Knajp.pl i Traffic Trends - skuteczna kampania Facebook Ads

Kampanie reklamowe | 6 min czytania

Knajp.pl i Traffic Trends - skuteczna kampania Facebook Ads

W drugim kwartale 2021 roku mieliśmy przyjemność wesprzeć w działaniach reklamowych na Facebooku bardzo ciekawy projekt - Knajp.pl, który zrzesza właścicieli restauracji tworzących portal do zamawiania jedzenia na wynos, bez pośrednika i bez wysokich prowizji. Naszym celem było lokalne wypromowanie tej inicjatywy - jesteście ciekawi jak nam poszło?

Chcąc wykorzystać maksymalnie kiepski czas dla gastronomii, ale dobry dla “wynosów”, od samego początku zdecydowaliśmy się na bardzo rozbudowaną strategię reklamową. Pierwszym jej elementem były budowanie świadomości marki za pomocą kampanii z celem “Zasięg”. Kampania ta miała na celu zapoznanie jak największej liczby użytkowników z istnieniem takiego serwisu jak Knajp.pl. Kampania z celem Zasięg działa w taki sposób, że w ramach założonego budżetu zapewnia wyświetlanie reklam jak największej liczbie osób z wybranej grupy docelowej. Jako umiejscowienie kampanii wybraliśmy Facebook, Messenger i Audience Network.

Wybór odpowiedniej grupy odbiorców do tych reklam był najtrudniejszy, ponieważ ciężko było nam wskazać osoby, które mogą być zainteresowane jedzeniem na dowóz - tak naprawdę w odpowiednim momencie, każdy z nas może chcieć skorzystać z tego serwisu. Postanowiliśmy kierować reklamy do wszystkich osób w Warszawie (tam działała największa liczba restauracji współtworzących Knajp.pl), w wieku 20-35 lat.

Oczywiście zgodnie ze swoją funkcją kampania nie przyniosła wielu transakcji, ale przy zadowalającym koszcie wygenerowała lokalny zasięg na poziomie ok 100 000 osób!

Drugim krokiem, było zwiększenie ruchu na stronie za pomocą kampanii z celem “Ruch”. Chcieliśmy wygenerować jak najwięcej kliknięć przy założonym budżecie. Do kierowania w tej kampanii wykorzystaliśmy głównie osoby zainteresowane jedzeniem na mieście lub zamawianiem. Jeśli chodzi o wiek, wykorzystaliśmy kierowanie na osoby w wieku od 22 do 60 lat. Jako umiejscowienie, tak jak w przypadku kampanii z celem Zasięg, wybraliśmy Facebooka, Messengera i Audience Network. Na początku kampania była optymalizowana pod kątem kliknięć w link, jednak z czasem zmieniliśmy jej optymalizację pod kątem wyświetleń strony docelowej. Ta opcja zapewnia większe zaangażowanie odbiorców - optymalizuje reklamę pod kątem wyświetleń strony docelowej, a nie tylko kliknięć.

5rnu6.png

Ta kampania, w przeciwieństwie do celu “Zasięg” otwierającego szeroko lejek sprzedażowy, generowała już transakcje pokrywające koszt reklamy. Nie był to jednak satysfakcjonujący nas poziom, więc bardzo mocno rozbudowaliśmy kampanie z celem “Konwersja” promując sprzedaż wśród nowych odbiorców.

Nieodłącznym elementem strategii serwisu e-commerce, który ma generować sprzedaż, jest kampania z celem Konwersje. Facebook pozwala na wybranie różnych zdarzeń pod kątem których będą optymalizowane reklamy - od zakupów, przez dodanie do koszyka, po wyświetlenie zawartości witryny. Oczywistym wyborem, jeśli chodzi o kierowanie reklam, były listy osób podobnych do kupujących w przeszłości. Facebook potrafi wybrać, na podstawie zachowań i zainteresowań, użytkowników podobnych do osób z listy remarketingowej - dzięki temu mamy pewność, że docieramy z reklamą nie tylko do osób, które interesują się danym tematem, ale mają również podobne nawyki zakupowe. Na pierwszy rzut oka, patrząc na parametry związane z klikalnością reklamy i kosztem za wyświetlenie strony docelowej, kampania może wydawać się mało opłacalna - koszt za wyświetlenie strony docelowej wyniósł prawie 7 zł, a współczynnik klikalności był niższy niż 0,50%!

