisz do nas i odbierz w ciągu 24h ofertę dla Twojej firmy!

Zamów bezpłatną wycenę

Znajdź nas również tu:

Traffic Trends Sp. z o.o.

NIP 7773174094
ul. Piątkowska 163
60-650 Poznań
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 616 690 427

Zapisz się na newsletter

Wysyłamy go raz w tygodniu i nie spamujemy!