Zaufanie i współpraca
Wielokrotnie w naszych codziennych kontaktach z przyszłymi Klientami słyszymy pytanie o sens inwestowania w pozycjonowanie. Wynika to z coraz częstszych teorii, że „wbić” się w konkurencyjne branże jest bardzo trudno i może to być inwestycja z bardzo niskim zwrotem. I czasem jest to prawda. Kiedy? Gdy po stronie Klienta zabraknie zaufania i chęci współpracy.
Rok temu pod nasze skrzydła trafił sklep internetowy posiadający w swojej ofercie designerskie plakaty, obrazy, naklejki i tapety. Sklepów z podobnym asortymentem jest minimum kilkadziesiąt z czego wiele z nich inwestuje w pozycjonowanie od wielu lat. Nasz nowy Klient „od wielu lat” nie inwestował, czego dowodem jest fakt, że marzec 2016 roku zakończył z ruchem organicznym (darmowym z wyszukiwarek) NA POZIOMIE 1128 PRZEJŚĆ. Na dodatek sklep bazował na oprogramowaniu PrestaShop, które z jednej strony pozwala robić bardzo fajne rzeczy, ale często jest niewykorzystywane i przeszkadza w skutecznej pracy. Wiele zależy od podejścia właściciela sklepu i tu na szczęście mile zostaliśmy zaskoczeni.
Klient od samego początku ZAUFAŁ naszemu doświadczeniu i postanowił wdrażać wszelkie zmiany i rekomendacje. Przebudowa drzewa kategorii? Nie ma problemu! Modyfikację sekcji META? Pewnie! Nasączenie strony unikalnymi treściami? Zrobione! Z każdym tygodniem zagłębialiśmy się coraz bardziej w konstrukcję strony, by doprowadzić ją do idealnego naszym zdaniem poziomu zoptymalizowania. Oto kilka bardziej szczegółowych przykładów, które wpłynęły na poprawę wyników:
– SZYBKOŚĆ STRONY – na początku zarówno GTmetrix jak i PageSpeed Insights przyznawały stronie jedynie połowę punktów. Powodowała to m.in. karuzela produktowa generująca dużą liczbę niepotrzebnych zapytań. Fakt ten, połączony ze wzrostem ruchu przyspieszył proces zużycia hostingu. Dopiero odpowiednie parsowanie kodu karuzeli pozwoliło przyspieszyć stronę i zwolnić zasoby serwerowe
– CHOĆ SKLEP SPRZEDAJE ZNAKOMITY i unikalny asortyment względem swojej konkurencji, to to sukcesu zagwarantować nie mogło. Rozbicie drzewa kategorii i ubranie go w czytelny layout wyróżnia go na pewno dużo bardziej! Bardzo przemyślane i skuteczne grupowanie produktów poprawia zarówno konwersję, jak i daje nam wiele możliwości generowania ruchu z długiego ogona.
Dodatkowo w pełni kontrolowaliśmy treści by mieć pewność, że wszelkie teksty umieszczone na stronie www będą cały czas uznawane przez Google’a jako unikalne. Trzecim polem naszych prac była opieka nad profilem linków prowadzących do domeny i zatroszczenie się o wzrost wartościowych odnośników, które się w tym profilu pojawią. Finalnie efekt synergii osiągnięty dzięki optymalizacji, treściom i linkom pozwolił osiągnąć sympatyczne rezultaty…
Wejścia na stronę
Marzec 2017 roku Klient zakończył wynikiem ruchu organicznego na POZIOMIE 16553 WEJŚĆ. Wzrost rok do roku o 1367% oczywiście znacząco przełożył się również na sprzedaż, a jeśli już po roku zwrot z wydatków jest satysfakcjonujący dla inwestującej firmy, to kolejne lata muszą być tylko lepsze.
Wzrost widoczności
Skutkiem ubocznym, no bo nie samym celem, był również bardzo szybki awans w rankingu na ważne frazy. Wzrosty rozpoczęły mniej popularne frazy ogólne, na których skupiliśmy się ze względu na asortyment Klienta. Za nimi do góry poszły frazy z długiego ogona, a od kilku miesięcy wzrosty generują również najtrudniejsze frazy będące już w TOP5 Google: „plakaty”, „plakat”, „plakaty na zamówienie”, „plakaty na ścianę”, „plakaty z napisami”, „plakaty dla dzieci”…
Dla potwierdzenia spójrzmy na liczby:
– w marcu 2016 roku w TOP10 znajdowały się 33 frazy a 330 było w TOP50
– w marcu 2017 roku w TOP10 mieliśmy już 321 fraz, a w TOP50 znalazło się ich 1667
Podsumowanie
Przez ostatni rok wykonaliśmy ogrom pracy na rzecz Klienta. Poziom szczegółowości prac optymalizacyjnych jak i proces linkowania był czasochłonny i kosztowny. Wybraliśmy jednak ten przypadek jako case study ponieważ tutaj idealnie widać ile w procesie pozycjonowania daje zaufanie do Agencji i zaangażowanie w prace SEO. Dlatego ten niesamowity wzrost o prawie 1400%, to zasługa zarówno naszego Działu Technicznego jak i Klienta oraz jego sił wdrożeniowych. I za to przy okazji serdecznie dziękujemy, bo o taką współpracę obu stronom powinno chodzić!