Jak zwiększyć skuteczność ruchu w e-sklepie? Wykonać audyt sprzedaży i wdrożyć optymalizacje!

Optymalizacja konwersji | 4 min czytania

Jak zwiększyć skuteczność ruchu w e-sklepie? Wykonać audyt sprzedaży i wdrożyć optymalizacje!

Przeprowadziliśmy audyt sprzedaży dla sklepu internetowego z branży wyposażenia wnętrz, który posiada w swojej ofercie produkty premium. Podczas analiz skupiliśmy się na ocenie użyteczności serwisu wobec użytkowników, uwzględniając wiele obszarów. Rekomendacje i opinie zawarte w dokumencie finalnie miały zwiększyć intuicyjność i przyjazność witryny oraz spowodować przyrost współczynnika konwersji. Aby sprostać założonym celom, oceniliśmy szablon sklepu i przetestowaliśmy moduł zakupowy, diagnozując zastane funkcjonalności. Analizowaliśmy także obszary, związane ze sprzedażą, opiniując najdrobniejsze elementy – od wielkości przycisków, przez ich rozmieszczenie i wygląd, komunikację oraz content, po procesy zakupowe. W obszarze działań reklamowych zweryfikowaliśmy metody pozyskiwania klientów oraz techniki maksymalizowania sprzedaży.

Integralną częścią audytu pozostały także konstatacje, odnoszące się do poziomu obsługi klienta, w tym jej dostępności oraz jakości. Całość uzupełniła analiza oferty handlowej oraz porównanie do konkurencji, więc końcowy efekt naszej pracy stanowi rzetelną i wartościową wiedzę na temat kondycji e-sklepu.

image2-1.png

Metodologia badań

Audyt sprzedaży wykonaliśmy, wykorzystując do badań: heurystyki użyteczności, niezależne narzędzia, oceniające kondycję strony (np. Google Analytics, GTmetrix, SimilarWeb, Httpstatus.io, Semstorm). Ponadto przeprowadziliśmy test obsługi klienta, test realizacji zamówień, wyróżniając najważniejsze zmienne dla konkretnych obszarów. Analizy, dokonane przez pryzmat optymalizacji konwersji oraz przyrostu pozytywnych doświadczeń użytkowników e-sklepu, utworzyły hierarchię priorytetów. Wprowadzone modyfikacje stanowią część z tych rekomendowanych, a praca nad sklepem wciąż trwa. Podkreślamy jednak, że nawet symboliczne zmiany i optymalizacje skutkują osiągnięciem pozytywnego efektu w postaci wzrostu sprzedaży.

image7-1.png

Jak skutecznie optymalizować sklep internetowy?

Dzięki naszym sugestiom (popartym, np. analizą statystyk z narzędzi badawczych):

  • strona główna zyskała na użyteczności (co potwierdziły relatywnie lepsze wyniki współczynników odrzuceń). Powiększenie ikon związanych ze sprzedażą oraz zwiększenie rozmiaru czcionki w tekście na stronie głównej zaowocowało wysoką czytelnością i wpisuje się w wysoki poziom estetyki e-sklepu.

Ponadto:

  • przeniesienie guzików służących do przewijania bestsellerów spowodowało, że ceny produktów są widoczne, co ułatwia zakupy,

image3.png

image4.png

  • przypięcie ikon social mediów, które przysłaniały zawartość strony głównej, w widoku kategorii oraz na kartach produktów, i koszyku owocuje przejrzystością i lepszym odbiorem strony e-sklepu i ułatwia przeglądanie asortymentu i finalizację zakupów,
  • w związku z tym, iż aspiracjami e-sklepu (obok wysokiej sprzedaży) są także edukacja klienta, wyznaczanie trendów, doradzanie i inspirowanie, zaproponowaliśmy czytelny widok dla kilku sekcji blogowych o rozmaitym charakterze. Układ jest klarowny i sprawia, że użytkownicy korzystając z jednego formatu, szybciej docierają do interesującego ich contentu. W kontekście UX (budowania doświadczeń użytkownika) – wpisy na blogu to cenny sposób, by nawigować użytkownikiem (np. poprzez artykuły z linkami do kategorii czy polecanymi produktami), a przez pryzmat optymalizacji konwersji – wartościowe narzędzie, by zyskać cenne źródło ruchu i wspierać sprzedaż,
  • jedną z kluczowych kwestii do poprawy wskazanych w audycie sprzedaży była także szybkość strony, a  wśród działań zalecanych znalazła się, np. optymalizacja grafik. Aktualny wynik dla strony głównej w wersji desktop udowadnia, że sprostaliśmy wyzwaniu,
  • rekomendacje odnosiły się także do czynników związanych z działaniami, które mają wpływ na konwersję, ale nie są bezpośrednio związane ze stroną. W tym aspekcie modyfikacją, wynikającą z audytu, jest nowa, rozszerzona polityka dostaw oraz pełna informacja o kosztach i możliwościach logistycznych. Zmiany usprawniają zakupy.

image8-1.png

image6.jpg

Spektakularne efekty audytu sprzedaży

Prace zaowocowały osiągnięciem spektakularnych efektów. Po wprowadzeniu 60% poprawek (porównując okres 3 miesięcy po wdrożeniu walidacji do 3 miesięcy sprzed audytu) sukces obrazują:

  • olbrzymi progres w wartości przychodów – aż o 83%,
  • bardzo wysoki przyrost transakcji – o 77,39%,

image1-1-790x134.png

Napisz do nas i odbierz w ciągu 24h ofertę dla Twojej firmy!

Zamów bezpłatną wycenę

Znajdź nas również tu:

Traffic Trends Sp. z o.o.

NIP 7773174094
ul. Piątkowska 163
60-650 Poznań
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 616 690 427

Zapisz się na newsletter

Wysyłamy go raz w tygodniu i nie spamujemy!