Na tropie zaangażowanych Klientów - dowiedz się więcej o użytkownikach swojej strony dzięki Google Tag Manager

Kampanie reklamowe | 3 min czytania

Na tropie zaangażowanych Klientów - dowiedz się więcej o użytkownikach swojej strony dzięki Google Tag Manager

W sieci nic nie ginie

Sklep internetowy jest miejscem, w którym codziennie przewijają się setki, a nawet tysiące odbiorców. W całym morzu potencjalnych Klientów znajdziemy jednak tylko niewielki ułamek użytkowników, którzy zdecydują się na dokonanie zakupu. Co z pozostałą resztą? W ogromnym tłumie niezdecydowanych użytkowników sklepu, na pewno są osoby, które pozostawiły po sobie jakikolwiek ślad. Znalezienie takich śladów może być nie lada wyzwaniem, jednak w Traffic Trends obsługujemy narzędzia, które pozwalają nam mierzyć cały ogrom działań podejmowanych przez potencjalnych Klientów. Potencjał do wdrożenia rejestracji nowych, niestandardowych zdarzeń zauważyliśmy u jednego z naszych Klientów, którego sklep daje użytkownikowi wiele możliwości interakcji wskazujących na zaangażowanie.

Zamień swój sklep w maszynkę do śledzenia

W celu ustawienia pomiarów skorzystaliśmy z narzędzia Google Tag Manager. Daje ono nam praktycznie nieograniczone możliwości pod względem rejestrowania dodatkowych celów. Implementacja tego narzędzia w sklepie jest najczęściej bezproblemowa i potrafimy ją wykonać w przypadku wszystkich platform sklepowych. W Google Tag Manager skonfigurowaliśmy pomiar 7 dodatkowych działań, które pomogły nam w określeniu zaangażowania odbiorców. Na ich podstawie stworzyliśmy odpowiednie cele w Google Analytics:

cele w Google Analytics

Ustawione cele zostały zaimportowane do Google Ads jako działania powodujące konwersje, przypisano im również konkretne kategorie. Kampanie Klienta prowadzone są zgodnie z “nową szkołą Google Ads” - oznacza to, że większość rozwiązań ręcznych wymieniliśmy na automatyzacje, a w kampanii produktowej zaufaliśmy sztucznej inteligencji.

Na głodnego to nie robota - nakarm swojego bota

Wprowadzenie dodatkowych działań związanych z konwersjami dostarczyło solidną dawkę danych do algorytmów naszych kampanii. Duża ilość wysokiej jakości danych poprawia efektywność kampanii na wielu płaszczyznach. Informacje o realizacji dodatkowych mikrokonwersji wspomagają algorytmy, umożliwiając im skuteczniejsze kierowanie reklam. To przekłada się na obniżenie kosztu za kliknięcie, zmniejszenie współczynnika odrzuceń i co najważniejsze, zwiększenie liczby transakcji.

Zastosowane ustawienia kampanii dążyły głównie do maksymalizacji liczby konwersji, a w przypadku kampanii produktowych do maksymalizacji ich wartości. Na efekty wprowadzonych działań nie musieliśmy długo czekać.

efekty zmian w kampanii

Dzięki konfiguracji i wykorzystaniu w kampanii dodatkowych zdarzeń związanych z zaangażowaniem udało nam się uzyskać znacznie wyższą efektywność działań. Porównując dane z okresem przed wykonanymi zmianami, uzyskaliśmy około 325% wzrostu w przychodach, a współczynnik konwersji e-commerce wzrósł o ponad 200%.

Warto wspomnieć, że w swojej pracy nad tym kontem wykorzystaliśmy jedynie niewielką część możliwości, jakie daje nam Google Tag Manager. Narzędzie to pozwala precyzyjnie zmierzyć wszelkie zdarzenia związane z zaangażowaniem np. przewinięcie strony, odtworzenie materiału wideo czy używania filtrów wyszukiwania.

Chcesz dowiedzieć się więcej o użytkownikach swojego sklepu?

Napisz do nas!

Znajdź nas również tu:

Traffic Trends Sp. z o.o.

NIP 7773174094
ul. Piątkowska 163
60-650 Poznań
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 888 211 157

Zapisz się na newsletter

Wysyłamy go raz w tygodniu i nie spamujemy!