Jak zwiększyć sprzedaż, ulepszając nawigację e-sklepu?

Optymalizacja konwersji | 3 min czytania

Jak zwiększyć sprzedaż, ulepszając nawigację e-sklepu?

Wykonaliśmy audyt UX dla sklepu z branży wyposażenia wnętrz. Celem analizy była optymalizacja konwersji. Prace objęły możliwe, symulowane scenariusze wizyt na stronie Klienta. Badaniom zostały poddane rozmaite ścieżki, jakie może przechodzić użytkownik od momentu trafienia do sklepu do momentu dodania produktów do koszyka i ich zakupu. Skutkiem tego audyt objął możliwe strony wejścia na sklep (np. strona główna, podstrony kategorii, karty produktów, blog, podstrony informacyjne), poprzez przejście przez koszyk po realizację procesu zamówienia.

Dobre praktyki w nawigacji, czyli jakie?

Audyt UX złożył się na wykaz optymalizacji, obejmujących architekturę sklepu. W wersji na komputery zauważyliśmy, że użytkownik, który przegląda długie listy zakupów, jest zmuszony do przewijania strony w celu powrotu do menu głównego. Belka, która pojawiała się przy powrocie na top strony, nie zawierała jednak odnośnika do menu kategorii. Wdrożenie tego elementu w menu głównym ułatwia nawigację i skraca drogę dotarcia do produktu, skutkując pozytywnym doświadczeniem zakupowym.

BVr4I.jpeg

Biorąc pod uwagę, że obserwacje zachowań użytkowników w narzędziach Hotjar oraz Google Analytics pokazały, że spora grupa odwiedzających korzysta z wyszukiwarki, zaleciliśmy jej optymalizację.

nep3V.jpeg

Włączenie modułu sugestii ułatwia znacząco konfigurację listy produktów. Jest to szczególnie istotne w kontekście tego, że sklep posiada szeroką ofertę i doprecyzowane wyszukiwanie upraszcza i skraca czynność.

Tuvxn.jpeg

Aby zapewnić przyjazną użytkownikowi architekturę, wdrożyliśmy także możliwość dodania produktów do koszyka z poziomu podstron kategorii, dzięki czemu użytkownik szybciej finalizuje zakup. Rolą implementacji było usprawnienie zakupu z poziomu podstron kategorii, także dla produktów w różnych wariantach. Przypisanie możliwości wyboru opcji: rozmiaru, wielkości, wagi produktu, które odbywa się w ramach miniatury produktu na liście, usprawnia zakupy. Dbając o sugestywny przekaz, zastosowaliśmy wyraźną kolorystykę dla przycisków akcji i standardy graficzne, których użytkownik oczekuje. Wyraźna ikona koszyka nawiguje użytkownikiem.

334h8.jpeg

Podczas dalszych analiz obserwowaliśmy także, że w sklepie proces zakupowy był zaburzony przez przysłaniające formularz okienko chatu. Komunikator zasłaniał pole obligatoryjne, tj. dedykowane adresowi e-mail, dlatego wyłączenie tej formy kontaktu z etapu checkoutu koncentruje klientów na realizacji zakupów. Dbając o wysoką jakość doświadczeń użytkowników, zaproponowaliśmy przypięcie okna chatu w panelu bocznym strony, gdzie nie irytuje ono, a służy wsparciu wobec odwiedzających.

QPh2i.jpeg

Audyt UX objął również ocenę potencjału wersji mobilnej sklepu. Obserwacje w Google Analytics pokazały bowiem, że etap wyszukiwania i przeglądania produktów odbywa się na smartphone’ach, natomiast użytkownicy chętniej realizują zakup w wersji desktop. By ułatwić nawigację, wdrożyliśmy w przypiętej belce dostęp do logowania oraz wyszukiwarki, które były ukryte w rozwiniętym węźle menu. Skutkiem zmian obserwujemy, że nawigacja stała się bardziej przyjazna dla odwiedzających sklep.

CRO w praktyce, czyli pozytywne rezultaty wdrożeń

21GGT.jpeg

Optymalizacja konwersji (CRO - Conversion Rate Optimization) przyniosła pozytywne rezultaty, skutkując nie tylko pozytywnym doświadczeniem zakupowym klientów i bardziej przyjazną architekturą. Wymierny efekt pokazują liczby. Wzrost średniej wartości zamówienia i współczynnika konwersji potwierdzają sukces audytu użyteczności i wdrożeń z niego wynikających. I cieszą najbardziej!

Zadbaj o nawigację i zwiększ sprzedaż!

Napisz do nas!

Znajdź nas również tu:

Traffic Trends Sp. z o.o.

NIP 7773174094
ul. Piątkowska 163
60-650 Poznań
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 616 690 427

Zapisz się na newsletter

Wysyłamy go raz w tygodniu i nie spamujemy!