Jak zwiększyć konwersję poprzez uproszczenie nawigacji w sklepie?

Inne | 2 min czytania

Jak zwiększyć konwersję poprzez uproszczenie nawigacji w sklepie?

Nieudana nawigacja

Sklep sprzedający tekstylia i zabawki dla dzieci (poduszki, kołdry, pluszaki) wymagał optymalizacji. Przeprowadziliśmy audyt sprzedaży, który wskazał, że w obrębie całego sklepu zastosowane nieczytelne, rozmyte barwy. Ogrom produktów wyeksponowano na stronie głównej, co powodowało jej nieczytelność oraz nieprzyjazność. Wymuszało to także konieczność ciągłego scrollowania.

pic11.jpg

pic13.jpg

pic14.jpg

Dokonane zmiany

W ramach pracy nad optymalizacją współczynnika konwersji oraz ogólnymi zmianami w użyteczności strony, zarekomendowaliśmy:

  • zmianę stylu czcionki, jej wielkości i wyglądu,
  • usunięcie zbędnych guzików na poziomie całego sklepu i koszyka,
  • wyeksponowanie ikony koszyka, zarówno na poziomie strony głównej i na kartach produktów,
  • zgrupowanie najbardziej istotnych kategorii w formie niewielkich banerów o sugestywnym, tematycznie jednoznacznym wyglądzie i umieszczenie ich wysoko w strukturze strony głównej,
  • usunięcie zbędnych pól w formularzu danych (pole PESEL),
  • sugerowanie formy kodu pocztowego, aby znacząco ułatwić przejście przez pola formularza.

pic12.jpg

Efekty

Wdrożone rozwiązania pozwoliły uzyskać w ciągu 3 miesięcy wzrost współczynnika konwersji o 40%. W efekcie zastosowanych implementacji strona główna stała się bardziej przejrzysta i czytelna, a jej odbiór bardziej czytelny. Karta produktu zachęca do zakupu, przejrzysty przycisk call to action wyraźnie kieruje ku zakupom. Współczynnik odrzuceń produktów ewoluował o ponad 26%.

Screenshot-2018-11-16-at-17.45.21.png

Napisz do nas i odbierz w ciągu 24h ofertę dla Twojej firmy!

Zamów bezpłatną wycenę

Znajdź nas również tu:

Zapisz się na newsletter

Wysyłamy go raz w tygodniu i nie spamujemy!

Traffic Trends Sp. z o.o.

NIP 7773174094
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 888 211 157