Nieudana nawigacja
Sklep sprzedający tekstylia i zabawki dla dzieci (poduszki, kołdry, pluszaki) wymagał optymalizacji. Przeprowadziliśmy audyt sprzedaży, który wskazał, że w obrębie całego sklepu zastosowane nieczytelne, rozmyte barwy. Ogrom produktów wyeksponowano na stronie głównej, co powodowało jej nieczytelność oraz nieprzyjazność. Wymuszało to także konieczność ciągłego scrollowania.
Dokonane zmiany
W ramach pracy nad optymalizacją współczynnika konwersji oraz ogólnymi zmianami w użyteczności strony, zarekomendowaliśmy:
- zmianę stylu czcionki, jej wielkości i wyglądu,
- usunięcie zbędnych guzików na poziomie całego sklepu i koszyka,
- wyeksponowanie ikony koszyka, zarówno na poziomie strony głównej i na kartach produktów,
- zgrupowanie najbardziej istotnych kategorii w formie niewielkich banerów o sugestywnym, tematycznie jednoznacznym wyglądzie i umieszczenie ich wysoko w strukturze strony głównej,
- usunięcie zbędnych pól w formularzu danych (pole PESEL),
- sugerowanie formy kodu pocztowego, aby znacząco ułatwić przejście przez pola formularza.
Efekty
Wdrożone rozwiązania pozwoliły uzyskać w ciągu 3 miesięcy wzrost współczynnika konwersji o 40%. W efekcie zastosowanych implementacji strona główna stała się bardziej przejrzysta i czytelna, a jej odbiór bardziej czytelny. Karta produktu zachęca do zakupu, przejrzysty przycisk call to action wyraźnie kieruje ku zakupom. Współczynnik odrzuceń produktów ewoluował o ponad 26%.