Na ratunek kampaniom Google Ads, czyli o tym jak zwiększyliśmy sprzedaż o blisko 300% w sklepie katolickim.

Kampanie reklamowe | 3 min czytania

Na ratunek kampaniom Google Ads, czyli o tym jak zwiększyliśmy sprzedaż o blisko 300% w sklepie katolickim.

Początki współpracy

W grudniu 2019 roku nawiązaliśmy współpracę z Klientem, który prowadzi księgarnię katolicką. W swoim sklepie zajmuje się również sprzedażą dewocjonaliów oraz akcesoriów. Na koncie Ads naszego nowego Klienta już wcześniej prowadzone były kampanie reklamowe w sieci wyszukiwania (kampania tekstowa oraz kampania produktowa ). Dotychczasowe wyniki sprzedaży jednak nie były dla Klienta satysfakcjonujące, w związku z czym zgłosił się do nas z prośbą o pomoc, a my od razu przystąpiliśmy do działania.

Analiza konta

Na samym początku przeprowadziliśmy precyzyjną analizę całego konta. Zostały przez nas wykryte następujące błędy:

  • na koncie nie była mierzona wartość konwersji, co uniemożliwiało wykonanie skutecznych optymalizacji, a automatyczne strategie ustalania stawek nie działały w pełni poprawnie,
  • mierzona na koncie konwersja korzystała z modelu atrybucji “ostatnie kliknięcie”, które nie jest zbyt precyzyjne. Model ten przypisuje cały udział w konwersji reklamie, która została kliknięta jako ostatnia, i powiązanemu z nią słowu kluczowemu,
  • w Google Merchant Center ponad 200 produktów zostało odrzuconych, w związku z czym zostały przesłane do klienta propozycje optymalizacji pliku produktowego,
  • kampanie tekstowe korzystały z rozszerzenia na sieć reklamową. Zwykle go nie stosujemy, ponieważ utrudnia to analizę i optymalizację kampanii. Jeśli chcemy działać w sieci reklamowej, to tworzymy do tego odrębną kampanię.
  • kampanie tekstowe nie korzystały również z list remarketingowych, przez co reklamy nie wyświetlały się możliwie często osobom, które już wcześniej odwiedziły witrynę naszego klienta,
  • nie wykorzystano wszystkich możliwych rozszerzeń m.in. rozszerzenia cen czy promocji, przez co reklamy nie zawsze były wystarczająco widoczne, ani nie wyróżniały się na tle konkurencji.

Działania

W kampanii produktowej dokonaliśmy regulacji docelowego ROAS, testując różne jego warianty, dokonaliśmy dokładnej analizy promowanego asortymentu i wykluczyliśmy produkty, które wykazywały się najniższą efektywnością. Dodatkowo zawęziliśmy lokalizację kierowania reklam na Polskę - wcześniej reklamy kierowane były na wszystkie kraje i terytoria.

Kampanię tekstową stworzyliśmy zupełnie od nowa. Zaproponowaliśmy Klientowi nowe grupy reklam, wybierając najpopularniejsze produkty z całego asortymentu. Kampania została stworzona w dwóch wariantach, jedna kierowana na urządzenia desktopowe, a druga kierowana na urządzenia mobilne. Stworzyliśmy 3 warianty reklam w każdej grupie, w tym jedną elastyczną. Dodaliśmy wszystkie możliwe rozszerzenia reklam. Wykluczyliśmy również słowa kluczowe, które już na wstępie wybraliśmy jako nieadekwatne.

Efekty

Po tak gruntownej optymalizacji konta już w pierwszym miesiącu udało się nam osiągnąć ROAS na poziomie 970% (wzrost ROAS o blisko 150%). Natomiast przychody wzrosły o ponad 300%.

PT4fQ.jpeg

41LzR.jpeg

Natomiast w wybranych kampaniach tekstowych już po pierwszych dwóch tygodniach osiągnęliśmy ROAS sięgający prawie 600%.

ZXK5S.jpeg

WQHDC.jpeg

Czy modlisz się o zwiększenie sprzedaży w Twoim sklepie internetowym?

Przestań się modlić - napisz do nas!

Znajdź nas również tu:

Traffic Trends Sp. z o.o.

NIP 7773174094
ul. Piątkowska 163
60-650 Poznań
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 694 725 452
tel. 696 366 952

Zapisz się na newsletter

Wysyłamy go raz w tygodniu i nie spamujemy!