Świetna praca wykonana na karcie produktu potrafi przynieść spektakularne efekty. Jeden z naszych Klientów, który w swoim sklepie oferuje elektronarzędzia, generuje ruch w takim stylu, że 3/4 sesji rozpoczyna się na karcie produktu, więc to ona znalazła się w centrum zainteresowania przygotowywanego audytu sprzedaży. Wdrożone zmiany, które rekomendowaliśmy ze względu na dobre praktyki UX i skrupulatną analizę wideonagrań prawdziwych sesji, sześciokrotnie zwiększyły liczbę transakcji!
Co zmienić na karcie produktu, by poprawić sprzedaż?
Zmiany wprowadzone na karcie produktu dotyczyły głównie strefy detali oraz widoku w górnej części. Był to element obserwacji i wniosków w narzędziu Hotjar, gdzie zaobserwowaliśmy wysoką aktywność użytkowników w tej części podstrony. Skutkiem chaotycznego, rozciągniętego widoku ikona koszyka (która powinna być wizualnie odróżniona od innych elementów) znajdowała się nisko w strukturze strony. Spora liczba dodanych elementów wokół niej dodatkowo dezorientowała użytkownika.
Cenne stało się także usystematyzowanie widoku galerii. Duża liczba ciężkich zdjęć obciążała kartę. Niemniej badania potwierdziły, że fotografie ogniskują uwagę. I są przeglądane przez potencjalnych kupujących.
Zoptymalizowano ponadto widok ceny, tak by pokazać także wartość dodaną wynikającą z promocji.
Dotychczas stosowany zapis był na tyle nieczytelny, że trudno było przyporządkować, co jest ceną katalogową, co odpowiada obecnej. I jaki profit wynika z obniżki.
W ramach zmian na karcie ujednolicono również sposób przedstawienia atutów sklepu, dodając w obręb podstrony belkę korzyści. Wizualizuje ona najważniejsze zalety.
Istotne stało się także zwarte oraz identyczne dla wszystkich kart ukazanie możliwości skorzystania z opcji ratalnych. Opcje te znalazły się w bliskim sąsiedztwie ikony koszyka, jednak umiejscowione je pod nią. Celem było bowiem zachowanie hierarchii priorytetów w widoku. CTA (przycisk) pozostało nadrzędne, przy czym inne elementy dopełniają kartę i budują przewagę konkurencyjną. Raty w tej branży stanowią bowiem element wpływający na budowanie przewagi konkurencyjnej.
Widok sumaryczny zastąpił kilka modułów pojawiających się na kartach produktów, rozciągających sekcję.
Strefa detali również ma nowy układ, tj. jasno informuje o dostępności, wysyłce produktu. Można również zidentyfikować producenta, poznać warunki gwarancji i producenta. Całość jest logiczna, a widok sumaryczny.
Poprawa doświadczeń użytkownika na karcie produktu vs czterokrotna wartość przychodów!
Prace nad kartami produktu przyniosły olbrzymi sukces implementacji. Na przestrzeni trzech miesięcy od wdrożenia obserwujemy wzrost współczynnika konwersji, gigantyczny progres wartości przychodów i liczby dokonanych transakcji. Rezultaty potwierdziły także, że właściwa ocena sytuacji i przyjęcie odpowiedniej strategii działania (tj. modyfikacje newralgicznych miejsc pod kątem zwiększenia konwersji) przynoszą szybki zwrot z inwestycji. Dalsze zmiany wytypowane w analizach są wprowadzane sukcesywnie. W myśl zasady, że optymalizacja konwersji to działanie cykliczne.