Pozycjonowanie to proces długofalowy
Pozycjonowanie to proces długofalowy wymagający ciągłej pracy nad witryną. Jednak dzięki wprowadzanym zmianom możemy pozytywnie wpłynąć nie tylko na konkretne pozycje, ale również na funkcjonowanie sklepu i jego widoczność w wynikach wyszukiwania.
Współpracę z klientem z branży akcesoriów GSM rozpoczęliśmy w czerwcu 2017 roku. Na starcie wykonaliśmy ogólny audyt dla całej strony i pod kątem pozycjonowanych fraz. Pomimo, że sklep działał na rynku e-commerce od dłuższego czasu nie był w ogóle zoptymalizowany.
OPTYMALIZACJA
Klient w swoim sklepie ma wiele kategorii, w której znajdują się akcesoria przeznaczone do różnych modeli telefonów, dlatego kluczowe okazało się wykonanie szczegółowej analizy wszystkich podstron.
Każda kategoria w sklepie została rozpisana w osobnym arkuszu, co pozwoliło łatwo zarządzać optymalizacją. W ciągu roku wdrożyliśmy na stronie 225 opisów kategorii. Przygotowanie tekstów zostało poprzedzone analizą słów kluczowych z Google Search Console. Wstawiliśmy również indywidualne nagłówki h1, które oprócz modelu telefonu zawierają jego markę oraz słowo kluczowe np. Etui, obudowa, pokrowiec, case. Poprawiliśmy także domyślne meta tagi uwzględniając najpopularniejsze słowa kluczowe, na które wyświetlana jest witryna.
EFEKTY PROWADZONYCH DZIAŁAŃ
Obok kilka przykładów z GSC, w których na czerwono zaznaczyliśmy wprowadzenie tekstu na stronie kategorii.
Wdrożenie unikalnych opisów zawierających odpowiednie frazy przygotowane pod tzw. ”długi ogon”, w krótkim czasie przełożyło się na wzrost widoczności danej kategorii, co wyraźnie poprawiło też ogólną widoczność serwisu.
WNIOSKI
Podsumowując cały okres współpracy z klientem widać, że widoczność w TOP50 wzrosła o ponad 50%, natomiast widoczność w top10 o ponad 100%.