Jak zwiększyliśmy sprzedaż w sklepie internetowym, optymalizując jego architekturę i budując propozycję wartości?

Optymalizacja konwersji | 4 min czytania

Jak zwiększyliśmy sprzedaż w sklepie internetowym, optymalizując jego architekturę i budując propozycję wartości?

Wykonaliśmy audyt UX dla sklepu z branży wędkarskiej, oceniając funkcjonalność wdrożonych rozwiązań w zakresie strony głównej sklepu i jego sprzedażowej funkcji. W naszej optyce znalazły się również menu główne, sposób organizacji listy produktów w kategorii wraz z dostępnymi tam opcjami filtrowania i sortowania. Analizy objęły także karty produktów, gdzie zajęliśmy się, m.in., umiejscowieniem oraz kolorystyką przycisków CTA (guzików akcji). Podczas testów skupiliśmy się również na weryfikacji procesu zamówienia jako elementu kluczowego dla konwersji. Wdrożenia, modyfikacje oraz benchmarki (inspiracje) zawarte w raporcie użyteczności, odnieśliśmy również do wersji mobilnej witryny, mając na uwadze jej potencjał sprzedażowy. Obok zaleceń korelujących się z użytecznością, w raporcie ujęliśmy również elementy związane ze zbudowaniem unikalnej propozycji sprzedaży sklepu, zwiększeniem jego wiarygodności jako te determinujące pozytywne doświadczenia użytkownika wobec e-sklepu.

Prace i efekty wdrożeń, czyli metodyka badań

Prace nad użytecznością sklepu miały na uwadze zwiększenie pozytywnych doświadczeń użytkownika, a przez to optymalizację konwersji. Zbadaliśmy procesy przejścia potencjalnego konsumenta przez sklep internetowy, mając na uwadze różne jego ścieżki. To pozwoliło wyłonić wartościowe wdrożenia. Co wprowadziliśmy?

  • Na stronie głównej zaimplementowaliśmy menu w formie dwóch linijek (eliminując rozwijaną kategorię “więcej”), co znacznie usprawniło proces dotarcia do zawartości, prezentując również szerokość asortymentu.
  • Zmiana stylowania elementów w topie strony ułatwia nawigację w witrynie, zwłaszcza użytkownikom mobilnym, którzy omyłkowo klikali na inne ikony.

    q4aU4.jpeg

  • Zwiększenie czcionki oraz wyostrzenie elementów w panelu bocznym na podstronach kategorii z kolei umożliwia konfigurację listy produktów, przez co droga do zakupów jest krótsza i bardziej intuicyjna.

    SnP8a.jpeg

W wersji mobilnej optymalizacje objęły menu, które nie tylko stanowiło najchętniej wybierany element, ale nawigacja w jego obrębie jest kluczowa.

fRvLj.jpeg

W tym zakresie wprowadzono czytelną informację o statusie użytkownika, gdzie menu jasno informuje, na którym poziomie zagnieżdżenia odwiedzający się znalazł. Zróżnicowana kolorystyka ułatwia identyfikację, a architektura jest bardziej przyjazna.

YPluA.jpeg

W tej materii dokonano również skrócenia długości menu, które uprzednio miało postać długiej, białej karty, zasłaniającej dostępne propozycje, ich parametry oraz ceny.

bT7Hk.jpeg

Obecnie (dzięki wdrożeniu wersji dostosowanej do zawartości) odwiedzający z łatwością przegląda produkty i dokonuje ich zakupu.

A zmiany w kolorystyce przycisków, różnicujące parametry dostępnych atrybutów, na kartach kategorii pozwoliły na intuicyjną konfigurację listy produktów.

YRFy6.jpeg

Nasze analizy realizowaliśmy, mając na względzie customer experience (doświadczenie klientów w sklepie), które - oprócz elementów związanych z technikaliami - budują również te odnoszące się do obsługi klienta, poziomu informacji, opcji logistycznych i płatniczych.

hzHs4.jpeg

Obok zmian w szablonie strony, sklep wydłużył prawo zwrotu produktu do 100 dni. Analiza porównawcza konkurencji, w tym cen produktów, opcji logistycznych (cen oraz szerokości oferty), a także metod płatności występujących w ofercie naszego Klienta oraz w propozycji sprzedaży konkurencji, pozwoliły właśnie politykę zwrotów uczynić atutem naszego Klienta.

9ZAMa.jpeg

Ten aspekt wzmocniły również odpowiednia polityka informowania o sposobie zakupów w sklepie, jego funkcjonowaniu oraz wyjaśnienie podstawowych terminów wędkarskich dla nowych użytkowników serwisu. Sumarycznie informacje te ujęła sekcja FAQ, która - ze względu na swój zbiorczy charakter - buduje pozytywne doświadczenia użytkownika, podając prosto i klarownie interesujące potencjalnych klientów kwestie.

Na wyższy poziom obsługę klienta wyniósł chat, pozwalając na dynamiczną komunikację w czasie rzeczywistym i ułatwiając zakupy użytkownikom potrzebującym wsparcia.

bCpFe.jpeg

Rezultat wdrożeń = wzrost sprzedaży!

jZmh0.jpeg

scNSe.jpeg

Mimo że prace nad sklepem wciąż trwają, obejmując również istotne zmiany w obrębie kart produktów, to efekt wdrożeń rokuje bardzo pozytywnie. Zmiany przyniosły bowiem wzrost współczynnika konwersji, zwiększenie liczby zamówień i przyrost przychodów.

Chcesz posiadać sklep przyjazny użytkownikom i wyróżniający się na tle konkurencji?

Napisz do nas!

Znajdź nas również tu:

Traffic Trends Sp. z o.o.

NIP 7773174094
ul. Piątkowska 163
60-650 Poznań
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 616 690 427

Zapisz się na newsletter

Wysyłamy go raz w tygodniu i nie spamujemy!