Jak zwiększać konwersję poprzez wprowadzenie ergonomii procesu zakupowego

Optymalizacja konwersji | 2 min czytania

Jak zwiększać konwersję poprzez wprowadzenie ergonomii procesu zakupowego

Audyt

Dynamika życia, jego szybkie tempo przekładają się także na wszelkie sfery życia. Od e-handlu oczekujemy transparentności, zarówno w zakresie informacji o cenie i jej składowych, jak logistyka i zwroty, a także szybkości realizacji zamówienia i wysokiej jakość produktów. I racjonalnych cen. Ale dobra oferta to nie wszystko, oczekujemy również, aby droga zakupu w sklepie internetowym była maksymalnie prosta. Proces ten poddaliśmy analizie, wykonując audyt procesu zakupowego w sklepie sprzedającym stylowe ubrania, obuwie oraz dodatki dla kobiet.

Diagnoza

Analizując proces zakupowy w Google Analytics, ustaliliśmy, że użytkownicy chętnie dokonują zakupów z poziomu desktop. Tymczasem w kanale mobile potencjał ten jest dużo mniejszy. Podział kategorii urządzeń to 74% dla wizyt na komputerach do 26% użytkowników mobile.

Screenshot-2018-11-16-at-17.17.07-790x194.png

Sprawdzając ten kanał procesu zakupowego oraz śledząc zachowanie użytkowników na etapie realizacji zakupów, potwierdziliśmy spory odsetek  porzuceń. Sytuacja miała kilka powodów: widgety portali społecznościowych, chat-u i serwisów agregujących opinie zasłaniały kolejne kroki ścieżki zakupowej. Poza tym sklep naliczał dodatkowe koszty do płatności przelewem, o czym nie informował wcześniej.

Screenshot-2018-11-16-at-17.17.45-790x775.png

Wynik

Uprościliśmy proces realizacji zamówienia, co po trzech miesiącach zaowocowało wzrostem konwersji z poziomu 0,43% do 0,56%, co stanowi wzrost ponad 32%.

Audyt potwierdził, że droga od “chcę to” do “mam to”, powinna być maksymalnie intuicyjna i łatwa, nie może też zaskakiwać Klienta. Dlatego ważne, aby wyeliminować wszystkie “przykre niespodzianki”, jak ukryte koszty dostawy, aby nie tracić klientów.

Screenshot-2018-11-16-at-17.18.32.png

Napisz do nas i odbierz w ciągu 24h ofertę dla Twojej firmy!

Zamów bezpłatną wycenę

Znajdź nas również tu:

Traffic Trends Sp. z o.o.

NIP 7773174094
ul. Piątkowska 163
60-650 Poznań
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 616 690 427

Zapisz się na newsletter

Wysyłamy go raz w tygodniu i nie spamujemy!