Mimo to wybrane przez nas kierowanie okazało się być strzałem w dziesiątkę: przychód wielokrotnie przewyższający poniesione koszty i liczne transakcje realizowane każdego dnia!

KL43t.png

Zwieńczeniem strategii było ponowne angażowanie osób, które już znają markę (remarketing) za pomocą kampanii z celem “Konwersje”. W żadnej strategii marketingowej nie może zabraknąć remarketingu, który pozwala na ponowne zaangażowanie odbiorców, którzy już znają naszą markę - zrealizowali jakiś cel na naszej stronie lub po prostu ją odwiedzili. Ze względu na specyficzną grupę odbiorców, te kampanie są zazwyczaj bardzo skuteczne. Nie inaczej było w przypadku serwisu Knajp.pl - kampania wygenerowała najwięcej zakupów i kosmiczny (jak na tę branżę) zwrot z wydatków na reklamę, co uzasadniało szerokie i teoretycznie nierentowne działanie zasięgowe i budujące ruch.

Pod kątem kreacji reklamowych (tekstu oraz grafik) naszym wielkim ułatwieniem i jednocześnie głównym zadaniem było przedstawienie największej różnicy pomiędzy Knajp.pl a znaną powszechnie konkurencją - brak prowizji od sprzedaży. Postawiliśmy na dłuższe i krótsze przekazy reklamowe - w dłuższych skupiliśmy się na przedstawieniu dokładnie wszystkich plusów serwisu, natomiast krótsze (których nie trzeba rozwijać, żeby przeczytać całą treść), zawierają informację głównie o bezpośrednim wsparciu gastronomii pełną kwotą w tych specyficznych i trudnych dla gastro czasach.

Wykorzystaliśmy również dwa formaty reklam - pojedynczy obraz oraz karuzelę, która pozwala na przedstawienie zalet w formie haseł na kilku kaflach oraz jest bardziej angażująca przez możliwość przesuwania obrazków.

Kampania promująca serwis Knajp.pl była dla nas bardzo ciekawym doświadczeniem i możliwością spróbowania się w dość obcej dla nas branży. Poza tym mogliśmy wesprzeć projekt, który powstał jako cenna, oddolna inicjatywa lokalnego rynku. Jak tę współpracę ocenił Enio Chłapowski-Myjak, wspótwórca Knajp.pl?

“Wraz z grupą ponad 100 restauratorów stworzyliśmy spółdzielczą platformę non-profit do zamawiania jedzenia z restauracji online - knajp.pl. W obliczu pandemii koronawirusa, lockdownów gastronomii i ogromnych stawek komercyjnych portali Knajp.pl pomógł restauratorom oszczędzić ponad 1 milion złotych na prowizjach! Nie byłoby to możliwe gdyby nie wsparcie TrafficTrends, które zdecydowało się obsługiwać pro bono nasze kampanie marketingowe na Facebooku. Dzięki ich doświadczeniu, świetnej komunikacji i odpowiedniemu targetowaniu reklam byliśmy w stanie dotrzeć z naszą ideą zamawiania bezpośrednio z knajp do jeszcze większej grupy odbiorców, chcących wspierać swoje ulubione restauracje. Traffic Trends w prosty i przejrzysty sposób pomaga ustawić niezbędne do mierzenia skuteczności reklam narzędzia, a także przedstawia na bieżąco i wdraża wnioski z podejmowanych działań. Możemy zarekomendować każdemu podmiotowi współpracę z Traffic Trends - od pojedynczych małych restauracji po duże portale internetowe. W naszym przypadku sprawdzili się każdym z tych pól.”

Nie pozostaje nam zatem nic innego jak zachęcić do korzystania z Knajp.pl!

Potrzebujesz wsparcia w ramach Facebook Ads?

Napisz do nas!

Znajdź nas również tu:

Traffic Trends Sp. z o.o.

NIP 7773174094
ul. Piątkowska 163
60-650 Poznań
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 888 211 157

Zapisz się na newsletter

Wysyłamy go raz w tygodniu i nie spamujemy!