Marki premium w social media

Inne | 4 min czytania

Marki premium w social media

Wprowadzenie

Najnowsze badania pokazują, iż aż 38% Polaków robi zakupy w sieci(1), a 12% z tej grupy dokonuje tego co najmniej 2 razy w miesiącu. Co więcej, co trzecia transakcja na rynku dóbr luksusowych odbywa się właśnie online(2)! Jak zatem powinna wyglądać komunikacja marek exclusive w Social Media? Czego oczekują od nich użytkownicy Facebooka? Jakie działania cieszą się wśród nich największą popularnością i jak brandy powinny kusić potencjalnych klientów?

To oczywiste, że osoby mogące pozwolić sobie na luksusowe zakupy są także wyjątkowo wymagające. Stawiają na produkty najwyższej jakości, dlatego oczekują również dodatkowego rozpieszczania rabatami, konkursami czy programami lojalnościowymi. Marki, które chcą pozyskać nowych, młodszych klientów, powinny dotrzymywać kroku nowościom technologicznym, co oznacza konieczną obecność w topowych kanałach Social Media.

1. Miej plan działania

Odpowiednia grupa docelowa to podstawa. Reklama nie będzie przynosiła efektów, jeżeli nie zostanie odpowiednio stargetowana. Celujcie więc w kategorie, które są zbliżone do Waszych, by w ten sposób trafić do osób podobnych do tych, którzy są już Waszymi klientami. W kręgu zainteresowań potencjalnych odbiorów znajdować powinny się kategorie takie jaki: Plac 3 Krzyży, Moliera 2, towary luksusowe, projektanci mody itp.

Wasze treści nie będą interesujące, jeżeli ich publikacja nie będzie przemyślana. Warto zatem podzielić wpisy na te stricte produktowe, dzięki którym zapoznacie klientów ze swoją ofertą oraz inspiracyjno-poradnikowe, w których zawrzecie informacje o aktualnych trendach, nowinkach ze świata high fashion, newsy z atelier projektantów, fotografie z wnętrza butików czy inspiracje na gotowe looki (których bazą będzie produkt z Waszego sklepu). To właśnie tego typu treści często są tymi, które zbierają najwięcej reakcji fanów.

marki-premium-790x1491.png

2. Zaskakuj różnorodną formą prezentacji

Coraz częściej konsument musi otrzymać bodziec z mediów społecznościowych, aby zdecydował się odwiedzić stronę internetową danego sklepu czy firmy. Kuś eleganckimi grafikami, w których wyeksponujesz modele z oferty, ale nie pozostawaj tylko na nich. Wprowadź także inne formy prezentacji produktów, takie jak filmy, gify czy pokazy slajdów.

https://www.facebook.com/AtelierModySylwiaMajdan/videos/1672568286117373/?t=0

3. Licz się ze słowami

Kolejnym ważnym aspektem jest także treść, którą będzie dopełnieniem całości. Opisz cechy produktu, podsuń pomysł na wykorzystanie go w konkretnej aranżacji oraz prowokuj fanów do dyskusji wokół posta, np. dopytując, czy podoba im się dany model, do jakiej stylizacji by go wykorzystali albo z czym połączyli. Zachęć treścią, ale nie przytłaczaj jej ilością.

marki-premium2.png

4. Współpracuj z gwiazdami

Nic nie sprzedaje towaru tak dobrze, jak znana i lubiana twarz. Nabywcy z tej grupy odbiorców uwielbiają mieć poczucie wyjątkowości, dlatego ogromną rolę w komunikacji marek premium odgrywają informacje dot. osobistości medialnych, sportowców czy gwiazd show biznesu wybierających produkty danego brandu, na który pozwolić sobie mogą także ci konsumenci.

marki-premium3.png

5. Rozpieszczaj klientów

Nie zapominaj, że o kupujących trzeba dbać. Akcje rabatowe, zniżki dla stałych klientów czy atrakcyjne konkursy z nagrodami zawsze są mile widziane, tworzą pozytywny wizerunek firmy oraz budują przywiązanie klientów do marki.

marki-premium5.jpg

6. Recepta na sukces

Profile społecznościowe brandów luksusowych opierać muszą się na przemyślanej, efektywnej komunikacji na najwyższym poziomie, która zaspokajać będzie potrzeby klientów, oczekujących atrakcyjnej i przyciągającej wzrok prezentacji produktów na różnych kanałach, personalizowanego traktowania czy możliwości zbliżenia się do celebryckiego bądź gwiazdorskiego świata postaci, które cenią i darzą sympatią. Zacznij od opracowania strategii działań, poznaj odbiorcę, do którego chcesz trafić z przekazem, stwórz tematyczne cykle postów, nie trzymaj się jednego formatu, zaskakuj akcjami rabatowymi i konkursami, wprowadź za kulisy swojej firmy. I najważniejsze – słuchaj fanów. Oni sami swoim zaangażowaniem lub jego brakiem dadzą Ci sygnały, co podoba im się bardziej w komunikacji między marką a nimi, a z czego możesz lub powinieneś zrezygnować.

1. Badanie „Podstawy zakupowe online Polaków” zostało przeprowadzone przez ośrodek Kantar Public w dniach od 21-26 kwietnia 2017 r., techniką wywiadów bezpośrednich wspomaganych komputerowo, na reprezentatywnej i ogólnopolskiej grupie 1063 osób w wieku 15 lat i więcej.

2. Raport „Global Powers of Luxury Goods 2017. The new luxury consumer” przeprowadzony przez Deloitte.

Napisz do nas i odbierz w ciągu 24h ofertę dla Twojej firmy!

Zamów bezpłatną wycenę

Znajdź nas również tu:

Zapisz się na newsletter

Wysyłamy go raz w tygodniu i nie spamujemy!

Traffic Trends Sp. z o.o.

NIP 7773174094
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 888 211 157