Kiedy więcej znaczy lepiej – czyli jak podnieść przychody z organika o 200%?

Pozycjonowanie | 4 min czytania

Kiedy więcej znaczy lepiej – czyli jak podnieść przychody z organika o 200%?

Spektakularne sukcesy jeśli chodzi o wzrosty widoczności czy przychodów nie są domeną wyłącznie nowych Klientów – zobacz, jak niewielka zmiana kształtu usługi może wpłynąć na pozycje, nawet po kilku latach pozycjonowania, na przykładzie naszego Klienta sprzedającego między innymi e-papierosy i shishe.

Wspólna historia

Współpracę z Klientem rozpoczęliśmy na początku 2017 roku. Zaczęliśmy oczywiście od pełnego audytu strony, określenia priorytetów Klienta i rozpoznania sytuacji na tym – dość jednak specyficznym – rynku. Systematycznie, miesiąc po miesiącu pracowaliśmy nad optymalizacją sklepu, tworzeniem i edycją istniejących tekstów oraz budowaniem urozmaiconego i zróżnicowanego profilu linkowego strony. Efekty?

bcPB4.png

Systematyczne wzrosty widoczności, ruchu na stronie czy przychodów, a także wysokie pozycje fraz, które były szczególnie istotne dla klienta w tamtym okresie. Czy jednak spoczęliśmy na laurach? Zdecydowanie nie!

Idzie nowe

Niespełna 5 lat może nie wydawać się tak długim okresem, ale w SEO – to jak milenium! Zmiany, którym przez te lata podległy algorytmy, według których roboty wyszukiwarek porządkują i rankingują treści były ogromne. W wynikach wyszukiwania wciąż pojawiały się (i znikały) nowe strony. Jedne z czasem traciły, inne zyskiwały – aby utrzymać się na wysokich pozycjach należało dostosować się do nowych okoliczności.

Z czasem problematyczna stawała się dla nas kwestia budżetu, który wynosił zaledwie 900zł i nie pozwalał nam dbać o nowe treści na stronie oraz o dobrej jakości linki, w takim stopniu, jak byśmy chcieli. Obserwowaliśmy także wzmożone działania konkurencji i wiedzieliśmy, że musimy działać, aby utrzymać się na topowych pozycjach.

Klientowi zależało na tym, abyśmy wychodzili z nowymi inicjatywami i dążyli ciągle do nowych opcji poprawy wyników, nie baliśmy się więc zaproponować zmian w dotychczasowej usłudze.

SEO szyte na miarę

Pod koniec 2021 roku Klient zdecydował się na nową wersję usługi pozycjonowania sklepu internetowego, którą dostosowaliśmy specjalnie dla niego – w nieco większym budżecie mogliśmy zapewnić określoną liczbę znaków w treściach na stronę oraz znacznie wyższą kwotę przeznaczoną każdego miesiąca na linkowanie – odpowiednią, aby skutecznie walczyć z konkurencją. Co więc zrobiliśmy?

Treści

W nowym pakiecie mieliśmy dużo większą możliwość tworzenia nowych treści, zajęliśmy się więc w pierwszej kolejności rozbudowywaniem istniejących opisów kategorii - nawet do 3 tysięcy znaków – oraz tworzeniem nowych. Dbaliśmy także o unikalne opisy produktów – szczególnie tych o największym potencjale sprzedażowym.

Blog

W ramach nowego pakietu, co miesiąc dostarczamy Klientowi nowe wpisy blogowe, które pozwalają nie tylko wzmacniać ruch na stronie i rozwijać widoczność, ale także budują wizerunek eksperta w danej dziedzinie.

Optymalizacja

Większy budżet pozwolił nam z większym rozmachem planować nasze działania i zająć się optymalizacją sklepu page-by-page – czyli comiesięcznym dobieraniem podstron z potencjałem, a następnie planowaniem dla nich szeroko zakrojonych działań optymalizacyjnych.

Linkowanie

W ramach naszych działań co miesiąc zdobywaliśmy linki w określonym budżecie – większy budżet pozwolił nam na swobodne operowanie dostępnymi środkami, decydując się często na bardzo wysokiej jakości, droższe linki, których nie mieliśmy możliwości zdobyć przy poprzednich ustaleniach.

Więcej działań = więcej efektów

Na efekty nie trzeba było długo czekać – mogliśmy zauważyć gwałtowny wzrost widoczności strony – zarówno pod kątem liczby fraz w top 10 jak i top 50:

9LgNU.png

Nasze działania przyniosły też nawet bardziej wymierne i spektakularne efekty, jeśli chodzi o ruch organiczny na stronie oraz przychody:

ZLScZ.png

Porównanie przychodów rok do roku pozwalało zobaczyć wzrosty rzędu nawet 200% oraz wzrosty liczby użytkowników z kanału organicznego o ponad 130%.

Dodatkowo, na kolejnym screenie możemy zauważyć, jak zwiększona liczba linków z wysokiej jakości domen szła w parze z wzrostem ruchu organicznego:

T7HuH.png

Branża SEO jest bardzo zmienna - warto reagować na zmiany w niej i dostosowywać strategię pozycjonowania do nowych warunków, aby nie zostać w tyle za konkurencją. Zazwyczaj opłaca się zaryzykować i skoczyć z nami na głęboką wodę. :)

Szukasz sposobów na zwiększenie przychodów w swoim sklepie?

Napisz do nas!

Znajdź nas również tu:

Traffic Trends Sp. z o.o.

NIP 7773174094
ul. Piątkowska 163
60-650 Poznań
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 888 211 157

Zapisz się na newsletter

Wysyłamy go raz w tygodniu i nie spamujemy!