Prowadzenie sklepu internetowego wymaga przyjęcia właściwej strategii marketingowej, ciągłego obserwowania konkurencji oraz optymalizowania działań. Celem pozostają wysokie wskaźniki sprzedaży. Cennym wsparciem dla ich osiągnięcia są inteligentne mechanizmy, dzięki którym sklep internetowy może także zaciekawić odbiorcę, zainspirować czy skłonić do tego, by użytkownicy chętniej powracali, stając się lojalnymi Klientami. Convibox, system zwiększania sprzedaży, oferuje wszystkie te możliwości. A wdrożona u naszego klienta (sklepu posiadającego w ofercie meble modułowe, grille, meble ogrodowe czy akcesoria, np. organizery, pojemniki), kampania popupowa potwierdza sukces implementacji. Kampania spowodowała wzrost skłonności do finalizacji zakupów o 360%. Jak tego dokonaliśmy?
Po pierwsze: analiza
Kluczowa dla wyboru scenariusza, oprócz postawionego celu, była analiza zachowań użytkowników w sklepie. Aby zwiększyć sprzedaż, warto najpierw zweryfikować, czy proces zakupowy nie notuje wyraźnych uchybień. Nie stwierdziliśmy występowania krytycznych błędów w koszyku (podstronie, której efektywność ma duże znaczenie dla wyniku konwersji). Równolegle jednak oceniliśmy, że na podstronach kategorii i kartach produktów występują relatywnie wysoki procent wyjść i duży współczynnik odrzuceń. Użytkownicy również względnie długo pozostawali nieaktywni na tych podstronach, pozostawiając je w bezczynności. Wnioski pozwoliły stworzyć plan działań.
Po drugie: konfiguracja
Zdecydowaliśmy się wdrożyć kampanię w formie popupu. Jest on wyświetlany na intencję wyjścia z podstron kategorii lub kart produktów oraz po czasie bezczynności. Dla sklepu naszego klienta wynosi on 40 sekund. Aby zachować wysoki customer experience (doświadczenie zakupowe), baner pojawia się raz na 12 godzin, nie atakując tego samego użytkownika kilkakrotnie. To rezultat analiz technicznych, ale spore znaczenie dla implementacji miała tutaj psychologia ludzkich zachowań. Postawiliśmy tutaj na efekt nieoczekiwanej promocji (która działa na wyobraźnię kupującego), implementując kampanię rabatową w formie estetycznego baneru.
Po trzecie: sukces
Wdrożenie przyniosło sukces - konwersja zakupowa dla użytkowników, którzy otrzymali rabat kontra wszyscy użytkownicy, wzrosła aż o 360%.
A ponieważ rabat został potraktowany przez klientów jako niespodziewana gratyfikacja, prezent, obserwujemy także wzrost wartości zamówienia dla transakcji realizowanych z wykorzystaniem kuponu dla 30 dni trwania kampani, co napawa optymizmem biorąc pod uwagę szerszą perspektywę czasową.
Poprawa parametrów, w tym współczynnika odrzuceń, wskaźnika procentowego wyjść, ma przełożenie na wzrost wartości strony. Jest elementem, który składa się na sukces implementacji.