Bezpłatna konsultacja

Mistrzowskie zarządzanie budżetem reklamowym w Allegro Ads przy dynamicznych stawkach CPC - Elektromax

Kategoria: Allegro Ads

Od lutego 2024 Allegro wprowadziło podwyżki w minimalnych stawkach CPC dla kampanii ofert sponsorowanych. Dla naszego klienta, elektromax me, z branży dom i ogród ta zmiana była szczególnie zauważalna. 

Na koncie prowadzone są kampania ofert sponsorowanych oraz kampanie graficzne, a odpowiednie przygotowanie ofert, bogaty asortyment i wysoka pozycja konta pozwalały pracować na najniższych stawkach CPC. 

Zmiana stawek natychmiast wpłynęła na wzrost kosztu i spadek wskaźnika zwrotu z inwestycji. 

Wykres prezentujący poziom stawki CPC oraz ROAS w ujęciu tygodniowym do 17.03.2024 w kampanii ofert sponsorowanych.

Zespół elektromax_me był gotowy zaakceptować wyższe wydatki, jednak wskaźnik ROAS niebezpiecznie zbliżał się do progu rentowności. W pierwszej kolejności zdecydowaliśmy się na zwiększenie częstotliwości wykluczeń nieskutecznych ofert oraz zastosowanie harmonogramów wyświetlania reklam. 

Ręczne wstrzymywanie i uruchamianie grup reklam o określonych godzinach i dniach tygodnia jest problematyczne, podobnie jak ciągłe trzymanie ręki na pulsie w sprawie ofert do wykluczenia. W tym miejscu z pomocą przyszło nasze autorskie narzędzie, dzięki któremu jesteśmy w stanie zautomatyzować włączanie i wyłączenie grup reklam, a wykluczenia robimy za pomocą kilku kliknięć! Takie rozwiązanie pozwala nie tylko przyspieszyć naszą pracę, ale również zwiększyć precyzję naszego działania w kampanii, co przekłada się na wyniki klienta i analizę danych. 

Zastosowane optymalizacje szybko przyniosły efekty i w kolejnych tygodniach kampania zaczęła notować niższe koszty i poprawę wskaźnika zwrotu. 

Wykres prezentujący poziom kosztów oraz ROAS w ujęciu tygodniowym do 28.04.2024 w kampanii ofert sponsorowanych.

Po zmniejszeniu liczby promowanych ofert, a także ograniczeniu czasu emisji reklam byliśmy gotowi na niższy poziom sprzedaży. Mieliśmy już na to przygotowany plan!

Równolegle do kampanii ofert sponsorowanych prowadziliśmy również kampanie graficzną szablonową, która generowała zadowalające wyniki. Środki zaoszczędzone dzięki optymalizacjom kampanii ofert sponsorowanych przenieśliśmy do kampanii graficznej. Nie tylko zwiększyliśmy budżety istniejących grup reklam, ale również uruchomiliśmy nowe.

Wykres prezentujący liczbę sprzedanych sztuk oraz wartość sprzedaży do 28.04.2024 kampanii graficznej szablonowej.

Kampania graficzna generowała wskaźnik ROAS na poziomie wyższym niż kampania ofert sponsorowanych, dlatego byliśmy gotowi na niewielki jego spadek przy zwiększonych kosztach i wzroście wolumenu sprzedaży. Jak się okazało, dobrze skonfigurowane nowe grupy reklam oraz dodatkowy budżet pozwoliły nie tylko zwiększyć sprzedaży, ale również poprawić zwrot z nakładów na reklamę. 

Wykres prezentujący ROAS oraz koszt do 28.04.2024 kampanii graficznej szablonowej.

Dzięki odpowiedniej regulacji budżetów byliśmy w stanie ograniczyć koszty przy wyższych stawkach CPC, jednocześnie utrzymując ogólny wynik sprzedażowy generowany przez kampanię. Nasze doświadczenie i AdTechowe narzędzia pomogły uporządkować to konto, i mogą to zrobić również z Twoimi kampaniami!

Traffic Trends Sp. z o.o.

NIP 7773174094
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 888 211 157

Znajdź nas również tu:

Zapisz się na newsletter

Wysyłamy go raz w tygodniu i nie spamujemy!